Hoi Meiden, ik begrijp het echt niet meer... Ik vraag me echt af waarom het niet wil lukken. Begin dit jaar een mk gehad en daarna weer een regelmatig cyclus. 2 weken geleden waren we op vakantie en elke dag geklust en ook nog mijn ei gevoeld waarom ben ik dan gisteren weer ongesteld geworden, ik begrijp het echt niet... ik wordt er zooo verdrietig van... sorry voor mijn gezaag maar ik baal er echt ontzettend van... groetjes Inger
Balen dat het niet wil lukken... ben je er niet té veel mee bezig? Weet ook wel dat het moeilijk is om er niet aan te denken. Ik hoop dat het als nog gaat lukken.
Bij de ene duurt het weer langer dan de ander, ze zeggen dat je ongeveer aan een jaar moet denken om zwanger te worden. Hoop dat het ons gauw lukt! Ik begrijp je gevoel, ik denk alle meiden hier, maar kop op.. we komen er wel!
Over het algemeen is het wel waar dat het een jaar tot anderhalf duurt, maar das bij iedereen verschillend. Bij mij was het binnen 4 maanden en bij mijn vriendin heeft het royaal een jaar geduurt. Hoe lang zijn jullie al bezig als ik vragen mag? ALs je er echt geen vertrouwen in hebt moet je misschien ens met je huisarts gaan praten misschien dat hij of zij je nog een tip kan geven. Ik wens je heel veel sterkte en succes. Liefs nance158
dat roepen ze tegen mij ook altijd en vind dat persoonlijk een domme opmerking iemand die invelide is zeg je toch ook niet tegen als je er niet aan denk loop je zo weg
Dit is een situatie die elke vrouw herkent (behalve dan de bofkonten die 123 zwanger worden..). Het is echt een cliché, maar probeer van het NU te genieten en niet te veel te fixeren op de toekomst. Pim
Ik weet dat het erg moeilijk is en iedere keer een teleurstelling is om weer ongi te zijn.. Bij de een gaat het sneller dan bij de ander, dat is gewoon een feit. De ander heeft hulp nodig en de ander niet. Ik kan niets anders zeggen dan geduld hebben..
Bedankt voor jullie reacties! Te veel mee bezig? Ja wat is te veel? Het lijkt mij toch als je klust in je vruchtbare dagen dat dat genoeg moet zijn?! ik slik zwanger worden pillen, eet extra vitamine, eet geen rood vlees enzo, drink ongeveer 2 wijntjes in het weekend en rook niet. Ik heb echt zoiets van wat moet ik nog meer doen Ohja we zijn ongeveer 7 maanden bezig nu. Groetjes Inger
ik kan me voorstellen dt het voor je gevoel lang lijkt maar eigelijk is het heel normaal hoor je moet er idd minimaal 1 jaar voor uit trekken wij zijn bezig sinds december 2006
Het was niet zo bedoelt! Het was namelijk bij mijn schoonzussie wel het geval geweest, dat ze er te veel mee bezig was en doordat ze het wat los liet het gelijk raak was, volgens haar...
Ook naar jou...SORRY voor me opmerking, was niet zo bedoelt, word nu een beetje uit zijn verband getrokken... Ik hoop voor jou, dat het wel gaat lukken! suc6
als ik het zo lees ben je in ieder geval een vruchtbare vrouw, het is enorm kl...te dat je een mk hebt gehad maar je bent 7 maanden bezig en je bent al een keer zwanger geweest, dus je was best redelijk snel zwanger. Gewoon doorgaan en het geluk zal zeker komen. Het is ook een dooddoener maar toch is het feit dat je een keer zwanger bent geweest erg positief omdat dat aangeeft dat je in ieder geval allebie hoogstwaarschijnlijk geen vruchtbaarheidsproblemen hebt. Je doet er nu alles aan, klussen op het juiste moment dus je bent harstikke goed bezig
Op de dag van je eisprong heb je een kans van 1 op 3 om zwanger te raken. En 1 a 2 dagen ervoor is je kans misschien 20 a 25% dat het raak is. Al deze dingen vergroten je kansen niet gigantisch, maar het is wel belangrijk dat je gezond leeft.
Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger. Je hebt begin dit jaar een miskraam gehad? Dat lijkt me heel zwaar! Hoe raar het ook klinkt, je moet dan wel opnieuw gaat tellen, vanaf dat moment ben je eigenlijk weer met de eerste ronde begonnen.
Hai, Lees dit maar eens, komt van een ander stukje van deze site: Wat is "normaal"? Veel vrouwen raken in paniek als ze binnen een paar maanden nog niet zwanger zijn. Ze denken meteen aan onvruchtbaarheid of allerhande problemen. Maar daar hoeft helemaal geen sprake van te zijn! Wat zijn je kansen om zwanger te worden? En welke factoren beïnvloeden de kans op zwangerschap? Onderzoek in een niet-geselecteerde groep mensen laat zien dat 80-90% van de vrouwen van paren met kinderwens binnen een jaar zwanger zijn. De gemiddelde kans per maand (dat is iets anders dan een normale kans) die hieruit berekend kan worden is 15%. Als je onvruchtbaar bent is je kans per maand 0% en als je supervruchtbaar bent 60%. Iedere kans daartussen komt dus voor! Supervruchtbaar: je zwangerschapskans per maand is 0,6 (60%), binnen een half jaar is 100% zwanger . Normaal vruchtbaar: je zwangerschapskans per maand is 0,2 (20%), binnen een half jaar is 74% zwanger, binnen een jaar 93% en binnen twee jaar 100%. Matig vruchtbaar: je zwangerschapskans is per maand 0,05 (5%). Binnen een jaar is 46% zwanger, binnen 2 jaar 71%. Wat uit deze cijfers blijkt is dat het niet normaal is als je binnen een paar maanden zwanger bent! Het is normaal als je binnen twee jaar zwanger bent en het komt vaak voor dat het binnen een jaar lukt. ( bron: Obstetrie en gynaecologie, PE Treffers) Veel liefs Nataly
Te veel mee bezig zijn geloof ik niet zo in. Iedereen is er mee bezig als je zwanger wilt worden toch? Alleen is het bewezen dat stress niet goed is voor je cyclus. Maar als je een eisprong hebt een een normale cyclus is het echt onzin hoor. Zelfs de artsen zeggen dat. Ik kan het me heel goed voorstellen dat je na 7 maanden ook eens zwanger wilt worden. Bij mij om me heen is echt iedereen zwanger of net moeder (niet overdreven, ik ken er zo al 10). Ik kan er soms ook heel verdrietig om worden als het bij ons weer niet is gelukt. Hopelijk zijn wij ook snel aan de beurt.
ja dat vond ik ook altijd de meest verschrikkelijke opmerking die er was. je moet er zowieso mee bezig dwz op het juiste moment vrijen anders gebeurt er zeker niks, maar ze is in de 7 maanden wel al zwanger geweest.
Ja, eigenlijk moet je na de miskraam opnieuw gaan tellen. Want dan ben je zwanger geweest. Wij zijn nu 5 maanden bezig. Ook al een eeuwgheid voor mijn gevoel. Maar ik weet dat dat best wel meevalt verstandelijk. Een jaar is normaal he.
wij zijn nnu 18 maanden bezig voor een wondertje een 2e en ik heb ook een eerste van bijna 3 nu danischa was wat dat betreft een wondertje want ik had maar 25 procent kans op zwangerschap door dat ik een afwijking aan mijn baarmoeder heb ik hoopte ook dat omdat ik al een kindje had een 2e zwangerschap geen probleem zou zijn maar is nu wel bewezen dat het dus neit zo werkte bij mij
Hier nog een die na een mk nog niet zwanger is, maak je niet druk want geloof me door al die stress gaat zwanger woden heel traag. Ik het zelfde verhaal elke maand denken dat het raak is, je wil niet weten hoeveel zwangerschapstesten in ik al heb verprutst. Ik moet eerlijk zeggen ik voel me soms heel depri omdat ik van alles in me hoofd haal. maar geluk komt van boven en geloof dat alles god ons wel gelukkig zal maken op een dag. wees niet bedroeft komt goed meisje, me mannetje zegt dat ok tegen me alles komten geloof in de dag dat je weer zwanger zal worden en en je kindje in je armen hebt. Ik bid elkedag hoop dat allah mij een kindje geeft. Nu zullen jullie wel denken wat is dit, ja ik ben moslim hmdoulilah.. Weet ik dat er er hoop nare dingen in het nieuws en overal wordt gescheven, maar geloof me ik ben gewoon trots op me geloof en het geeft me kracht en hoop bij elk gebed. en bij alles wat ik doe. Ik heb ook heel veel respect voor andere die een ander geloof hebbben of geen geloof,.. we zijn allemaal mens en ik heb zo veel vrienden van nldse kom af, oer hollands nog wel, gelukkig zien ze dat ik lekker spontaan en nuchter ben. En hebben ze nooit gezeg, daar heb je haar weeer. Ik kom uit de jordaan (amsterdam) en iedereen knet me daar, hahaha ze zeggen daar heb je de mooiste bos krullen uit de jordaan, iedereen zat aan me haar. Woon nu in almere. Mijn geloof is warm en vrij, niet zoals de media zegt dat het onderdrukt is en een vrouw mag niks nee nee nee, is niet waar. Ik doe van alles ik ga uit en geniet van alles. Wat ik alleen wil zeggen is, ik geloof in allah swt(god) en die mij gelukkig zal maken. Hoop moet je hebben schat, anders ga je stuk van binnen. Ik bid voor elke vrouw die een kindje wenst. Geloof me lieverd het komt goed, je zal weer zwanger worden en heel gelukkig zijn. Tot dan geniet en laat het je verassen