Baby spuugt na voeding, fel gele kleur in spuug

Discussion in 'Borstvoeding' started by onzewonders, Oct 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Sinds een week spuugt onze dochter na de voeding. Nou ja, spugen... Wel eens een mondje vol, het gebruikelijke zeg maar.

Afgelopen maandag had ze groene stukjes in haar spuug. Dit was wel een enorme golf die er uit kwam. We waren toevallig op het cb en terwijl de arts haar onderzocht spuugde ze die enorme golf. Volgens de arts was het wat snot dat mee kwam en dat lijkt mij ook gezien ze wat rochelde daarvoor.

Dinsdag zat er door haar spuug een fel gele kleur. Het lijkt op de kleur van de ontlasting. Eigenlijk verder niet over nagedacht tot ze vanochtend weer een ontzettend gele kleur door haar spuug had zitten na de voeding.
    Het lijkt wel gal zo geel en zuur dat het is.

Ze verkrampt ook na de voeding en als ze gespuugd heeft is het goed. Omdat ik een heftige tsr heb verslikt ze zich regelmatig en heb / had ik het idee dat ze daardoor zo spuugt. Ze heeft ook vaak de hik en steekt steeds haar tong uit alsof ze misselijk is. ( herken ik van onze zoon, verborgen reflux).

Vanochtend begon ik ineens te denken, zou ze reflux hebben? Ze is verder ontzettend tevreden, slaapt goed en huilt nauwelijks. Ja, na een voeding wil ze nog al eens huilen, vooral in de avond. Het duurt dan wel een uur voordat ik haar rustig in bed heb. Ze moet steeds boeren/ spugen (mondje vol).

Maar dat ik nu meteen aan reflux dacht wil ik echt niet zeggen. Het is niks vergeleken bij onze zoon. Toch ben ik wel benieuwd of iemand dit herkent bij bv? Die gele kleur in de spuug?

NB. Zoon heeft fv gehad dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal qua spuug en het verschil tussen bv/ fv...

Share This Page