Ik zou nog niet eens durven om bijvoorbeeld een hele spercieboon te geven. Veel te bang dat hij dat ding achter in zijn strot steekt. Ook heeft hij nog geen tandjes dus hoe met hij het opeten dan?
@Merijn, ja als je fulltime werkt snap ik dat wel. Je huis poetsen op een zondag en ook nog eens koken is te veel. (het was trouwens niet als kritiek bedoeld hoor) Wat ik nu doe is de aardappels die wij overhouden (zoutloos) in een bakje prakken en in vriezer gooien, scheelt weer kooktijd .
Steek je vinger maar eens in zijn mond! HAP! Dan merk je gelijk hoe sterk die kaakjes zijn! Ze kunnen van alles eten met die tandeloze mondjes. Maak je vooral niet te druk, je zoontje redt zich wel. Er gewoon bij blijven dan is het juist voor je kindje leuk om alles uit te proberen!
@Cygnet, maar zou ik dan ook al eens een broodkorstje kunnen geven dan? Of zou dat nog te vroeg zijn. Ik pureer zijn eten trouwens nooit helemaal glad, beetje stukjes vind hij gelukkig prima.
@wup: met brood kun je beter nog even wachten ivm de gluten die er in zitten. Hmm, fruit today zonder stukjes, echt wat voor mij dus hihi. Houdt absoluut niet van vruchtvlees, stukjes ed.. Dl krijg over een kleine 2 maand wel stukjes. Zij heeft nu al 2 tandjes, maar mijn zoontje op die leeftijd nog niet en die at toen ook gewoon broodkorstje ed weg.
Nou, de sperziebonen die zoonlief eet, komen er regelmatig integraal weer uit. Maar kinderen gaan heel snel kokhalzen. Dus datgene wat in zijn keel bleef steken, kwam er gewoon weer uit. Ik geloof niet dat kinderen stikken in hun voedsel met die leeftijd (tenzij je harde snoepjes gaat geven ofzo).