welke tactiek kan ik het beste toepassen? Mijn kleine smurfen van bijna 15 maanden heeft ineens bedacht dat hij moeilijk doet met eten. Hij heeft altijd goe gegeten en altijd alles vers. Nu is het sinds enkele dagen, dat hij valt over elke pitje of frummeltje in z'n eten. Hij is dan ook meteen helemaal klaar en krijg er dan niets meer in. Is dit een fase? Het is igg alleen bij z'n avondeten. Hij krijgt in de avond nog een fles van 120 ml, dus hij gaat niet met honger naar bed. Maar dit begint mij nu beetje te irriteren. Ik wil dolgraag dat hij goed eet. Hij heeft niet veel reserves. 81 cm bij 10 kilo. Zeggen jullie, pech dan maar niets als hij wil. Als hij honger heeft dan eet hij wel of zeggen jullie, maak het maar fijn voor de time being of verpest ik hem dan. Thnx voor de adviezen
Ik zeg pech als hij niet wil dan niet. Gaat vanzelf wel weer eten. Hoe meer jij er van "maakt" hoe interesanter het wordt. Dus ik besteed er zo weinig mogelijk aandacht aan. Ik maak het niet extra leuk en aantrekkelijk en ik ga ook niet boos worden.
Ik zou hem gewoon laten eten wat de pot schaft anders verwen je hem. En natuurlijk kun je wel eens klaar maken wat hij echt lekker vindt, maar zou hem niets anders geven. Mag hij wel zelf eten?
We zijn net klaar met ooronsteking en het daarna begonnen. Er komen idd 4 kiezen en 4 hoektanden door. Maar brood en korst is geen probleem, gek genoeg.
Als hij niet wil.. Dan niet. Hier wil hij de ene keer t zelf doen, andere keer niet.. Dat proberen we dan nog en anders is t klaar! Komt vanzelf wel weer goed met dat eten!
Alles is een fase Mijn zoontje heeft ook zo'n periode gehad. Gaat van zelf weer over. Geen aandacht aan schenken en boos worden heeft al helemaal geen zin. Hier krijgt meneer ook gewoon een toetje (als we een toetje eten) na het eten, ongeacht hoeveel hij heeft gegeten. Meneertje hier zit nu in de fase van uittesten, ook erg leuk