Goedemorgen dames, even een beetje een gekke vraag: is er een duidelijk verschil tussen obstipatiepijn en menstruatiepijn? Ik ben nu (rekening houdend met mijn schommelende cyclus) 3-6 dagen overtijd en aangezien ik al drie negatieve testen heb gehad wacht ik ongeduldig op mijn menstruatie zodat we de volgende ronde in kunnen. Ik heb ook al meerdere dagen last van (volgens mij) menstruatiepijn als ik naar de wc geweest ben. Dit trekt dan na een paar minuten weer weg. Een half uurtje geleden had ik ineens behoorlijke krampen dus ik dacht, "he he, we kunnen eindelijk verder". Er was echter geen spoortje bloed te zien en nadat ik met erg veel moeite gepoept had (sorry) was de pijn helemaal weg. Vandaar dat ik de mogelijkheid obstipatie overwoog en hier de bovenstaande vraag kom stellen.. Want tsja, er blijft toch altijd een restje hoop dat het deze keer wel gelukt is hè...
Die pijnen kunnen soms erg veel op elkaar lijken. Ik heb het prikkelbare darmsyndroom en daardoor valt er bij mij ook nooit wat te zeggen van darmkrampen, menstruatiepijn of tekenen van zwangerschap. Er gebeurd altijd teveel in mijn buik. En dat kan allemaal erg veel van elkaar weg hebben. Het kan dus heel goed dat het hiervan was en dat je menstruatie uitblijft. Ben benieuwd!