Waarom niet meegedaan aan MvM?

Discussion in 'Zwangerschap' started by linnepin, Nov 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babe

Babe Actief lid

Aug 20, 2006
    191
    0
    0
    Ik heb wel meegedaan, ik zie dat hier heel veel meiden vertellen dat ze het te druk hebben met wennen aan de zwangerschap. Ergens kan ik me dat wel voorstellen maar aan de andere kant. Of je nu in de wc plast of in de kan die je onder je houd. Plassen moet je toch, of je nu ziek, zwak of misselijk bent. Het gaat vanzelf.

Als ik eens in mijn omgeving kijk hoeveel meiden er verdriet hebben omdat ze niet zwanger kunnen raken op de natuurlijke manier zonder hulp ! Dan denk ik op mijn beurt. Wat een kleine moeite om je plasje op te vangen, als je daar iemand het geluk mee kan schenken.....

2. Patrieske

Patrieske Bekend lid

Feb 9, 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij mij in de regio wordt geen urine ingezameld dus dan houdt het op.

3. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Ik ben het deels met je eens maar als je net als ik en vele anderen met mij zo MISSELIJK bent dat je GEEN ENKELE ANDERE LUCHTJE kan verdragen dan piep je wel anders!

4. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel heel moeilijk vind om te begrijpen dat er mensen zijn die er gewoon geen zin in hadden, maar ieder zijn keuze. Ik zelf was meteen de eerste keer zwanger en dus ook verrast, maar zo blij en dankbaar dat ik dit andere moeders ook heel erg gun. Daarbij vind ik het ook een hele kleine moeite. Ik ben ook wel misselijk geweest, maar hield gewoon mijn adem in als ik de urine in de flessen schonk.
    Nou gelukkig doen er toch een hoop moeders wel mee, zodat ze die medicijnen toch kunnen blijven maken.
    En voor de moeders die niet meedoen: het is geen verwijt ofzo, maar ik begrijp het gewoon niet zo goed. Wil niemand een schuldgevoel aanpraten ofzo hoor.
    X Linda

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Je wilt het niet, maar je doet het wel!

Laat mensen die keuze lekker zelf maken. Natuurlijk is het een goed doel, maar als mensen er geen zin in hebben, of zich niet goed voelen mogen ze dat zelf weten, zonder dat daar een vraagteken bij wordt gezet,

Geef jij aan elk doel geld? Heb jij een kindje via het plan geadopteerd? Nee? Nou dat is dan precies hetzelfde.

6. moniekje

moniekje Actief lid

Feb 11, 2006
    485
    0
    0
    Ik heb ook niet meegedaan. Ze komen hier ook niet trouwens. En ik denk ook dat ik niet zou meedoen als ze hier wel zouden komen. Het lijkt me zo'n gedoe. Maar ik vind het heel goed van diegene die wel mee doen of hebben gedaan maar je moet iedereen er wel in vrij laten. het is geen verplichting.Ik ben het helemaal met bosi333 eens.

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik heb wel meegedaan, maar twijfel of ik de volgende keer wel weer mee ga doen.

Ik hoor veel: "het is een kleine moeite', maar dat vond ik toch niet.

Ik vond het best wel vervelend om steeds boven die bakken te plassen, en die vieze lucht in te ademen. Het duurde ook zo lang.

Ik heb me met tegenzin 'aan mijn opdracht' gehouden, zeg maar.
    Want ik vond: wie A zegt, moet ook B zeggen, maar OOOOOOOOHHHH, wat was ik BLIJ toen die vervelende bussen voor de laatste keer waren opgehaald!

8. borsatofan

borsatofan Actief lid

Oct 8, 2006
    382
    0
    0
    ik had graag mee willen doen, maar hier komen ze helaas niet. Dat vond ik wel een teleurstelling, ik had graag andere aanstaande moeders willen helpen met mijn plasjes...ook al stinkt het zoals ik hier lees... ik had het graag willen doen, dan maar neus dicht :-&

Liefs,
    Borsatofan.

9. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Ik heb niet meegedaan omdat ik het totaal niet zag zitten. Ik had al moeite om te gaan werken elke dag (was teveel met mezelf bezig en vaak misselijk). Ik kon overdag op mijn werk 5 dagen in de week toch al geen urine opvangen en ook zag ik het niet zitten om ook nog 's nachts mijn plas op te vangen. Die paar momenten die dan overbleven vond ik de moeite niet waard en bovendien had ik van vriendinnen gehoord dat zij het aan het eind helemaal zat waren en een volgende keer liever niet mee zouden doen vanwege de last ervan.

Groetjes Suusje

10. Niet meer actief

Linnepin, ik ben zo iemand die er dus geen zin in had. Verder geen andere reden, ik wilde gewoon niet. Waarom? Als ik zelf namelijk niet op de normale gangbare manier zwanger was geworden (of in de toekomst nog zal worden), dan leggen we ons daar gewoon bij neer! DUs geen hormonen, IUI IVF of weet ik wat allemaal.

Wisten jullie overigens ook dat HCG gebruikt wordt om af te vallen.. Een kuurtje kost al gauw 100 euro..

11. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Dit zijn van die topics dat mensen zich moeten verantwoorden voor hun keuzes hangt een bepaald sfeertje omheen.. :(

12. Female

Female Niet meer actief

Ik zou zeggen, als je het graag wilt doen; begin bij jezelf en hou het daarbij....

ik vind eerlijk gezegd dat het totaal niet aan jou is om ook maar een heel klein beetje te oordelen waarom iemand het miscchien niet wil doen........

groetjes female

13. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    heb 2 gezonde kids op de wereld gezet en heb er beide keren niet aan meegedaan..

waarom niet?

geen erg in gehad en als ik er wel erg in gehad zou hebben weet ik ook niet of ik wel meegedaan zou hebben, ik moet tig keer op een dag naar het toilet en ik vindt het al een ramp in een potje te moeten plassen voor een of ander onderzoek bij de ha... :(

of ik een eventuele volgende keer wel mee zou doen? ik zou het niet weten...

alle respect voor degene die er wel aan meedoen of mee hebben gedaan maar net zoveel respect voor degene die het niet hebben gedaan of zullen doen,ieder zijn eigen keuze... ;)

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Ja gedver, Gupsie, daar heeft mijn tante eens naar geinformeerd, daar gebruiken ze dus ook urine van zwangere vrouwen voor!

Ik heb ook niet meegedaan aan MvM. Ten eerste omdat ik er in het begin helemaaaaal niet aan gedacht heb. Zat op mijn roze wolkje en wist niet eens van MvM.... Toen mij ernaar werd gevraagd en ik ging informeren had ik zoiets van....laat maar.

Anderen kunnen het misschien niet begrijpen, maar ik ben het met Gupsie eens, ieder zijn of haar eigen keuze.

Misschien dat ik een eventuele tweede zwangerschap wel meedoe, maar nu was het echt even egoistisch, alleen ons feestje!

15. Toys

Toys Fanatiek lid

Jul 21, 2006
    3,326
    0
    0
    Helemaal goed!

16. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Nou laten we dit topic maar sluiten dames. Ik word verkeerd begrepen. Dat is het gevaar van dit soort dingen. Daarbij ben ik misschien wat feller als normaal. Kan niet zoveel hebben, dus dit ook niet.
    De vrouwen die niet meedoen moeten dit inderdaad helemaal zelf weten. Ik zeg alleen dat ik het niet zo goed begrijp

By the way: Het hormoon van zwangere vrouwen wordt door Moeders voor Moeders níet gebruikt om af te vallen. Misschien door andere instanties, maar niet door Moeders voor Moeders. Dus elke keer als ik die groene flessen op vrijdag buiten zet, denk ik, misschien kan ik hier weer een vrouw mee helpen moeder te worden.

x Linda

17. Diana82

Diana82 Actief lid

Nov 7, 2006
    353
    0
    0
    Ik heb ook niet meegedaan, terwijl ik het van te voren wel helemaal van plan was..... Kort nadat ik erachter kwam dat ik zwanger was, kreeg ik bloedverlies en het laatste waar ik op dat moment aan dacht was plassen in een fles.... Het bloedverlies stopte echter pas met 18 weken, dus toen kon ik al niet meer meedoen. Bij de 2e ga ik er wel voor, want ik vind het een heel mooi idee om op die manier andere vrouwen te helpen.

Maar ik moet wel zeggen dat ik me er ook zeker wel wat bij voor kan stellen als je er bewust voor kiest niet mee te doen. Ieder zijn keuze!

18. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik heb er niet aan meegedaan omdat ik niet wist wat er precies mee gedaan wordt en dus ook niet weet wat de ethische kant ervan is.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Als je verkeerd begrepen bent, sorry dan. :oops:

Ik ben ook sneller op mijn spreekwoordelijke p.k getrapt. :rolleyes:

20. Niet meer actief

Hihi Wel een handig topic om met hormonen te smijten. Het gaat tenslotte over HCG..

Share This Page