ow meid wat een ellende.. Ik kan je geen enkel advies geven, simpel omdat ik nooit zoiets heb meegemaakt. Maar ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je snel de mogelijkheid vind om weg te gaan (ik zou ook wat cash geld opnemen als je in gemeenschap bent getrouwd, dan heb je wat om handen als hij op dat gebied dwars gaat liggen)
en misschien steeds kleine beetjes kleding naar je moeder smokkelen... want inpakken is lastig als hij thuis is
Echt iets nuttigs heb ik niet, zou zelf nl niet weten hoe ik zoiets aan zou moeten pakken dus ga er ook geen advies over geven. Wel wil ik je heel veel sterkte wensen en wens ik jou en je kindje alle goeds toe.
ik weet even niet wat ik moet zeggen of je tips geven wel wil ik je heel veel sterkte wensen voor jou en je kind
Heb geen ervaring met een situatie als die van jou. Maar voor wat het waard is ik zal voor je duimen en aan je denken. En ik wil je voor de toekoms veel sucses wensen en sterkte. Knuf... Janna
Meid wat eng zeg zo'n beslissing. Ik wens je al het beste toe en ind je heel dapper dat je het durft. Ik heb maar kleine tips voor je die ik toch met je wil delen: - Zorg dat dingen die belangrijk zijn voor jou en je kleintje al bij je moeder liggen. Misschien kan je kindje bij oma logeren en heb je zo een reden om wat in te pakken. Anders steeds wat kleine dingen in je tas doen. Neem hier ook de tijd voor. - Leg heel belangrijke spullen die hij evt. terug zou kunnen vragen niet bij je moeder maar neem iemand anders in vertrouwen waar je ex niet direct gaat zoeken. - Als je de mogelijkheid hebt: neem de helft van het geld op de dag dat je daadwerkelijk gaat vertrekken. - Plan in je hoofd veel vooruit, hoe meer je plant en verder denkt in detail hoe beter je dit kunt voorbereiden. Heel veel sterkte meid, ik hoop dat jou en je kleintje een hoop ellende bespaard blijven. Het is lastig dat je bijna-ex veel thuis is, je zult creatief en voorzichtig moeten zijn. Het is ook logisch dat je bang bent, je gaat iets onbekends tegemoet en soms is het bekende, hoe slechte situatie ook, toch veiliger dan het onbekende voor je gevoel. Houd dat in je hoofd als je niet door durft te zetten. Take care!
Kun je de politie niet van te voren waarschuwen wat je plannen zijn en waar je bang voor bent wat er kan gebeuren? Heel veel sterkte iig! Ik hoop dat je de kracht kunt vinden!
Ik wil je heel veel sterkte en moed toe wensen. Ik weet hoe moeilijk het is. Niet zo lang geleden zat ik in een soortgelijke situatie. Ook ik heb op voorhand mijn moeder laten weten hoe het zat en ben uiteindelijk terug bij haar gaan wonen. Het is niet makkelijk, maar eens je weg bent is het zo een opluchting.
Daar zat ik ook aan te denken... Ik zou toch bij zo iemand niet in mijn up het durven gaan vertellen zonder vesterking.
Ik zou ook zorgen dat er iemand in de buurt is die je kan opvangen/helpen mocht wel uit de hand gaan lopen. Verder wil ik je heel veel sterkte wensen.
Hi meid Om eerlijk te zijn denk ik dat je er juist wel klaar voor bent, je beseft het alleen nog niet. Als je te maken hebt met een narcist dan heeft hij je behoorlijk in zijn greep en is de laatste stap een hele, hele hoge drempel. Hij houdt je bewust in angst, maar ik betwijfel inderdaad (zoals je zelf al zegt) of hij jullie fysiek iets aan gaat doen. Schreeuwen en schelden kunnen ze als de beste, zelfs dreigen gaat hen makkelijk af, maar zonder jou is hij niks terwijl hij iedere keer het omgekeerde zegt. Dat jij nergens bent zonder hem. Ik snap dat jij je zorgen maakt om wat hij anderen aan zou kunnen doen. Dat laat zien hoe zeer jij om anderen geeft en hoe goed jij hem kent. Toch denk ik dat het zaak is dat je "first things first" gaat doen en dat is de knoop voorgoed doorhakken. Jij hebt de gevolgen niet in de hand en mag je ook nooit schuldig gaan voelen als hij inderdaad rare dingen gaat doen. Jij moet jezelf en je dochter uit deze nare situatie halen, dat is jouw missie! En je kunt het. Zijn ouders waarschuwen is een heel slim plan. Ik hoop dat ze ruimdenkend genoeg zijn om hem weer op te vangen. Geen twijfels meer, actie! Je hebt het fantastisch uitgedacht, nu is het zaak dit uit te voeren en niet langer meer te wachten. Stort je in het diepe en denk aan de toekomst, houd dat in je achterhoofd. Een ongestoord leven met je kleine meid. Je kunt het!! Succes!
Ten eerste heel goed dat je deze stap wil zetten!!! Wat lijkt het me moeilijk in zo'n situatie te zitten en dan de stap te willen nemen om eruit te komen. Je laat zien dat je toch wel genoeg om jezelf geeft dat je voor jezelf op mag komen en dat je er mag zijn!!! Verder, ben ik de enige die het juist niet verstandig vindt schoonouders op de hoogte te stellen?? Misschien ben ik veel te achterdochtig hoor, maar ik zou juist bang zijn dat zij het tegen hem gaan zeggen, dat ze weg wil en dat hij er dan een stokje voor gaat steken. Ik zou ze zelf eerder achteraf waarschuwen... Op het moment dat je weg bent, ze bellen en het verhaal vertellen. Dan kunnen zij zich daarna om hem bekommeren en zit jij veilig.
Ik wil je heel veel moed en sterkte wensen om deze stap te nemen. En dat alles goed afloopt voor jou en je kinderen. Zodat je samen met je kids een plekje voor jullie zelf kunnen vinden.
Heel dapper van je om nu de knoop door te gaan hakken. Je hebt het allemaal heel goed doordacht als ik het zo lees. Heel veel succes meid, ga voor je toekomst, samen met je dochtertje.
Jeetje wat een ellende zeg, heel veel sterkte vandaag en morgen, hoop dat het je lukt om de knoop door te hakken en hij geen gekke dingen doet. Knuff
Heel veel sterkte en succes. Kan je anders niet eerst zorgen dat je kleintje bij je moeder is?.... Je weet natuurlijk nooit hoe hij zal reageren maar dan is je kleine iig veilig.
Hee meiden, Ben er weer ff... nog geen stappen gezet, maar wel vanochtend de deur uitgegaan met het idee van "er moet NU echt iets gaan gebeuren". Hopen dat ik het vast kan houden... Ik probeer het maar te zien als een bungy-jump: zolang je op het randje staat durf je niet, maar als je het gedaan hebt ben je zooo trots op jezelf! Op sommige (superlieve) reacties wil ik nog even ingaan: @ Limmeke: daar ben ik dus ook zo bang voor, dat ik pas de ballen kan opbrengen om te gaan als het ECHT escaleert... Wil gewoon de regie in eigen hand houden! @ Vica86: RESPECT!! Ik vind je echt een kanjer dat je in zon situatie toch de stap hebt genomen.. @ mamaMars: wat goed van je dat je de stap hebt durven zetten! Nu de uitwerking nog is het geen optie om ZELF ergens anders te gaan wonen? Als het huis op jouw naam staat (is hier ook het geval) en hij weigert te gaan, kun je het ook alleen opzeggen. Ik plan dit soort dingen nu al, die van mij is namelijk ook de Koning van het kop-in-het-zand-steken en doen alsof er niets aan de hand is! Je mag mij ook altijd pben hoor! @ Bloem82: Politie inschakelen hebben mn collegas ook al geadviseerd. Heb daar zelf wel wat weerstand tegen, vind het dan weer niet erg genoeg (of mezelf niet belangrijk genoeg- zo weet je direct hoe ik in deze sh*t terecht ben gekomen) @ pixiehollow: ook hier: RESPECT!! @ Ellenore: Klopt, ik ben er wel klaar voor.. ik denk alleen te veel na over dingen die ik toch niet in de hand heb. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat hij gaat doen maar zo voelt het wel. Voor de mensen (hulpverleners) hier die het iets zegt: hij is trouwens geen narcist, maar een ASP (antisociaal) hoera! @ Aaliyah86: Kan me voorstellen dat je dat denkt hoor, maar ik heb echt heel goed contact met mn schoonouders. Ze zien me echt een beetje als hun dochter. Ze zullen het niet leuk vinden (ze weten ook hoe hij was voordat hij mij kende en waartoe hij in staat is) maar ik verwacht nog steeds wel dat ze hem weer in huis zullen nemen.
Meid! Wil je even heel veel sterkte wensen en zeggen dat je het kunt.. Regel alles goed, maar wel zo snel mogelijk. Je moet er niet te lang meer mee wachten dat is niet goed voor de kleine meid en ook niet voor jou! Heel veel succes, Je kunt het!! Liefs
Maar toch vindt je jezelf wel belangrijk genoeg om al deze voorbereidingen te trefeen en deze stap te nemen! En dat is al heel wat, en alle begin is een begin. Nogmaals heel veel sterkte gewenst.
Je bent wel belangrijk genoeg om de politie in te schakelen en wel de moete waard! De mensen die de pineut kunnen worden doordat hij gaat drinken als jij weg gaat zijn ook de moeite waard. Dat zijn al 2 punten om de politie in te schakelen Nogmaals sterkte! Stamp jezelf niet de grond in