Waarom ook alweer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Kijk maar op de website van stivoro. En heb ze al vaker aan de telefoon gehad en nog nooit deze info gehoord.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Apart, want dat roken op een afstand ook slecht is nou niet gepaald nieuws.

3. Partyrocker

Afstand ja. Voor het meeroken.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

grin.. het wordt steeds grappiger hier..

Het principe is... de rokende vrouwen kunnen het beste stoppen met roken wanneer zij zwanger zijn en / of daarna wanneer zij borstvoeding geven. Doen zij dit niet (verslavingen zijn hardnekkig) dan is nog altijd de beste voeding: borstvoeding. Dit omdat het de schadelijke stoffen deels bevecht en dat doet kunstvoeding toch echt niet. Natuurlijk moet er wel gehouden worden aan de regels van het veilig voeden (tijd er tussen laten, alleen buiten roken etc).

5. Partyrocker

Ja dat klopt inderdaad met wat ik vond. Minimaal anderhalf uur ertussen laten, buiten roken etc. maar over kleding kan ik echt niks vinden.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn kraamhulp ('oude oma type') vroeg of wij rokers in onze familie en vriendinkring hadden. Ze gaf aan dat wij dan het beste aan hen konden vragen om ff een paar uur voordat ze zouden komen niet te gaan roken zodat de hoeveelheid schadelijke stoffen die ze uitademden kleiner werd. Rokers ademen volgens haar heel wat giftige dampen uit.

Wij hebben om die redenen die ene rookster die wij in onze vriendenkring hebben (yeah bijna iedereen is al gestopt ;)) gevraagd van te voren niet te roken.

In het ZH lag ik trouwens op de kamer met een mens dat net als wij 1 nachtje in het ZH moesten blijven. Zij vanwege haar diabetes en het kindje moest 24 uur geobserveerd worden. Mijn lieve hemel... Wat een type was dat. Het was kindje nr 4 voor haar en kindje nr 2 voor hem (de tweede binnen 9 maanden bij 2 verschillende vrouwen haha).
    Toen wij net 2 minuten op de kamer lagen kwam er een jong stel met wiegje aan. Zij liep en tilde een tas. Verpleegster: gefeliciteerd, wilde u geen rolstoel? (ik zei ook nog tegen mijn vriend dat die meid vast een enorme bikkel was ;)) Nee, zei het meisje. Wij zijn vrienden van de ouders. De ouders staan ff buiten te roken. :$:$:$
    Ze lieten dus hun pas geboren baby door anderen naar de afdeling brengen zodat ze ff samen konden gaan paffen!!! :$:$:$
    Het babytje kreeg flesvoeding want ''dat was lekker makkelijk''. Toen 's avonds/'s nachts/'s ochtens (!) de verpleegster kwam met voeding vroeg de moeder aan de verpleegster of zij het ff wilde geven, dan ging zij ff te roken. En ineens kwam de hele vrienden groep onze kamer binnen. Alsof het een rokersruimte was, zo stonk het toen. Ik heb toen de gordijnen om mn bed heen dicht gedaan. Wat een onverstandige mensen waren dat. De verpleegster fluisterde mij nog toe dat ze het ontslag van die meid versneld zou regelen, 'dan heb je lekker de kamer voor jezelf' ;) (zonder dat ik ook maar 1 opmerking erover had gemaakt ;))

Ik snap dat soort mensen zo ontzettend niet!!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

#267 zogelukkig, 10 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2012
    Sommige mensen verschaffen borstvoedende moeders dus gewoon een vrijbrief om te blijven paffen, want het heft de schadelijkheid gewoon weer op, wonderspul!

Gewoon schop onder je reet en kappen met die kankerverwekkende verslaving!

En als je dat niet kan, ga je maar lekker kunstvoeding geven!
    Nicotine kan ernstige schade aan het zenuwstelsel, het maagdarmstelsel, de hersenen en het skelet veroorzaken. 1 tot 2 uur na de sigaret is de dosis nicotine pas gehalveerd. Nicotine is bovendien verslavend voor de baby.

8. Bastet

Bastet Niet meer actief

En ik snap niet waar jij je druk om maakt...

9. Partyrocker

Nou ik gaf al fles, maar dat heeft niks met roken te maken gehad. Maargoed ik weet echt niet hoe dat nou zit met bv. Maargoed hoop zoiezo allang voor de tweede komt gestopt te zijn en weer proberen bv te geven.

10. Partyrocker

Snap inderdaad niet waarom jij daar een punt van maakt en wat je kraamhulp betreft, ik heb er echt nogsteeds nooit wat van gehoord, alsof ik elke roker die langskomt even moet gaan verplichten om een paar uur niet te roken voordat ze mn kind mogen zien. Nee ik geef geen bv, ik rook buiten evenals mijn familie, ook als wij bij hun zijn en neem aan dat dit voldoende is. Voor de tweede ben ik allang blij dat ik weet dat roken en bv slecht is, maar neem aan dat ik dan al gestopt ben voordat ik zwanger raak.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Rokers kunnen het zelf niet ruiken, maar echt, die rooklucht hangt continue om ze heen, ook als ze buiten roken. En die lucht is niet gezond.

Ik zou me trouwens ook druk maken als ik in een ziekenhuiskamer met pasgeborene lag en er kwamen walmende mensen binnen.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat dus.

13. Partyrocker

Ben van mening dat het wel mee zal vallen Parfum ruik je ook maar is toch ook niet schadelijk? Je moet t niet oproken nee:D. Maargoed in dit geval... t zal niet zoooo schadelijk zijn anders had ik dit ongetwijfeld eerder gehoord hebben. Ik zal mn kind er zeker niet minder om knuffelen en NEE stoppen kan ik nu nog niet.

14. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn man rookt. Ik vind dit verschrikkelijk. Hij doet het buiten, hij mag het van mij niet als hij ons zoontje in de draagzak heeft, hij let altijd op als de kinderen er bij zijn dat het niet in hun richting waait, maar ik vind het heel erg.
    Want als je rookt stink je gewoon een uur in de wind. Ook een uur later nog. Soms ruikt het lekkere baby hoofdje van mijn zoon weer eens naar sigaretten, moet dan echt heel hard op mijn tong bijten.
    Hij rookt wel manitou, dat ik zo'n tabak merk zonder chemische toevoegingen, dus echt puur en alleen de tabak.
    Heb het er vaak met hem over gehad, maar het lukt hem echt nog niet om te stoppen, zodra ik het onderwerp aan snij, word hij ook heel snel geïrriteerd en boos.
    What can I do? Ik kan hem moeilijk verlaten omdat hij rookt. (ik rookte ook toen we elkaar leerde kennen, maar ben al 6 jaar gestopt).
    Goed, dit gaat al helemaaaal niet meer over bv, maar als ik die berichten dan lees dat vk's vragen om iemand een paar uur van tevoren niet te laten roken, word ik echt verdrietig en ga weer moed verzamelen om een gesprek met hem aan te knopen.
    Maar hoe is het dan als je in een grote stad woont? Met al die uitlaat gassen? Dat lijkt me toch ook niet lekker voor een pasgeboren baby'tje? Langs een grote vrachtwagen lopen, beh!

15. zogelukkig

Ik doe af en toe boodschappen voor een vrouw die rookt als een ketter, vind dat zoooo erg! Tuurlijk blijf ik koffie drinken, maar als ik thuis kom, gaan de kleren in de wasmachine en stap ik zelf onder de douche. Mijn man zegt dan ook: wat stink je! Was het maar weer zomer, dan konden we koffie in de tuin drinken!
    Toen ik eens in het zh lag, kwam ze bij me langs en ik wist dat ze schone kleren aan had, wan ze roken naar wasmiddelen én rook. Het zit ook in je huid; als je stopt ruikt je huid pas na een hele tijd echt lekker fris.
    Het idee dat je als roker zo'n klein baby'tje met van die kleine longetjes vasthoudt met je doorrookte lijf, kleding, huid en haar, bah.

Dnze; je moet niet zeggen: stoppen kan ik nu nog niet, je moet zeggen: stoppen wil ik nu nog niet. Al je zwanger zou willen worden of zijn, zou je ook meteen kunnen stoppen zeg je, dus je kan het wel!

16. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Als een pasgeboren baby in een fris bespoten parfum nek hangt, lijkt me dit niet heel gezond nee. Parfum is uiteindelijk ook niets anders als chemicaliën met een luchtje.
    Vind ik persoonlijk trouwens bijna net zo vies als rooklucht. Als er zo'n parfum walm achter iemand aan zweeft.

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Voor zichzelf? Prima, maar wie zorgt er dan voor die nog onwetende en onschuldige kindjes die niet in staat zijn zelf te beslissen?

Daarom lopen die discussies altijd zo hoog op, mensen die verkeerde keuzes maken vinden dat ze zelf mogen beslissen, en anderen vinden dat alle kindjes het recht zouden moeten hebben in de beste omstandigheden op te groeien.

Roken, kv, suiker of anderszins ongezond eten, voor alles in de auto springen, continu tv, nooit lezen, langs een snelweg wonen, ruzie thuis, alcohol, euhm wat kan ik nog meer bedenken?! hoort daar allemaal niet bij (bij de "beste omstandigheden), ook als je roept dat je kind er "niets van mee krijgt".

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Roken is gewoon ranzig. Bah.
    Mijn schoonouders roken, of ja, mijn schoonmoeder is inmiddels gelukkig gestopt maar mijn schoonvader rookt nog stug door.
    En sorry, maar zij krijgen mijn kinderen zo weinig mogelijk in handen. Wat vind ik dat vies zeg! Je ruikt het gewoon helemaal aan die kleine lichaampjes.
    En parfum vind ik ook niet fris voor die kleintjes maar dat vind ik minder erg. Zelf gebruik ik het niet wanneer ik zo'n hummeltje op mijn lijf heb liggen. De eerste maanden heb ik vrijwel geen parfum gebruikt, ik had het idee dat mijn lichaamsgeur voor die kleine toch het fijnst was.

19. Partyrocker

Tuurlijk ALLES kan, maar nee ik ben er nu nog niet geestelijk aan toe. Als ik weer sterk genoeg ben om het te proberen, doe ik dat ook zeker. Nu heb ik raar gezegd (jaaa een hoop zullen het ook totaal niet snappen) mijn sigaretjes echt nog even nodig)
    Nee ik rook niet in de buurt van mn kind, ik sta buiten, rook niet achter de kinderwagen etc. etc.etc. Ik rook, baal der van, wil er natuurlijk ook vanaf, maar stivoro is ook van mening dat ik eerst geestelijk alles op een rijtje moet hebben omdat het aardig wat wilskracht vergt en het fijn is als je in 1x kan stoppen en niet op af en aan de eerstkomende maanden. En ik neem zoiezo aan dat de 2de nog eeeven op zich laat wachten :p

20. zogelukkig

Coke snuiven moet tegenwoordig ook maar kunnen als je baby 4 maanden jong is en je borstvoeding geeft, veel gehoorde reactie: "ieder mens heeft recht op een verzetje", kots!

Deel Deze Pagina