Daar heb je het dus al. TS vraagt: moet je altijd zo blij zwanger zijn. Ik zeg nee, je hebt mensen voor wie zwanger zijn niet de roze wolk is. Wat zeg jij? " Je hoeft heus niet te genieten van de kwaaltjes, maar van de zwangerschap en het zwanger zijn moet toch niet zo'n grote moeite zijn?" met andere woorden: ja. Je moet als zwangere blijkbaar zo blij zijn met je zegeningen dat je verplicht blij moet zijn? Nou, dat gaat me te ver hoor.
@ Snoopy1979 zegt: "Ik vind het gewoon raar als vrouwen niet genieten van hun zwangerschap." Dus omdat jij dat "raar"(?) vind moeten andere mensen dus verplicht al hun kwaaltjes maar wegwimpelen en mogen ze er vooral niet over praten? Klinkt een beetje anno jaar 500 v.chr. Nou ik vond mijn zwangerschap vreselijk, en ik vond de bevalling ook niet leuk. Oh oh oh wat ben ik een slechte vrouw cq moeder.. Jammer dan dat jij mij "raar" vind, daar moet ik dan maar mee leren leven..hihi
Nix moet! Misschien kan ik nu een kwaaltje wat beter verdragen, na jarenlang erop te hebben gewacht en na een miskraam. Maar misschien piep ik over een aantal weken wel anders en ga ik me lichamelijk rot voelen. Maar, ik moet helemaal nix
heb alles gelezen. Zal mij ervaring delen. Heb op en top genoten! Maar was zeker wel zwaar, heb tot 18 weken gespuugd en kotsmisselijk geweest. Zat met 17 weken thuis omdat ik door me rug was gegaan en kon werkelijk geen kant meer op. Toen kwamen me heupen er ook nog bij en de rest van de zwangerschapskwaltjes Heb 2 uur lang liggen persen en uit eindelijk mat vaccuum pomp gehaald~! Maar ik heb me de hele zwangerschap al het negatieve naar het posietve gedraait, omdat ik zoveel thuis zat, kon ik intens genieten van ons kindje. Lekker op mijn eigen gemak rommelen in huis. de bevalling was een hel, maar als ik naar ons zoontje kijk, krijg ik alleen maar een gevoel van liefde over mij heen!
ik was het ook zat op het laatst alleen maar ik vond het wel geweldig om zwanger te zijn maar dat heb ik nu meer achteraf en dat ik het mis enzo. ik denk dat het wel scheeld dat als je net als mij een hele goed zwangerschap en een goede bevalling heb gehad als het boekje dat het toch anders is... ben je te vroeg bevallen of misselijk of bloed verloren of een zware bevalling...tja misschien praten ik nu dan ook anders.... maar tja iedereen heeft zijn eigen mening erover en dat moet ook anders zou het hier een potje worden.... maar je zegt wel heel snel van meid geniet er nou van enz enz omdat ik het zelf echt iets moois vond...xxxx
Ik vind nog geen 2 meter kunnen lopen omdat mijn heupen het begaven echt niet leuk, dan kan ik nog zo blij zijn dat ik zwanger ben maar aan huis gekluisterd zijn en nooit iemand zien (zelfs mijn famillie (moeder) keek niet naar me om) ik ben echt nog nooit zo eenzaam geweest als toen. Nu ik mijn dochter heb ben ik gelukkig want ze loopt lekker rond en daar geniet ik van!
Ik denk dat de zwangerschap met een andere instelling gewoon een stuk positiever ervaren word. Je kunt steeds over je kwalen "zeuren" maar het wordt het er ook niet anders van, toch? en bovendien denk ik dat je sommige vrouwen erg kunt kwetsen door het over de kwalen te hebben.
ben gezegend geweest 3 gezonde kinderen te mogen krijgen, en alle 3 de keren heb ik gewoon "genoten" van mijn zwangerschappen op de "standaard kwaaltjes" na....en die kwaaltjes tja...tis niet anders het hoort er nou eenmaal bij.... de 1 zal van huis uit al een "zeur" zijn die overal over loopt te mekkeren al zijn ze niet zwanger daar waar een ander misschien weer zegt dat alles "hartstikke goed" gaat terwijl ze misschien zo beroerd als een hond zijn, maar vinden dat ze niet mogen klagen omdat ze "gezegend" zijn zwanger te mogen zijn... ik ben van huis uit zowieso al geen zeur, klagen heb ik een "broertje dood" aan en heb dan ook altijd gezegd dat het hartstikke goed ging, maar heb echt wel mijn dagen gehad dat ik dacht pfff kan ik je er nu niet "gewoon uitpoepen" zwanger zijn vindt ik een niks moet alles mag gebeuren... wil je klagen? klaag lekker, er zijn redenen genoeg waarom je mag klagen, heb je nergens last van? hartstikke mooi, zelfs dan kun je het nog wel zat zijn en wil je graag je "lichaam terug" maar men moet wel in acht houden dat niet iedereen hetzelfde is, en niet altijd met "dooddoeners' komen in de trant van "zeur niet wees blij dat je zwanger bent want ik...." en daarmee doel ik op de vrouwen die hoe k*t ook nog steeds niet zwanger zijn, vrouwen die weten dat ze nooit zwanger zullen kunnen zijn, vrouwen die een mk hebben gehad of zelfs het ergste wat je kunt bedenken, doodgeboorte.... meiden die zwanger zijn succes, en klaag maar raak..hoewel ik me zelf niet voor kan stellen dat er iemand is die niet van het zwanger zijn geniet weet ik wel dat iedereen anders is en het zwanger zijn anders ervaart... meiden die bezig zijn, heel veel succes met zwanger worden, dat jullie maar gauw mogen komen "klagen" vrouwen die helaas een k*t ervaring hebben gehad tijdens de zwangerschap, sterkte toegewenst. gr.smoekie