Mooi zo'n grondig vertrouwen in de goede wil van meneer Nutrilon. Die zal het niet nalaten om ons net wat meer te laten gebruiken dan nodig is, hij heeft ook een portemonnee te vullen namelijk...
Ja maar de meningen zijn nogal verdeeld toch?! Zelfs zeggen kraamhulpen en cb's verschillende dingen en je mag er toch vanuit gaan dat die er verstand van hebben!
Precies, dat bedoelde ik ook! Ik heb het bijv. zelf ook nooit opgewarmd voor de 2 keer en ik gebruikte barleduc wat in de magneet werd verwarmd en deed dan de poeder er door heen roeren maar als andere het anders doen geloof ik niet dat dat zo heel erg is!
Waarom ik het mijn baby geef?? Omdat hier het CB zowel als de kraamhulp verzekerde dat het gewoon kon... Daarom dus.... Overigens heeft mijn kleine meid in haar 3de week last gehad van krampjes, daarna nooit meer.
ik had dat ook gelezen op eht pak dat je eht niet een 2de keer mag verwarmen nou ben ik bij de kinderarts met me dochter en ze krijgt daar een fles en ze drinkt niet zo snel dus het koelt snel af dus ze loopt naar de magnetron en zet die fles er weer in dus ik vraag gelijk voor dat ze me kind verder gaat voeren of dat geen kwaad kan zecht ze nee hoor als je het binnen 60 min nog een keer verwarmt kan het geen kwaad maar na de 60 min wel en we hadden het ook over kraanwater gebruiken want ik gebruik ook vaak hand warm water uit de kraan en dat was ook geen probleem en idd hier zeggen het c.b en de kraamhulp ook dat het geen kwaad kan
Voor de nacht maak ik de fles als volgt aan. (ik gebruik trouwens bronwater) Ik maak 100 cc heet in de magnetron, doe er dan de poeder erbij en even goed roeren. Dan vul ik de fles verder bij met koud water en is de voeding op drink temperatuur (hoef je dus niets af te laten koelen). Maar ja als je kijkt wat er al veranderd is in korte tijd. In het boekje van het cb van 2006 (van Kylian) staat dat je gerust voeding voor de hele dag mag klaar maken en dan per fles kunt opwarmen. In het boekje van het cb van 2009 (van Kinley) staat dat je je voeding per fles klaar moet maken. Groetjes Anita
Ik gebruik wel gewoon warm water uit de kraan. Tja als je het zo leert van de kraamverzorgenden. Als het is afgekoeld binnen het uur maak ik het warm in de magnetron. Overigens hoefde ik de flesjes deze keer niet eens te sterilisseren. (doe het wel regelmatig) Apart hoe het in 2 jaar kan veranderen.