Ja lomp zeg! Ik had trouwens een briefje achter gelaten. Gewoon om nog even te laten weten dat je boos bent,
Wij woonden vroeger tegenover het voetbalveld, ze houden daar ieder jaar een grote rommelmarkt. In die tijd hadden wij alleen nog maar gras in onze voortuin en er waren serieus ieder jaar mensen die meenden dat onze tuin hun parkeerplek was! Je vraagt je af hoe mensen het in hun kop halen... De stoeprand was toen nog niet eens verlaagd en het was echt heel duidelijk een tuin. Meestal namen we dan contact op met de organisatie en werden de nummerborden opgenoemd. Als ze hem niet kwamen halen werd hij gewoon weggesleept...
Hee, dat is ook geen slecht idee als zoiets gebeurd. Dat ga ik ook doen, een briefje onder de ruitenwisser, als iemand mij dat flikt.
Ook wij hebben laatst een boze brief onder de ruitenwisser gedaan. Mijn schoonvader had net een invalideplek gekregen vlak voor de deur, zo hoefde hij geen stukken te lopen. "Ach uw vader ligt op dit moment toch in het ziekenhuis" naaaaaaaajaaa....
Gisteren stond er een autootje precies midden op de lijn van twee parkeervakken. Twingo met grootheidswaanzin, zullen we maar zeggen. Zo asociaal om twee plekken te claimen terwijl je er aan één genoeg hebt! En inderdaad ook het illegaal parkeren op een invalideplek om "even" wat weg te brengen of op te halen. Vorige keer heb ik de bestuurder gewoon opgewacht. (Ik ging sm ophalen, MET kaart!) "Mevrouw, ik vind het heel vervelend, maar normaal komt het nooit voor dat er net iemand met kaart wil parkeren als ik hier even sta." "Hoe weet u dat nou? Nu heb ik het aan tijd om erbij te gaan staan wachten. Anders had ik verderop in de straat geparkeerd en had u niet geweten dat er u iemand blokkeert." "Uhm... nou ja, zo vaak zal dat dan toch noet voorkomen"?" Sorry hoor, maar dan wordt ik echt boos! Het was een pakketbezorger dus ik heb aan mijn schoonouders doorgegevn welk bedrijf het was, zodat ze een volgende keer eventueel kunnen bellen als hij het weer doet. Echt vreselijk asociaal om gewoon niet stil te willen staan bij de moeite die je een ander aandoet door zo'n plek onnodig bezet te houden.
dat zijn echt van die dingen waar je zo kwaad om kan worden! moet zeggen dat ik zelf ook niet echt in het midden van het vak stond (was naast best hoge stoeprand) maar er waren 3 vakken naast mij nog leeg en op de rest van de parkeerplaats ook nog stuk of 20 (bij CB dus verwachtte geen grote drukte) Vraag me nu alleen af waarom ik dan niet een vak ben opgeschoven...
Ik ben dus niet de enige die me mateloos irriteer van dat waardeloze geparkeer.. Kan me er groen en geel aan ergeren.. En onze buren ook hoor, hoevaak wij al niet gevraagd hebben, om erop te letten hoe ze staan, omdat wij rechts er eentje in een kinderstoeltje moeten zetten, en als ze ons klemzetten, dat dat dan niet lukt.. Maar neehoor, dan krijg je als antwoord dat zij daar geen rekening mee hoeven te houden. Maar.... Onze wraak zal zoet zijn. De buuf is in verwachting, en die gaan het dus nog voelen hoe vervelend het is, als je niet op een normale manier je kind in en uit de auto kunt krijgen, omdat je buren er net iets te dicht op gaan staan... Want ja, daar hoeven wij dan toch ook geen rekening meer mee te houden... Gnagnagna (hoezo gemeen)
Ik ken het ook, was vorige week bij de jumbo. Toen ik buiten kwam stond er ook zo'n aso schuin geparkeerd in een vak en natuurlijk net zo dat ik bijna de auto niet in kon, gelukkig nog niet hoogzwanger (26 weken), maar heb wel moeten wringen om in de auto te komen. Was zo boos dat ik een briefje voor de raam heb gedaan. Volgende keer laat ik zo iemand omroepen in de winkel. Gisteren ook weer, zat in mijn auto, ik netjes geparkeerd in een vak, komt er een auto aan die ook weer net naast me parkeerd. Toevallig had ik mijn man aan de telefoon en zei zo hard dat die andere parkeerder het hoorde dat er weer iemand zo dichtbij parkeerde. Ik met moeite uitgestapt, zegt die man kun je eruit. Hij verzette wel netjes zijn auto. En dan van die aso's die zijn auto op invalidenplek parkeren en dan uitstappen en dan is er aan geen van de mensen te zien dat er iemand invalide is, terwijl ze wel een kaart hebben, dan kijk je op het nummerbord en ja hoor een belg. Volgens mij krijgen die bij elk pijntje een invalideparkeerkaart.
Wat een herkenbaar topic! Hier ook hetzelfde geval en vooral bij de supermarkten. En 9 van de 10 keer zijn het vrouwen met kinderen............................ Kan vaak me auto niet in komen, en 1 keer was het zelfs zo asociaal dat ik via de andere kant me auto in moest. Nou misschien heel slecht van me maar was zo boos dat ik een aandenken voor de eigenaar heb achter gelaten met me sleutel. Niet groot, maar wel te zien. Hier is de auto echt 1 van mn heiligdommen (heb een uitgebouwde auto) en niet simpel een middel van a naar b. Hou altijd rekening met een ander wat de auto betreft dus dan is het echt irriterend als je er aan komt met 2 grote boodschappen tassen en je zelf ook nog eens nieuwe kleine krasjes ondekt door hun autodeuren. Bahbah..
Hier in de straat ook vreselijk alleen wordt er hier achter elkaar geparkeerd. Het vervelende is dan dat ik met de kinderwagen niet eens weg kan! Wij hebben niet echt een stoep namelijk. Dan staat er een auto tegen de voortuin aan....aan de ene kant tegen de heg en vaak staat er dan een auto bijna tegenaan zodat ik er dus niet tussen pas. De buren ergeren zich er ook zooooooo aan...die hebben ook een kleine. Ik geloof ook dat ik best wel eens een kras heb veroorzaakt.
@invalideparkeerkaart: Als iemand een kaart heeft, heeft ie een kaart. Niet alle handicaps zijn aan de buitenkant te zien. Het is erg pijnlijk om daarvoor veroordeeld te worden of je te moeten verantwoorden aan mensen die er niks mee te maken hebben.
wij hebben hier in huis de afspraak NOOOOIT naast een auto met kinderzitje /plakplaatjes parkeren. Zo vaak schade gezien door gehaaste ouders die te lamzijn om op te letten, zo irritant. Tenzij het echt niet anders kan, maar kinderauto's vermijd ik overal, dan maar 200 meter lopen.
Haha, kan ik me ook zo erg aan irriteren altijd! Zet ik de rechterkant van de auto altijd expres iets verder van de andere auto's af, zodat ik makkelijk mijn dochter uit de auto kan halen.......kom ik terug, staat er altijd een andere auto die hem dan zo verschrikkelijk dichtbij parkeert, dat ik mijn dochter met moeite weer in haar stoel krijg!!!
nee verdorie net weer nu dus thuis in de parkeerhaven. gewoon nog drie lege plekken over en iemand van een paar huizen verderop heeft hem weer klem naast de mijne gezet ( ja je zal es 5 meter verder moeten lopen tot de voordeur) ik werd zo boos. ben naar buitengelopen. de deur tegen zijn autogeknald en mn eigen auto verderop gezet. jammer genoeg is het een oude rotgolf met ook al de nodige butsen maar toch! hij heeft er nu een mooie streep bij. dan ook maar even aso!:x
Tupp, Zo bedoel ik het niet. ik denk alleen dat de eisen voor een invalideparkeertkaart in België anders zijn dan in NL en ze daar al gauw een kaart krijgen. Maar mijn man is ook bezig met een invalideparkeerkaart en de eisen zijn dat je dan minder dan 100meter kunt lopen, wat bij hem het geval is en het is maar de vraag of hij die krijgt. En dat maakt mij dan weer kwaad, dat iemand die hem echt nodig heeft hemel en aarde moet bewegen om er een te krijgen.
Sommige zijn zo lomp! Vind het ook echt mega aso als mensen op een invalideparkeerplek hun auto neerzetten. Mijn vader heeft een invalideparkeerplek op naam bij zijn huis. Je wil niet weten hoe vaak mensen hun auto daar gewoon neerzetten. En dan als smoes zeggen ,oh zag het bord niet ( nou dat kan haast niet missen)
Ik kan me daar ook zo aan irriteren dat slecht parkeren of dubbel geparkeerd staan of een auto insluiten... Hier aan de overkant zet de buurman zijn bus altijd op 2 plekken waardoor er altijd iemand is die hier zijn auto niet kwijt kan. Zijn vrouw is helemaal een ramp met parkeren,idd veel te dicht op je of zo dat de auto half op de straat staat nog of juist helemaal dubbel geparkeerd... Ergens vind ik het niet zo gek want het mens rijd zonder rijbewijs dus niemand heeft haar ooit fatsoenlijk leren parkeren
heel herkenbaar hoor! Ik hou ook altijd rekening als ik ergens moet parkeren dat andere er nog makkelijk uit kunnen, maar als ik dan terug kom en zie dat iemand anders mij weer klem heeft gezet, kook ik van binnen! Soms heb ik gewoon geen tijd om te wachten ofzo dus wat moet je dan, dan maar die deur tegen hun auto rammen en jezelf naar binnen proppen (al wordt het nu wel lastig met dikke buik) maar ja, boontje komt om zijn loontje. Mijn moeder had het vorige week nog dat ze er niet in kon, moest ze ook via de andere kant de auto in over de pook om aan de goeie kant te komen. Weet ook dat ik de volgende keer een briefje onder de voorruit duw, of in de winkel die betreffende persoon via het nummer bord om laat roepen om zijn of haar wagen even te verzetten.
mmm ik had echt gewacht op die debiel of had een vriendin gebeld of ze ook effe der auto zo naast der wil parkeren dat ze er niet in kan effe kijken of ze dat dan ook zo fijn vind whaha:x o ik ben soms echt een bitch