Waarom niet meteen zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Csillag, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Csillag

Csillag Actief lid

14 okt 2008
    273
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik hoor van iedereen als advies; PAS OP, als je maar niet meteen zwanger wordt.Maar waroom niet?
    Wij willen dolgraag een tweede wondertje, en ik ben heel snel hersteld na de eerste bevalling.Het gaat alles prima, met mij en de kleine ook.
    Naast VB ben ik al ongesteld geweest en nu de vraag: zullen we oppassen met vrijen of niet.
    Ik zit om op te schrijven de voor en nadelen van meteen zwanger worden, ook voor mijn man.. want ik denk dat we onderschatten wat is om meteen twee babies te mogen hebben.

Zou je kunnen helpen om een paar belangrijke voor en nadelen op te noemen?

groetjes,
    csillag

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Een tweede zwangerschap is zowiezo voor je lichaam een stuk pittiger! Een tweede zwangerschap binnen een jaar word daarom als zeer pittig ervaren! Naast dat je weer wat minder mobiel word, heb je dan een kindje waarvoor je moet zorgen, die nog niet kan lopen en dus veel gedragen moet worden. Als je thuis komt van je werk kna je niet met je benen omhoog gaan zitten maar wil je kindje graag verzorgd worden.
    Ook is het belangrijk dat je van je kindje geniet en het nu al je aandacht kan geven.
    Het is te doen maar het kan best pittig zijn!

Imke

Deel Deze Pagina