Hallo! Onze dochter krijgt in de ochtend borstvoeding en de rest van de dag nutrilon. Nu is t zo dat ze haar fles niet leeg drinkt. Ze mag 120/150cc maar laat altijd een deel staan. Daardoor kan ik zoveel nutrilon weggooien. Soms maak ik 2× ik 60cc maar dat vind ik een gedoe. Weer water koken etc. Haar weg leggen. Gillende baby omdat ze nog niet klaar was... 😂 Verschillende flessen geprobeerd. Op t kdv was dit "probleem " ook al opgevallen. Iemand tips?
Tja, als ze geen honger heeft.. Hoe lang duurt een fles? Moet tussen twintig en dertig minuten liggen idealiter.
Ja zeker 20 a 25 minuten. Soms denk ik ook dat ze niet meer hoeft. Maar dan krijgt ze naar mijn idee zo weinig binnen...
Inderdaad, hoeveel drinkt ze dan nu ongeveer? En zou het kunnen dat de voeding te langzaam gaat, waardoor ze moe wordt en 'geen zin' of energie meer heeft om verder te drinken? Weet niet welke fles met welke speen je nu gebruikt?
Ze drinkt nu 90cc per keer als t mee zit en soms 60cc ze is 10 weken geweest. (Dus 2x 60cc of 1x90 en 1x 60. Niet in een keer 120) Gebruik de avent flessen en nr 2 spenen. Dr Brown heeft ze ook. Heb t idee dat dit t probleem is: ze slaapt niet overdag. Snachts slaapt ze van 2200 tot 0630 wat onwijs fijn is. Overdag is ze heel druk met spelen en aandacht vragen. Dan gaat ze eten en valt ze in slaap voor misschien 15 minuten. Binnen een uur heeft ze weer honger. Misschien is ze dan te moe om goed te eten en te "hongerig" om te slapen... Speen nr 2 heeft ze sinds drie weken trouwens want eerst kon ze er niet uit drinken zonder z9ch te verslikken.
Ik snap het probleem niet zo goed. Als ze 90 drinkt dan maak je toch gewoon 90 ml water met drie schepjes klaar? Dan moet je toch nauwelijks iets weggooien? Dat de doos mogelijk aangeeft dat ze mee zou mogen, zegt helemaal niets. Sommige kindjes drinken nu eenmaal liever vaker wat minder. Dat is bovendien veel gezonder, dus je moet toch niet per se meer willen?
En dat ze zo weinig slaapt... Lukt het ook niet op jou, of in de draagdoek of wandelwagen bijvoorbeeld? Je zegt dat ze na een uur weer honger heeft, maar weent ze dan niet gewoon omdat ze wilt slapen maar het niet lukt? Als je dan meteen weer een fles geeft, snap ik dat ze geen honger meer heeft.
Erg herkenbaar...ons zoontje van 11 weken slaap ook amper overdag waardoor hij vaak zijn flessen niet leegdrinkt maar daardoor ook weer weinig slaapt (vicieuze cirkel) Op zich drinkt hij wel rond de 800-900 cc totaal dus maak me geen zorgen maar het is wel vervelend dat hij de hele dag amper slaapt waardoor hij steeds in die 'cirkel' blijft zitten... Draagdoek is hier geen optie want ben ook gewoon aan het werk.. Ik lees dus even met je mee...
Nou mijn probleem is dat ze elke keer mini hoeveelheden drinkt en dat ik daarom de hele dag aan 't voeden ben. Als ze bijv 5x 150 of 6x120 zou drinken maar tis 8 a 9 x 90 of 60cc. Ze eet weinig en slaapt kort. Word wakker omdat ze honger heeft (weet wanneer ze aangeeft honger te hebben) en valt in slaap want ze is moe. Inderdaad vicieuze cirkel. Laatste fles drinkt ze half slapen wel leeg. Ze slaapt in haar box. Niet handig i know. Als ze in slaap valt over dag en leg haar in haar eigen bed schieten meteen die oogjes open 😂 heb inbakeren etc geprobeerd helpt niet. Als ik haar voedt doe ik dat op een rustige plek zonder afleiding.
Rond 1500 uur huilt ze inderdaad omdat ze moe is maar ze vecht tegen haar slaap en is te moe om te eten. Voor een draagdoek ga ik kijken. Heb jij tips voor een goede?
Ja lastig hé. "Jengelt" hij niet aan 't einde van de dag? Dochter komt denk aan de 600/650 cc per dag. Ze mag 770cc trouwens.. ondanks dat groeit ze goed daar niet van. Maar tis lastig inschatten of ze nou 60 of 90 wilt of toch 120 🤔
Maar misschien voelt je dochter zich prettiger bij vaker kleine hoeveelheden? Jíj kan wel willen dat ze grotere flessen drinkt, maar het is nu eenmaal háár keuze. Misschien kan je proberen haar op jou te laten slapen zodat ze beter uitgerust is?
Ja daar heb je gelijk in. Misschien vind ze dat fijner en heb ik dat te accepteren 😉 Ja t liefst slaapt ze bij mij. Dan slaapt ze zo 2 uur.
De meeste baby's slapen liever en beter bij mama... Qua draagdoek vind ik zo jong een tricot slen heel prettig. Maar die moet je wel zelf knopen. Op babybij.nl heb ik destijds veel tips gevonden.
Mss slaapt ze juist slecht omdat ze alles hoort in de box? Hier slaapt e ook maar 30 min in de box, maar in haar bedje twee uur
Hier heeft inbakeren goed geholpen, de eerste dagen vind een kindje daar niet zoveel aan maar na dag 2 zijn ze wel gewend. Onze dochter is na een voeding 1 uurtje wakker en slaapt dan door te de volgende voeding. Als ze goed uitgeslapen zijn drinken ze ook veel beter. Daarentegen kan het best zijn dat jullie kindje niet meer nodig is dan 90/100ml, hier wordt ook niet meer gedronken dan 100, soms een uitschieter van 130ml. Draagdoek: ik heb de vipcarrier, top doek 😁