Waarom niet mogen persen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Steluta, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nou je had op Mythbusters eens een aflevering waarbij ze gingen onderzoeken of vloeken helpt bij pijn verdragen (in hun geval hand in pot met ijswater), en het hielp echt, ook nog eens beter dan hard 'normale' woorden roepen :D

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier ook een sterrenkijker, vanaf het moment dat mijn vliezen gebroken zijn (om de ontsluiting beter te laten vorderen) persweeën gehad. Omtsluiting schoot niet op, uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan en aan de weeënopwekkers gelegd. In totaal 8 uur persweeën weg moeten puffen, en elke keer dat infuus maar omhoog, ik heb ze gesmeekt om het niet te doen, het was zo zwaar. Toen ik eindelijk mocht persen was ik zooooo blij dat het eindelijk mocht, dat die pijn me ook niks meer kon schelen. Vanwege de ligging van B en het feit dat haar hartslag daalde met het persen (dat ging erg hard) de vacuumpomp erop gezet.
    Dus JA je kan persweeën wegpuffen maar het is ongelooflijk zwaar.

Oja je mag dus niet persen voor je volledige ontsluiting hebt omdat je baarmoedermond opzwelt en het dan alleen maar langer duurt. Ik heb braaf gedaan wat iedereen zei, ze laten je echt niet wachten als het niet nodig is hoor!

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Oja, het schijnt dat je voortijdig persweeën kan krijgen door verkeerde ligging, stuit of sterrenkijker bijvoorbeeld.

4. Alita

Alita Niet meer actief

haha seth tja meid....het moest zo zijn blijkbaar!

5. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat had ik dus!

Maar 8 uur:$ ik vondt mij al erg hahaha...:D respect meid!

6. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    8 uur:$ Respect!!

7. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Nu ik zwanger van de tweede ben gaat er af en toe wel weer zo'n gedachte voor bij van: als dit maar niet weer een sterrekijker word....!;)
    HOpelijk gaat deze bevalling wat soepeler!

8. Alita

Alita Niet meer actief

nou helaas pindakaas bij mij dus hahahah

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier mocht ik nog niet persen omdat de VK er nog niet was;)
    Het ging allemaal sneller als verwacht en met anderhalf uur weeën kwamen ineens de persweeén en moesten we de VK bellen.
    Toen ze der was mocht ik gelijk persen en is ze met 7 min geboren ( erg snel wel hoor) maar gelukkig niet uitgescheurd of iets.

bij mijn vorige bevalling moest ik er een paar wegzuchten omdat de ontsluiting nog niet 10 cm was en ze even moest helpen ( AUW)

10. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik mocht ook niet persen.
    Eerst moest neuroloog gebeld worden ivm hersenletsel..
    Daarna omdat het hoofdje nog niet genoeg 'gezakt' was..

Trouwens, ik had hele tijd assistent-gyn en VK.. en tijdens de uitdrijving zelf kwam de gyn.. was dat bij iedereen of bij mij vanwege hersenletsel? (Ze waren bang voor bloeding)

11. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Hier is er ook continu een gyn bij geweest...naderhand kwam ik er pas achter dat dat niet normaal is.
    Zal dus denk ik wel te maken hebben met het feit dat hij een sterrekijker was...

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier kwam de gyn ook kijken, maar dat was vast omdat op dat moment besloten werd of ik een spoedkeizersnee zou krijgen. Hij heeft uiteindelijk de vacuum gedaan, de assistent gyn mocht hechten

13. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    Naad24: hoe jij het beschrijft zo heb ik het ervaren!

Wat moest ik lachen om het stukje dat het likt
    Of je reet uit elkaar knalt hahaha!!!!

Zo gevoel had ik idd!!!

14. Alita

Alita Niet meer actief

Ja precies;) hier hetzelfde...ze komen op een gegeven moment als het persen niet goed lukt he;)

Hier deed de gyn dus ook de vacuum...

15. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Ik heb bij beide bevallingen persweeen gehad en nog geen volledige ontsluiting. Allebei was er aan 1 kant nog een te dikke rand daarom moest ik op me zij liggen. Bij mijn dochter 1 uur bij mijn zoontje vanaf het breken van de vliezen 4.5 uur in totaal.

Bij mijn dochter zei de verloskundige wanneer ik volledige onsluiting had en mocht meepersen (14 min totaal toen was ze er) en bij mijn zoontje zei ik dat het volgens mij wel kon, toen zei ze nee en toen voelde ik zo zijn hoofdje zakken en toen zei ze ook, ohh ik zie haartjes, ik ga opschieten en ging ze dr schort voordoen enzo en na 4 minuten was hij er.
    Beide keren gigantisch ingescheurd. Maar had ook 2 grote kinderen 3880 en 4190 gram.

Maar ik moest dus beide keren de persweeen ophouden omdat ze er gewoon nog niet door konden volgens de verloskundige en het persen dan een eewigheid kon duren en het ook dikker word dan zoals de anderen ook al zeiden.

@Anke M 8 uur…pfff respect hoor!!

16. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier heb ik ze ook moeten ophouden omdat de huisarts er nog niet was alleen de kraamverzorgster. Maar ik kon ze echt heel moeilijk tegen houden alles in mijn lichaam perste automatisch mee!

Deel Deze Pagina