Waarom naam passend bij broertje/zusje?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jo79, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Oh tuurlijk zijn ze allemaal hun eigen ik maar ik vind het wel leuk als het samen klinkt, ik heb 1 naam grieks, nederlands, engels en 4e is ook engels maar het bekt leuk samen.

2. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ineens ga ik nadenken over mijn eigen gezin: broers en zus. En die namen zijn helemaal niet logisch bij elkaar. :$ Maar ik ben dus de 30 jaar al gepasseerd voordat ik daar achter ben haha...
    Ik heb er echt nooit bij stil gestaan dus ik vind het ook geen vereiste. Maar ik denk dat het hier automatisch zou gaan puur omdat een bepaalde stijl onze smaak is. En ik snap wel dat mensen het doen maar ik vind het niet raar als mensen het niet doen.

3. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik houdt van dezelfde stijl namen. Daarom denk ik dat de namen van mijn kinderen bij elkaar passen. Niet omdat ik vind dat ze bij elkaar Moeten passen. Mijn vijfde heeft als enige een echt Engelse naam, terwijl de rest echt Hollandse namen heeft. Toch vind ik het niet raar staan en heb er ook nooit iemand iets over horen zeggen.

Maar vaak kies je toch iets naar je eigen smaak en dat zal vaak niet mijlenver uit elkaar liggen.

4. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik denk dat dit er gewoon mee te maken heeft welke smaak je persoonlijk hebt. Uiteindelijk (denk ik) ga je steeds een beetje in dezelfde richting zoeken. Waardoor de namen ook bij elkaar gaan passen in zekere zin :)

5. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik let er trouwens wel op bij het kiezen van de naam dat het niet dezelfde klank heeft als een van de namen van mijn andere kids, ivm het jut en jul effect.

Verder vind ik ook dat elk kind een individu is en dat dat niet de reden is waarom namen bij elkaar moeten passen

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wij hebben gewoon namen gekozen die wij mooi vonden, toevallig blijken ze beiden Keltisch te zijn (ach ja grappig)

Toen onze dochter geboren werd vond een collega van mijn man het wel grappig dat we de letters van de naam van mijn zoon door elkaar hadden gegooid, 1 letter hadden veranderd en daar een meisjesnaam van hadden gemaakt. Pas toen realiseerden we ons dat ze inderdaad allebei een naam van 6 letters hebben en het enige verschil is dat er bij onze zoon een A in zit en bij onze dochter een E

7. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Omdat een naam vaak toch een bepaald beeld oproept van het type ouders, en dus ook van het kind. Als je 2 verchillende stijlen hebt, klopt dat voor mijn gevoel niet. Ik vind namen uit verschillende stijlen mooi, maar zou toch niet kiezen voor een naam waarmee ik niet geassocieerd wil worden.
    Daarnaast vind ik het ook wel mooi als er wat harmonie in zit qua letters en klank, maar dat hoeft absoluut niet. Een naam moet vooral mooi zijn.

8. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik kijk daar niet zo heel erg naar eigenlijk. Ik vind een naam mooi of niet mooi..
    En het zal ook met smaak te maken hebben dat je een bepaald soort namen mooi vind.

9. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Heeelemaal mee eens !! Ieder kind is zijn eigen individu.

10. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0

Hahajahahaha perfect voorbeeld :D

Deel Deze Pagina