Waarom ook alweer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Pff, roken is gewoon vies. Ik zou het ook meer dan smerig vinden om een stel rokers op mijn kraamkamer te krijgen als ik net bevallen was.

    En misschien is parfum ook niet geweldig ,maar die gebruik ik ook zeker de eerste 3 maanden na de geboorte ook niet, maar zo schadelijk als rook zal het zijn (ervan uitgaande dat je geen teer in je parfum hebt natuurlijk).

    En ja, als je niet rookt ruik je het direct als mensen hebben gerookt, erg ranzig.
     
  2. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    @Zogelukkig
    Coke snuiven is ook wel gelijk een extreem voorbeeld.
    VOORAL als je ook nog bv geeft.
     
  3. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    En ja voor een niet roker is het inderdaad vies om rokers op je kamer te krijgen lijkt mij. Ik vind het dan zelf ranzig om mensen met een walm parfum langs te krijgen :p. Maaaargoed, het ging om de schadelijkheid van de rooklucht in je kleding...
     
  4. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    En dan nog snap ik niet waar jullie je druk om maken.
    Het gaat toch niet om jullie kind(eren)?
    Het gaat om wildvreemde kinderen...
    En dan nog zo hysterisch reageren, dank denk ik: rustig aan, dadelijk knapt er nog iets.
     
  5. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ik geef om alle kinderen, niet alleen om die ik zelf heb gebaard.
    Zou wat zijn zeg; dat je je niet zou bekommeren om wildvreemde kinderen. Daar hebben ze van die SIRE spotjes van hè!
    Wat een heerlijke maatschappij leven we ook in!
     
  6. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    Welke spotjes?
     
  7. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou bv kan zeker wel wiegendood voorkomen, mijn kinderen sliepen namelijk gewoon NIET toen ik bv gaf haha. Ze reageerde op werkelijk alles wat ik at qua spoortje ei en melk. Moest steeds op een streng dieet, liep wat af voor mn juiste brood en weet ik het. Viel bakken met kilo's af en van de bv bleef nig weinig over. Ga dr deze keer niet meer aan beginnen.
     
  8. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Van die spotjes waarin 'wildvreemde' kinderen mishandeld worden bijvoorbeeld. Maarja. Waar maak je je druk om, dadelijk knapt er iets.
     
  9. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    @Rata, haha, nou precies. Als we allemaal alleen om onszelf en onze bloedeigen kindertjes gaven, pffff. Helaas is het voor een groot deel van de wereld natuurljik wel het geval, en ook voor een groot deel van onze medebewoners van dit land.
     
  10. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    oh, die.
    Tja, die vond ik nogal knullig.
    Als die vrouw het dan zo erg vind, dan moet ze zelf maar iets doen in plaats van de miepen.
     
  11. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Het zit dus wel in je kledig en het is wel potentieel schadelijk dus daar geen excuus.

    Het officiele nedische standpunt is dus 'altijd liever bv dan geen bv' maar nog een veel harder medisch standpunt is: roken is dodelijk en zeer schadelijk voor jou, je (ongeboren) kind en je omgeving.

    Geestelijk nog niet aan toe? Als je er aan toe bent om een kind te krijgen dan heb je - in mijn ogen - de morele verplichting om te stoppen met roken. NU.
     
  12. Karoke

    Karoke Niet meer actief

    :$:$ Werkelijk waar? Nu ben ik sowieso nogal behoorlijk anti-drugs, maar als (jonge) ouder vind ik het wel echt erg, laat staan dat je je kindje hier ook nog van meegeeft. Ik word van zoiets eerlijk gezegd ook erg misselijk. En dan kan je wel stellen dat het niet om je eigen kindje gaat, met zoiets, of met andere dingen die je mis ziet gaan, maar ook ik kan erg moeilijk tegen kinderen die iets "misdaan" worden.

    Vind het eigenlijk best raar om te stellen dat je er jezelf niet druk om moet maken omdat het je eigen kinderen niet zijn. Vinden jullie dan ook dat het "overdreven" is om bv te doneren aan de ene of andere stichting die dieren in nood helpt? Want dat zijn toch ook je eigen dieren niet?

    Uiteraard kijk ook ik eerst naar mijn eigen (gezin), maar het lijkt me geen fijne wereld als iedereen nog maar enkel om zichzelf (en zijn eigen gezin) zou geven. :(

    Ik ben overigens zelf gestopt met roken toen ik gestopt ben met de pil. Niet kunnen stoppen met roken zou voor mij ook reden genoeg geweest zijn om nog niet aan kinderen te beginnen.
     
  13. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ja joh; daar is een heel topic over in de lounge, echt gruwelijk hoeveel mensen dat nog goedpraten ook!
     
  14. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het ging hier wel ook om mijn kindje... Ik lag met mn net geboren kindje in 1 rokerige ruimte met dat mens.

    Maar behalve dat, ik heb jaren er over gedaan om mijn dochter te krijgen. En veel lieve meiden die ik ken vechten nog steeds om een kindje te krijgen. Ik weet heus wel dat door een pissig gevoel bij mensen te hebben die niet het beste voor hun kindje(s) doen, de lieve meiden die nog vechten een kindje er niet een kindje door krijgen.... Maar het voelt zo verdomd oneerlijk dat er mensen zijn die hun eigen kind 'vergiftigen' terwijl er anderen met lege buik, lege armen er ALLES voor over zouden hebben om een kindje gezond groot te laten worden... Het blijft voor mij een gevoelig punt, zelfs nu ik tegen alle verwachting in toch nog mana kon worden...
     
  15. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Nou sorry hoor Cygnet jij kent mijn persoonlijke situatie niet, dus wat dat betreft kan je niet oordelen waar ik wel of niet aan toe ben. Morele verplichting of niet. Hij krijgt er nu niks van mee, ik rook namelijk niet bij hem in de buurt of binnen, maargoed....
     
  16. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Je kunt prima oordelen over een ander die zijn eigen verantwoordelijkheden en mogelijkheden anders inschat dan jij. Waarom zou je daar niet over kunnen oordelen?

    Cygnet zegt niet dat jij slecht bent omdat het je niet lukt om te stoppen met roken punt. Ze zegt iets over jouw verantwoordelijkheid mbt roken en het krijgen van een kindje. Ik deel haar mening wel eigenlijk. Helaas zijn er mensen zat die het prima vinden om te roken en een kind te hebben, jij bent gelukkig zo zinnig om te weten dat dat niet prima is, heel jammer dat je toch niet kunt stoppen.

    En natuurlijk krijgt hij er wat van mee, hoezo denk je van niet? Hij ruikt het aan je, hij merkt dat je af en toe even weg bent, en op een bepaald moment zal hij snappen dat mama rookt en wat mama doet is zijn voorbeeld in het leven. Tja.
     
  17. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Kijk dat snap ik inderdaad wel, ik WIL wel stoppen. Maar wacht ook liever mijn moment af dat ik zeker van mezelf weet dat ik het ook volhoud. Ik hoop natuurlijk dat dat zo snel mogelijk is uiteraard, want ik ben inderdaad een voorbeeld voor mijn kind en welke ouder wil nou dat zijn kind gaat roken? (Geen 1 neem ik aan :p).
     
  18. oleander1986

    oleander1986 Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Neeeeee..... Dat meen je niet!!! :(
     
  19. oleander1986

    oleander1986 Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Geloof me, er zijn genoeg tokkie gezinnen die het geen ruk zou uitmaken als de kinderen ook gaan roken, vaak is dat dan ook het geval. Lekker gezellig samen paffen met de hele familie!
     
  20. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Dus als je kindje een (koe)melk allergie heeft, stap je dit keer liever meteen over op kunstmelk gemaakt van (koe)melk? Dat snap ik niet helemaal geloof ik (ik hoor mijn buurvrouw nog zeggen: huh, wordt kunstmelk van koeienmelk gemaakt? nee hoor, dat maken ze in de fabriek. Ik heb werkelijk waar nog nooit zoiets doms gehoord en zo keek ik ook geloof ik :(). Ik hoor vaker dat kindjes van die vervelende allergieën hebben, zo sneu :( Maar je kunt als moeder een dieet volgen waarin die producten niet voorkomen. Met d ejuiste begeleiding zou het misschien wel lukken? Want het is niet de bedoeling dat jij zo afvalt en je geen bv meer kunt geven. Pittig ja, maar juist het beste voor een kindje dat zo heftig reageert op voedingsmiddelen.
     

Deel Deze Pagina