waarom pendelen wél, maar geloof niet?

Discussie in 'Pendelen' gestart door bolkje, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waarom mag een topic over pendelen wel, maar een topic over kerk en geloof niet? Ik snap hier werkelijk niks van... Pendelen is toch ook een vorm van geloof in iets bovennatuurlijks??

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie pendelen meer als een voorspelling...Zoals het weer....

Weinig met geloof te maken.... Want als piet paulusma het weer voorspelt geloof ik er niets van.. :D

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als hij regen voorspelt, klopt het helaas vaak wel:p

4. Maar is het dan niet iets bovennatuurlijks dat die voorspelling laat uitkomen of niet??

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Hahaha.... Dan voel ik inderdaad nattigheid.....

:D....

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Bijgeloof denk ik..... Wat je wilt geloven....
    Maar ik zou bijgeloof niet gaan vergelijken met "de" geloven....

En ik denk dat het idee van zw.pagina is, dat topics over geloof niet mogen,omdat over geloof en politiek, niet te discussiëren valt...
    Maw, vragen om problemen....

7. Pendel Vrouwtje

Pendel Vrouwtje Actief lid

27 nov 2012
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk sowieso dat je geloof en pendelen niet met elkaar kunt vergelijken, dat is als appels en peren met elkaar vergelijken.

En ik denk dat dat inderdaad niet mag wegens de vele discussie die eruit voort vloeien als er over geloof gesproken word.

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Het zou inderdaad niet erg moeten zijn maar religie ligt gewoon nogal gevoelig. Iedereen zou elkander moeten respecteren ongeacht wat de ander wel of niet gelooft maar dit gebeurt helaas niet.

Ik denk dat het niet mag om discussie te voorkomen.

En pendelen en geloof is ook wel inderdaad appels en peren.

9. Ben ik toch niet helemaal met je eens dat het appels en peren zijn...

Want ik kan ook zeggen: voortaan ga ik bidden en aan God vragen of iemand een jongen of een meisje krijgt... En dat dan hier posten. Maar dat mag dan niet.

Pendelen is toch ook iets wat via bovennatuurlijke weg werkt? Of is het gewoon onzin?

10. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Volgens mij mag je dat best posten hoor! Zolang je maar niet probeert anderen ervan te overtuigen dat het zo moet.
    Zo werkt het met pendelen ook: als je het leuk vindt, lees je en doe je een verzoek, zo niet dan niet. Dan kun je het pendelforum ook beter mijden, er is niemand die zegt dat je het moet lezen :)

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Dat dnk ik dus ook. Discussies over geloof kunnen ver gaan en kwetsend en beledigend zijn. Moet je niet willen, al helemaal niet op een forum waar vrouwen mogelijk ook wat emotioneler kunnen zijn :cool:

Deel Deze Pagina