temperatuur

Discussion in 'Zwanger worden' started by eline23, Feb 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eline23

eline23 Niet meer actief

30 jan had ik mn eerste positieve ovulatietest,ook was die dag mijn temperatuur gedaald naar 36,2.
    De volgende dag was de ovu test nog steeds positief maar smorgens was mijn temperatuur mooi gestegen naar 36,6.
    Nu op 1 feb was mijn ovu test weer negatief,maar vanmorgen was mijn temperatuur gedaald naar 36,2..
    Ik snap er nu dus echt helemaal niks meer van..

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

Oct 12, 2012
    2,201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik heb zoiets ook wel eens gehad, dat hij weer terugdipt, maar daarna ging hij weer ver naar boven. Kijk het nog even aan morgen.

3. eline23

eline23 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie.
    Maar heb ik nu wel mijn eisprong gehad dan denk je?

4. Lovare

Lovare Fanatiek lid

Oct 12, 2012
    2,201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Zoals ik je kaartje zie heb je die denk ik wel gehad.

5. Rozientje

Rozientje Actief lid

Oct 13, 2012
    449
    1
    18
    Female
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Temperatuur zakt altijd na je eisprong om direct weer te stijgen. Dan blijft ze hoog tot je ongi word.

6. eline23

eline23 Niet meer actief

Oh ik dacht altijd dat je temp zakt net voor de eisprong en dat ie dan de dag erna altijd omhoog moet gaan..

Vanaf vanochtend al last van extreme rugpijn,ben benieuwd wat dit dan weer is..

7. Rozientje

Rozientje Actief lid

Oct 13, 2012
    449
    1
    18
    Female
    Hooglede, België
    Het opschrijven en in een grafiek zetten van de BLT wordt gedaan als indicatie van het voorkomen van een ovulatie of zwangerschap. Direct na de menstruatie is er een beetje progesteron aanwezig, je lichaamstemperatuur is laag. Tijdens de ovulatie, ongeveer 14 dagen na de menstruatie kun je dit zien omdat de BLT stijgt.

Direct vóór de volgende menstruatie kunnen er twee dingen gebeuren:
    - De temperatuur gaat weer omlaag:
    dit betekent dat de progesteron weer verdwijnt. Omdat progesteron een zwangerschap in stand houdt, betekent dit dat je niet zwanger bent.
    - De temperatuur blijft hoog:
    Je bent mogelijk zwanger, omdat er nog steeds progesteron aangemaakt wordt. Tijdens de zwangerschap zal je BLT hoog blijven.

8. Lovare

Lovare Fanatiek lid

Oct 12, 2012
    2,201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Dat gaat voor mij niet op rozien. Ik krijg eerst een tempdip en daarna stijgt mijn temp heel erg. Soms gaat hij daarna 1 keer omlaag om vervolgens verder te stijgen tot t einde van mijn cyclus.
    Dus aan mn dip weet ik dat ik 1 a2 dagen later mijn eisprong heb.
    Sowieso blijft bij iedereen tot op zekere tijd na de ovulatie de temp hoog, omdat het gele lichaam progesteron aanmaakt. Dit staat in het eerste deel van de luteale fase los van een mogelijke zwangerschap.

9. eline23

eline23 Niet meer actief

Mijn temperatuur is vanochtend.weer gestegen,nu maar hopen dat ie.aankomende dagen.nog meer gaat stijgen

10. Lovare

Lovare Fanatiek lid

Oct 12, 2012
    2,201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik ga je kaartje nog even in de gaten houden. Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe het bij jou gaat verlopen.

11. Rozientje

Rozientje Actief lid

Oct 13, 2012
    449
    1
    18
    Female
    Hooglede, België
    Ik volg jullie kaartjes ook wel op.
    Ik werk op smartphone met de app van fertility friend.

Share This Page