Mijn zoontje krijgt al een tijdje een klein beetje rijstebloem in zijn laatste fles een theelepel ongeveer. De laatste week is het echt drama, want na ongeveer 60 cc begint hij te huilen en te trappelen met de beentjes. Gisteren weer is zonder gedaan en toen ging het goed, maar kwam hij weer 4 keer 's nachts voor de speen en dat wil ik liever niet meer natuurlijk het ging goed en sliep door van 21.00 uur tot 5.00 uur. Vanavond weer iets erbij in gedaan en weer hetzelfde huilen, trappen met de beentjes, dus ik denk dat het de darmpjes zijn. Hij is vrijdag 4 maand, dus dan mag hij ook meer hebben, maar zie het zo niet gebeuren. Zijn er meer dames die dit hebben mee gemaakt en wat kan ik er aan doen. In het begin ging het wel goed het is sinds ongeveer een week zo.
Ik zou stoppen met de rijstebloem. Als hij er zoveel last van heeft, is het toch zielig dat hij het moet eten... Hij is nog hartstikke jong en heeft het nog helemaal niet nodig.
Ik zou ook nog even wachten. Blijkbaar zijn de darmpjes nog niet toe aan bijvoeding. Misschien even 3-4 weekjes laten rusten. En dan weer proberen.
De rijstebloem zorgt toch niet voor het doorslapen, want gisteren had hij gehad en hij is toch wakker geweest. Eerst gisteravond om 22.45 uur helemaal overstuur(die tijd is hij nog nooit wakker geworden)dus misschien gedroomd ofzo. Hij had wel honger dus klein beetje gegeven en vannacht moest ik er ook nog uit, dus de rijstebloem laten we voorlopig ff weg
Het lijkt me ook sterk dat een theelepel rijstebloem het verschil maakt tussen doorslapen of niet... Mijn ervaring is dat de ene fase de andere opvolgt. Mijn zoontje heeft nu (ruim 2 jaar) nog steeds wel eens een week dat hij slecht slaapt 's nachts en dat we er iedere keer uit moeten. Vervolgens gaat het dan weer maanden goed. Soms is er gewoon geen verklaring en zit er niks anders op dan het te accepteren. Succes ermee.