Waarom Nederlanders zo graag schoonmaken - A_Article_2Col Oef! En ik maar denken dat ik zo'n vuile ben na al die topics over schone vaatdoeken, aantal wasbeurten, aantal schoonmaakbeurten, aantal douchebeurten,... Jullie zijn gewoon héééééél proper, ik ben normaal!
Ik ben denk ik geen echte Nederlander . Ik mis in ieder geval de 'Nederlandse schoonmaakgenen', maar de opluchting na het lezen van dit artikel is groot. Ook ik zag regelmatig de schoonmaaktopics voorbij komen en dacht dat ik een rasechte viespeuk was met me één keer per week dweilen enzo .
ik ben sowieso niet zo´n poetsmadam, maar dat het in onze cultuur zit was me al duidelijk, ik doe mijn hele huis 1 keer in de week maar soms voel ik me gewoon ongemakkelijk als er iemand op visite komt en er ligt ergens een beetje stof en de zon schijnt erop, hoe moeilijk kan je het jezelf maken, nou zo moeilijk dus
Schoonmaken is voor mij een noodzakelijk kwaad. Waar ik me altijd rot aan irriteer is dat zodra je klaar bent met schoonmaken je de eerste hondenharen (in mijn geval dan) al weer rond ziet dwarrelen. Je bent er gewoon nooit echt klaar mee.
Ik moet ook van mezelf elke dag het huis stoffen en nat afnemen. Stofzuigen doe ik ook 1 a 2 keer per dag, en dweilen om de dag (waar nodig met een natte lap haal ik tussendoor alleen ranjavlekken enzo weg) en anders vaker (als het echt ranzig is) Hou helemaal niet van poetsen, maar ik hou nog minder van een 'vies' en stoffig huis... Haha
Even een vraag, maar waar halen mensen die dagelijks schoonmaken de tijd vandaan? Na een dag werken is het samen eten, keuken opruimen en daarna is het vrije tijd (hobbies, sporten, vrienden, bank hang-activiteiten ). Wij hebben niet eens de puf of tijd om 's avonds nog een beetje te gaan poetsen. Dat bewaren we voor onze vrije dag en dan sjezen we met zijn tweetjes het hele huis door. Ben ik naast een viespeuk ook nog lui misschien ?
Ja, Trees! Een luie viespeuk die ook nog zwanger is!! Geen idee waar men de tijd vandaan haalt. Ik heb die tijd niet in elk geval. Met drie kids en een hond is het ook niet te doen om de hele dag te poetsen. Vies wordt het toch wel weer. Zeker toen ik nog werkte had ik die tijd niet maar nu wil ik die tijd ook niet maken. Er zijn, in mijn ogen, belangrijke dingen als de hele dag poetsen. Tuurlijk ik zuig en dwijl echt wel en maak ook de wc en badkamer wel schoon. Maar ik vind de tijd voor mijn kids, man en daarna tijd voor mezelf hebben ook erg belangrijk. Liefs Nynke
Haha grappig! Ik ben ook zo iemand die het 'schoonmaakgen' mist. Vind het vreselijk, doe het alleen globaal (t is nooit echt 'vies') en zodra ik visite krijg ga ik als een speer het hele huis door. Ja, want oei mijn schoonouders moesten eens weten haha. In het weekend doen we het samen even goed (tiolet, badkamer, keuken echt goed). En dan vind ik het wel weer prima. Ik heb ook nog een sociaal leven dat ik veeeeeel belangrijker vind! Zodra we het kunnen betalen, komt er hier een schoonmaakster.
En daar zit de crux: hoe gaat niet om de bschikbare tijd, maar om de tijd die je ervoor wenst vrij te maken. Luie, luie Trees , in plaats van bankhangen en vrienden bezoeken kun je poetsen. Vort!
Ik was er al bang voor! Inderdaad net wat je zegt. Ik heb gewoon geen zin om er zoveel tijd aan te besteden. Ik kan een heleboel leukere dingen bedenken om in mijn vrije tijd te doen en besteed deze tijd liever met mijn manneke. Overigens vind ik het hier ondanks de hond en katten best opgeruimd en schoon. Volgens mijn normen dan
LOL Serieus ik ken mensen die vergroeid zijn met hun poetsdoek. Ik ben altijd een beetje bang voor deze mensen
Ik ben een thuisblijf mama, dus ik heb overdag genoeg tijd. 's Ochtends doe ik altijd samen met vigo poeten hahaha. Hij vind mama helpen ook leuk... Daarna even stofzuiger erdoor, eventueel dweil, en klaar is deze Klara. Ben ook altijd zo klaar hoor. Hou het elke dag bij en ga tussendoor ook nog met vochtige doek over tafels etc. Ben binnen 30 min. elke dag klaar met alles. Alleen de bovenverdieping doe ik eens per 2 weken (word alleen geslapen, dus niet echt vies) en daar ben ik wel langer mee bezig.
Hier ook twee duowerkers...wij eten pas rond half zeven 's avonds en om daarna nog te gaan poetsen? Nope...hier niet hoor. We ruimen wel altijd netjes de keuken op en een doekje over het aanrecht en gasfornuis is zo gedaan. Verder zorgen we er altijd voor dat alles opgeruimd is. Zo oogt het ook al een stuk netter. En dat stof..tja jammer, 1 keer per week gaat er stofdoek over onze meubels, zowel beneden als boven en daarna stofzuigen we. WC wordt 1 keer per week schoongemaakt, maar als er visite komt wordt ie nog even extra schoongemaakt. En de badkamer..tja, die is wel dringend aan een schoonmaakbeurt toe. Maar ik heb geen zin om me er nu toe te verzetten. Vanavond maar denk ik dan...
Ik vind dat juist wel meevallen! Mijn ex-schoonmoeder is antilliaanse en die was toch echt een stuk schoner dan mijn eigen moeder. Zelf heb ik het ook niet zo, één keer per maand heb ik zo'n bui en dan ga ik als een gek aan de grondige schoonmaak.
Zou hier betekenen dat ik meteen mijn hele familie moet verstoten. Is ook meteen zo l*llig. Zolang het maar niet besmettelijk is
Ben je ook van het geroddel af Trees. Sorry erg flauw!! Ik ben wel getrouwd maar zeker niet met de poetsdoek. Het is hier best schoon en opgeruimd, maar ook niet meer dan dat!