Taartrecept gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Melief, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melief

Melief Niet meer actief

Afgelopen zomer hebben wij in frankrijk zo'n verrukkelijke taart op als toetje maar ik kan helaas nergens een recept vinden...

Het was een koude/bevroren taart, de bodem was van schuim/merengue en daarop was een witte vulling met ik geloof vooral geklopte slagroom. Hij was in een scheutje sinaasappelsap gelegd en er was chocolade over geschaafd.

Ik wil hem graag voor mijn mans verjaardag maken maar kan nergens een recept vinden, iemand van jullie een idee?

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
  3. Fransa

Fransa Niet meer actief

Eet regelmatig een Frans taartje maar dit zegt me eerlijk gezegd niets... Klinkt wel erg lekker trouwens!!
    Ben benieuwd of er een recept komt bovendrijven, dan wil ik het wel eens proberen te maken.

4. Bastet

Bastet Niet meer actief

Klinkt als iets dat ik op 24kitchen voorbij heb zien komen, misschien daar op de site?

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Het klinkt als een soort pavlova, ik zou daar eens op zoeken! Daar heb je veel verschilende varianten van, mar de basis is meestal, bodem van merengue, room erop en vers fruit.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou ook zeggen pavlova

7. Melief

Melief Niet meer actief

Maar de bodem was veel dunner als een pavlova, als ik heb moet vergelijken dan zou het uiterlijk een beetje cheesecake achtig zijn, dunne schuimbodem en daarop het slagroom mengsel.

Ik ga die van de link denk maar proberen aan te passen. Ik moest trouwens erg lachen om de bastaardsuiker ;)

Deel Deze Pagina