hoi dames, wat ik me nu afvroeg was..: ben je verplicht om je bed op klossen te zetten? zoja, vanaf wanneer raden ze je het aan?
verplicht niet maar dan is je kraamverzorgster ook niet verplicht om je bed te verschonen enzo je kan trouwens ook klossen halen en pas na de bevalling eronder laten zetten, onder het mom 'anders kan ik niet in en uit bed komen' (zei de vrouw van de thuiszorg zelf die de intake kwam doen) hier kon ik ze pas met 38 wk bij de thuiszorg lenen en laat ik nu net met 37+6 wk zijn bevallen dus hier heb ik er niets aan gehad heb ook geen kraamzorg gehad omdat mijn kleine 3 wk in het ziekenhuis moest blijven
Het is inderdaad verplicht om je bed omhoog te zetten, maar het hoeven niet persee klossen te zijn. Bij mn eerste hadden we bierkratjes onder de poten gezet, kwam het bed ook precies op goeie hoogte. Nu gebruiken we wel klossen, en die worden in de 35e week vd zwangerschap gebracht, dus hoeven we verder zelf weinig an te doen.
dankje wel dames voor jullie snelle reactie.. ik wilde het even weten ivm een nieuw bed aanschaffen tot wanneer we de tijd hebben om die te gaan kopen, aangezien we nu druk zijn met de aanschaf van de babykamer en spullen..
heb geen controles gehad van de kraamhulp maar de verloskundigen hebben nooit moeilijk gedaan over de hoogte van ons bed
mijn bm zakte niet en werd 2x per dag gecontroleerd, dus een hoog bed was wel fijn. plus tijdens de weeen het toucheren natuurlijk. maar het idd ook op andere manieren te bereiken, als je de goede hoogte maar hebt.
Verplicht is een groot woord, maar het is wel fijn met controles van de vk en kraamhulp ed. Zij werken tenslotte en dan is het niet fijn om steeds dubbel gevouwen te moeten staan . Ik vond het achteraf zelf ook heel fijn, heb spoedks gehad en de dagen erna veel pijn met liggen/zitten en opstaan. Zo'n hoog bed vergemakkelijkt de beweging iets.
Hier staat het bed al op klossen (hadden ze toevallig in huis). Weet niet of het echt verplicht is, maar volgens de arbo mag de kraamhulp je bed niet verschonen als het niet op klossen staat en voor de vk lijkt het me tijdens de bevalling en controles toch ook wel prettig om niet steeds te hoeven bukken. Vind het dus wel zo sociaal om het gewoon even te doen
ja hier ook wat problemen met het bed op klossen te zetten... we hebben een extreem laag bed (wel al tijden op zoek naar boxspring, maar nog niets geschikts kunnen vinden) tevens staan onder het bed overal steunlatjes , anders zakken we er doorheen... de lattenbodem is erg zwak. Ben zo bang dat als ik het bed op klossen zet dat het dan misgaat.... maar miss is dat niet zo? bedoel we zetten er dan wel hogere latten onder , onder de bedbodem. miss haal ik ook wel zo'n kraambed... en zet dan even in een andere kamer ofzo.
nee die hebben we niet! en ik moet bevallen in het ziekenhuis, maar denk de tijd daarna als alles goed gaat , dan kom ik gewoon weer thuis. En dan voor de controles van de verloskundige en kraamzorg..... ja dan lijkt me zo laag bed ook niet ideaal!
Hier eigen klossen in huis dus hoef ze niet te lenen.. na navraag bij kraamzorg was het advies om rond week 36/37 het bed te verhogen, ook voor jezelf daar uit je bed komen niet echt gemakkelijker wordt
Hier staat het bed sinds vorige week op klossen, heb nu een krukje nodig om in en uit bed te komen. Beval dan wel in het ZH, maar voor de kraamhulp is het wel handiger als het bed omhoog staat, en voor jezelf lijkt het me in de kraamweek ook wel makkelijk.