Ik denk dat bijv bij sterrenkijkers je onderkantje het zo aanvoelt alsof er al gehele ontsluiting is terwijl dit niet zo is zeg maar. Hier ook meer dan 1,5 weg moeten puffen (vond ik het zwaarste van de hele bevalling, dacht dat ik gek werd en is ook bijna onmogelijk). Na een uur besloten ze eens te kijken hoe het nou kwam en bleek dat ze wat schuin lag met haar hoofd. Vaccuumpomp aan te pas gekomen, schouder bleef ook nog eens haken dus dat was een spectakel.
poeh dat lijkt me zeker zwaar, niet dat ik me er al echt iets bij voor kan stellen maar toch.. maar had je wel de volledige ontsluiting dan of ook niet? of wat zeiden ze tegen jou waarom je niet mocht persen?
Hier ook een sterrenkijkertje en geen volledige ontsluiting. Met 9 cm zakten mijn weeën weg en uiteindelijk viel ik zelfs bijna in slaap omdat ik zo moe was... Toen alles (met behulp van verloskundige en gynaecoloog in het zkh) weer op gang gekomen was, ons meisje boven verwachting toch nog gedraaid was en ik moest persen, mocht het niet.... Na 3x roepen dat ze er toch ECHT aankwam gingen ze kijken en toen bleek dat ik gelijk haha. Moet wel zeggen dat ik niet wist waarom je niet mee mag persen en ook tijdens de persweeën had ik weinig geduld waardoor ze er in 2 weeën al uitkwam. De volgende keer doe ik het wat rustiger aan en luister ik wat beter (maar ik was al zo blij dat het zover was dat ik niet kon wachten en geen geduld meer kon opbrengen om rustig aan te doen)
Ik ook Tenminste.. zo heb ik het maar opgevat Na de hele bevalling gaf ze aan dat ze niet had gedacht dat het nog op natuurlijke wijze zou lukken en ik nog zoveel kracht zou hebben.. Ze zei 'ik wil jou op een donkere nacht niet in een steegje tegen komen'
bij de 1e bevalling weet ik de reden niet meer, 2e bevalling was een uitgezakte navelstreng bij de perseeen, dus werd met spoed naar de ok. bij de 3e zwangerschap moest ik een half uur mn persween weg puffen omdat de gynea bij een andere bevalling bezig was, en toen ze er eenmaal was en ik begonnen was met persen moest ik stoppen omdat bleek dat ons dametje iets gedraait was en klem lag met haar schouder, moest eerst een flinke knip gezet worden, maar helaas had ze alsnog haar sleutelbeentje gebroken bij de bevalling.
haha ik heb dus hetzelfde als jou gehad uiteindelijk..vacuum en behoorlijke knip! Helft van mijn schaamlip is er niet meer Nou bij dochter nm 2 hoorde ik dus weer dat het een sterrekijker was maar toen heb ik op mijn knieën gezeten en dat is uiteindelijk goedgekomen
hihihi idd....wil je mag je niet..moet je niet kun je niet meer! Niet alleen omdat het niet gaat maar ook omdat je kapot bent niet?
Zal misschien van vrouw tot vrouw verschillen, maar ik heb toen het moest gewoon mijn perswee weg kunnen puffen. Volgens mij was het bij mij toen het hoofdje stond en waren ze bang dat ik anders echt gigantisch uit zou scheuren. Na 20 minuten persen was onze dame er al, dus het ging allemaal nogal snel voor een eerste bevalling. Kan me wel voorstellen dat het lastiger wordt als je meerdere weeën weg moet puffen. Overigens: bij de eerste perswee (en inderdaad, dat voel je) had ik niet het geval dat mijn lijf aan het persen sloeg. Heb netjes gewacht tot het mocht van de VK (die moest op een holletje komen omdat ik in no time van 5 cm naar 10 was gegaan).
Nee maar die weeën zijn ook weer anders vindt ik Als je merkt dat heel je lichaam een kind eruit zit te duwen...die weeën bedoel ik. Of had jij die niet ? Maar ik lees dat jij wel erg snel bevalt misschien is het dan weer anders. Op een gegeven moment merk je gewoon dat je vanzelf perst....je kunt het gewoonweg niet tegenhouden...dat is heel anders dan normale weeën
Dat gevoel van een perswee is gewoon ongewoon. Je hele lichaam wil gewoon de baby eruit hebben en het is amper weg te puffen Ik heb een half uur persweeën weg moeten puffen, omdat ze nog bezig waren met een andere vrouw.
Hier ook een tijdje de persweeën moeten wegpuffen (viel best mee). Had rond 13h30 al het 'poepgevoel', maar pas rond 15h30 bevallen. Hun idee was: hoe verder het kindje het geboortekanaal in kan, hoe minder lang je moet persen. En idd, eens ik mocht, was er geen houden meer aan: derde perswee was mevrouw er (gyn zei nog "volgens mij is er eentje gehaast om haar dochtertje vast te houden")
Ik mocht niet meepersen omdat ze wilden dat kleine meid nog meer naar beneden zakte. Moest op mijn zij liggen zodat dat sneller ging en wegpuffen. Na ongeveer een uur heb ik gezegd dat ik het écht niet meer kon wegpuffen en toen mocht ik na enig aandringen gaan persen. Heb er alsnog 68 min over gedaan, inclusief een knip. Echt een heel apart gevoel, zo'n perswee. Ze moest ERUIT! (dat riep ik ook)
Nee... helemaal geen last van gehad, bij alledrie niet... op zich hele snelle bevallingen...en zoveel adrenaline aanmaak dat ik de nacht erna nog lag te stuiteren...
haha ja klopt jij was altijd snel he met bevallen? Nou ik niet dus hahaha....maar 2 uur persweeën tegenhouden is erg vermoeiend...en 2 uur persen en dan nog niks...nee ik was kapot! Maar toen ze er eenmaal was...tja dan ben je wel moe maar je kunt de hele nacht naar ze kijken he! Nog even en je mag weer meid
Ik voelde echt duidelijk dat ik moest persen (riep ook naar de verpleegkundige: ik moet persen!), geen idee of mijn lijf al iets aan het doen was, maar op het moment dat ik zelf echt ging persen voelde het echt heel anders. Gelukkig kon ik het tegenhouden, anders had de gyn nog heel wat te hechten gehad vrees ik .
als je mag meepersen voelt het ook heel anders.... je "mag" iets met de kracht doen.... behalve tandenbijten, zuchten en puffen,totdat de drang even wegzakt... moet zeggen dat mijn weeen bij de laatste zo flauw waren (menstruatiekrampen) dat zelfs de persweeen heel flauw waren... (?) ik voelde ze bijna niet.... en dat ik ook raar persen hoor.... nouja het was maar 3 minuten, maar toch... ik riep trouwens elke keer...ik moet schijten... en f*ck, f*ck als ik ze op moest houden...
Haha, ik riep bij de eerste keer dat ik mee moest persen: 'T*** dit doet pijn' (of woorden van gelijke strekking). Waarop ik vermanend werd toegesproken dat ik mijn energie beter in het persen kon stoppen... Heb daarna niet meer gevloekt maar als een bezetene geperst.