waarom onder de 6 maanden groente en fruit?

Discussie in 'Voeding' gestart door sa1980, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik lees hier wel hoor dat er zat kindjes zijn die de potjes wel eten en vers niet..
    Ik geef het beide.. Bij mij vind hij het allebei lekker..

Met lui kan je niet zeggen...

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja, ik heb mijn zoontje vrijwel altijd vers gegeven, maar ik vond het wel veel tijd kosten om zijn eten klaar te maken. Zeker toen hij hele maaltijden at, maar nog wel deels gepureerd. Ik deed het voor de hele week op zondag in 1 keer klaarmaken en was dan zo'n 2 uur bezig. Ik kan wel leukere dingen bedenken. En tijd heb ik er doordeweeks al helemaal niet voor als we pas tegen etenstijd thuis zijn en ik ook nog moet koken. Ben blij dat ie nu gewoon met de pot mee eet :)

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ik heb regelmatig een potje gegeven hoor. Vooral de macaroni. Die lust niet eens meer mijn eigen gemaakte macaroni, nee alleen die uit een potje.

Wel altijd vers fruit trouwens, vind het fruit uit een potje zo ranzig. Met die stukjes enzo, brrrrr.

Ik ben inderdaad ook blij dat hij nu met de pot mee eet.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mee eens, even los van wat goed of slecht is. het is wel zo dat kindjes eerder de voorkeur geven aan potjes omdat dat vaak zoeter is.

ik maak het allemaal zelf, Ties krijgt bij uitzondering een potje. maar dat is omdat het nu nog niet zoveel werk is, en ik vind die potjes zo fijngemalen. Ties eet al veel groffer dan dat, en dat is goed voor zijn mondspieren.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik geef ook alleen vers. Had wel twee potjes gekregen ooit in een of ander pakket dus die heb ik wel gegeven. Vind het (nu) nog niet zoveel werk om te maken, maar als ik zelf ga koken zet ik voor jacob gewoon een extra pannetje op het vuur. Of in op de stoomfunctie in de magnetron (maar die heb ik nog nooit geprobeerd).

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik weet wel dat ik het juffertje wat onderweg is, OOk af en toe een potje ga aanbieden. Zoonlief heeft altijd geweigerd potjes te eten.. super onhandig (bijvoorbeeld op vakantie!)... Ik hoop dus dat de kleine dame de potjes wel wil straks (maar in principe het overgrote deel zal vers zijn.. vind ik zelf lekkerder en het heeft VEEEEEEEL meer smaak)

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Oh maar ik zeg ook niet dat onze dochter incidenteel niet een potje zou krijgen hoor.

Merijn, hoezo vond je dat veel tijd dan? Als je in 2 uur tijd voor een week eten kan maken voor je kleine... Als ik elke dag koken voor mijn man en mij bij elkaar optel, lukt dat niet in 2 uur hoor...

Als ze straks hapjes gewend is, kook ik gewoon wat meer als nu. Ik heb mezelf nu al gewend zoutloos te koken, dus dalijk haal ik gewoon wat aardappels en groente voor haar eruit, maar er een prakkie van (of een paar) en ze eet zo mee. En vries wat in voor de dagen dat wij eenpansgerechten eten.

:)Maar ik ben erg offtopic aan het gaan geloof ik.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ deelight: 2 uur extra werk vind ik veel ja. Want ik kook ondertussen ook nog voor manlief en mezelf iedere dag. Nu zoonlief met de pot mee eet, ben ik dus 2 uur minder kwijt op mijn vrije zondag. Ik vond het een rotklus ja. Vind het al vreselijk dat ik mijn halve zondag kwijt ben om het huis schoon te maken...

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind 2 uur extra werk ook veel te veel. Ik zou dat er ook nooit voor uittrekken. En dat is ook nooit nodig geweest.
    Ik werkte bijna fulltime toen ze die leeftijd hadden, no way dat ik dan in het weekeinde nog eens zou gaan staan prutten zeg.
    Ik paste de maaltijden voor het hele gezin en beetje aan, en vanaf het begin aten ze met de pot mee. Gewoon stukken, geen prut.

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik begrijp niet dat je zoveel tijd kwijt bent aan het koken voor je kind. Tot anderhalf heb ik apart gekookt, want wij eten geen zoutloos en achteraf zout op mijn eten gooien vind ik niet lekker. Terwijl ik kookte voor ons gooide ik dan wat in de Babycook. Rijst en pasta gaat er niet in, dus dat maakte ik dan een keer en bewaarde het in kleine porties.

11. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    En als je 2 weken eerder begint met bijvoeden is dat ook een ramp? Dochter is 5,5 maand maar is echt een vreet monstertje. Kunnen de darmen het aan 2 weken eerder?:(

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lees maar even een stukje terug. Daar kun je de verschillende visies lezen op bij 4 maanden en 6 maanden beginnen. Het is ondoenlijk om hier weer het hele relaas neer te zetten (daarbij zal dat vast weer discussie opwekken en die is hier al gevoerd).

Persoonlijke mening: nee, het kan geen kwaad.

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik was al ver met lezen maar blijkbaar niet zo ver :D zal eens teruglezen.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het valt of staat niet met een weekje vroeger of later. Hangt ook erg van je kind af.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja, dat scheelt inderdaad. Ik geloof alleen absoluut niet in rapley direct vanaf het eerste moment bijvoeden ;) Dus ik stond inderdaad te pureren in het weekend :p

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou ik zou er ook echt geen 2 uur voor bezig gaan zijn.

Maar als je dan gepureerd wil geven, waarom kook je dan niet gewoon savonds voor iedereen tegelijk en stop je dat van de kleine even in de 'pureer machine' ;). Dan ben je misschien net een minuut per dag 'extra' kwijt aan het fijn maken dan het eten van de kleine, ben je niet 2 uur achter elkaar bezig en kan je gewoon lekker allemaal tegelijk aan tafel.

Of denk ik gewoon te gemakkelijk, dat kan ook hoor.

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik kook ook apart voor de kleine hoor (op mijn ouderschapsverlofdag, eens in de zoveel tijd) want wat zij eet lust ik zelf niet eens! Courgette, bah... :D

Zonder gekheid, wij eten echt andere dingen dat Mini en ook niet meerdere dagen achter elkaar hetzelfde...

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geen kwestie van geloven. Mijn kinderen weigerden systematisch alle prut (en eten nu jarn later eten ze appelmoes en aardappelpuree nog steeds met lange tanden). En met een stuk dat ze zelf konden pakken aten ze meteen WEL. Keuze bij nummer 2 was makkelijk gemaakt dus. En het scheelde erg veel tijd en werk en hield de maaltijden gezellig in huis.

19. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ik geef wel prut haha! Maar ik kan er wel inkomen zelf eten is toch veel leuker.
    En iets lekker vinden is niet alleen de smaak ook de textuur (of is het nou structuur ?) van eten. Ga maar bij jezelf na. Sommige lusten geen sinaasappelsap met velletjes de ander wil geen kleffe boter op zijn brood die wil geen stukjes in zijn yoghurt enz. Kindje kan ook best voorkeur hebben denk ik dan.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Net als grote mensen...Hero verkoopt nu ook Fruit Today zonder stukjes!

Deel Deze Pagina