Hallo mensen, Ik wordt er een beetje moedeloos van, maar mijn dochter wil absoluut geen brood of pap eten. Ik heb echt van alles al geprobeerd qua beleg etc. Ik ga stug door met proberen, maar zoek voor ernaast nog ideeen en tips voor een alternatieve verantwoorde lunch behalve pap en/of brood. Soep heb ik aan gedacht, maar dan moet ik het denk eerst zelf maken (ivm zout etc) en kan je dit dan lang bewaren/invriezen? Ik hoor graag al jullie tips voor een alternatieve lunch! Groetjes Gem
Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om 's middags groenten te geven (alleen groenten). Mijn zoontje is dol op pompoen tussen de middag, soep is inderdaad ook een goeie optie en heb je dingen als crackers (bijv cracotte) geprobeerd? Wij geven 's middags ook wel banaan + avocado of een eitje. Heb je het al een keer bij het CB aangekaart dat je dochtertje duidelijk geen vezels wil eten? Eet ze wel een koekje? Een aardige richtlijn voor invriezen is één maand (zit je eigenlijk altijd goed). Voor tips voor invriezen kun je ook kijken op de site van het voedingcentrum!
Wij kunnen niet altijd aan brood komen. Rijst met groente is ook heel lekker en makkelijk als lunch hoor! Of gewoon warm eten, dan kan ook heel goed tussen de middag. Soep is natuurlijk ideaal, makkelijk in porties in te vriezen ook.
Ik dacht aan misschien iets met (volkoren) macaroni met een sausje van tomaten met wat groene kruiden (peterselie,basilicum) (volkoren) beschuiten, krakers, (volkoren) soepstengels (als die bestaan) geroosterd brood. Groetjes Anita
Kleine hoeveelheid speltmeel vermengen met (opvolg)melk: pannekoek van maken en beleggen. Een andere presentatie kan wonderen doen!
Groot deel van de wereldbevolking eet 2x warm hoor. 2x brood is typisch Hollandse. Dus zo erg zal het niet zijn.
hoera. ze eet nu in de ochtend melkpap van nutrilon met granen, haver.. de boterham smiddags nog steeds niet, dus bied het aan, maar dank voor de alternatieven ! al een keer beschuit gegeten!
Al veel leuke alternatieven voorbij zien komen! Als je nog opvolgmelk geeft, zou dit ook iets kunnen zijn: Biobim organic baby ontbijt muesli. Gezonde bio babymuesli fruit noten, natuurlijk Te koop bij biologische winkels.
maispap, das pap van maismeel (goh... haha sorry). Je moet even goed googlen voor het goede recept, die zonder suiker en zout uiteraard. Je kunt er margarine doordoen, dan heeft ze die ook binnen. Het gaat eruit zien als een soort aardappelpuree. Het schijnt enorm gezond en voedzaam te zijn. Ik stond de eerste keer wel 3 uur in de keuken, iedere keer ging het klonteren enzo. Maar als je het eenmaal gevonden hebt dan gaat het goed. Oja, neem het maismeel van Joannusmolen (reformwinkel), met de andere lukt het niet!