Waarom peuterbed ipv ledikant?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bunchy, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Zoon bijna drie. Ligt nog in ledikant. Wanneer zullen we de overstap gaan Aken en waarom? Of kan hij nog een jaar in dit bed? Wat zijn de voordelen van groter bed zonder spijlen?

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hm jolisa is net 2juli 2 geworden en slaapt nu 3 maanden in peuterbedje. Gaat hardstikke goed. Beter zelfs.

Eerst viel ze bij mij op bed in slaap als ze sliep kon ik haar in haar bedje leggen. Als ik geluk had ging dat meteen goed anders moest ik weer op ons bed tot ze sliep en weer gaan proberen, ik was soms 2uur boven terwijl beneden bezoek zat.
    En in de nacht dan was het knots stoot ze haar hoofd tegen het bedje aan en kon ik er weer uit.

Nu met het peuter bedje is anders gegaan. 6april kreeg ze het rotavirus en heeft toen 8 weken bij mij geslapen papa lag op haar kamer op een matras.

Het was voor mij echt duidelijk dat ze op een gewoon bed veel beter sliep dus kreeg ze een peuterbedje.
    Nou ik wou dat we dat eerder hadden gedaan.
    Nu 19uur douchen half 8in bed met d'r fles melk en mama kan terwijl ze wakker en al is gewoon naar beneden.
    Ze valt helemaal zelf in slaap en slaapt hele nachten door:)

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    onze dochter ging met 2,5 in ledikant met open zijde. met bijna 3 ging ze naar een peuterbed omdat het ledikant wat krap werd.
    ze vond de vrijheid van een open bed wel fijn, niet meer het gevoel in een gevangenis te zitten. en ze kan er zelf in en uit. geeft ook een gevoel van groot zijn.

maar je hoeft natuurlijk niet over. je kan hem prima laten liggen tot hij 4 is , zolang het past. maar waarom wil je dat?

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara ligt nu een maandje ofzo in een peuterbedje. Gewoon omdat we die tegen kwamen. Maar ze slaapt er beter in dan in dr ledikantje en slaapt nu eindelijk door! Ze krijgt nu ook dingen door en vind het heel leuk om in dat bedje te mogen slapen!

5. sandra

sandra Fanatiek lid

Mijn middelste zoon heeft tot bijna vier in een ledikant gelegen, dat ging prima.
    Mijn oudste lag met net twee in een peuterbed en ook dat ging prima.
    Mijn jongste net twee ligt voorlopig ook nog heerlijk in zijn ledikant.

Past het nog, dan is het prima toch?

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    met 22 maanden overgegaan.omdat ik niet wilde dat hij eruit ging klimmen. en hij was zwaar om op te tillen. hij wilde snachts n paar keer plassen toen. peuterbed en po in zijn kamer,dat was veel makkelijker. hij is n grote jongen had weinig ruimte in ledikant. veel leuker zo n bed in de kamer ipv ledikant. hij is in totaal 2 keer er uitgevallen. eerst 1 jaar met uitval rek nu al een tijdje zonder. hij kan gewoon makkelijk in en uit zijn bed en hij plast nog steeds vaak genoeg snachts op de po in zijn kamer.

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik werd er nogal moe van hem uit bed te moeten halen. Ondanks dat 1 kant verlaagd was, weigerde hij uit zijn bed te klimmen. 's Nachts heel fijn, 's ochtends wel jammer. I
    Ook werd het wat krap omdat hij helemaal uitgerekt sliep. In het peuterbed voelde hij zich meteen groot en dat ging super. Hij vraagt elke morgen of hij mag komen, maar komt dan zelf ipv dat ik moet halen. Hij was toen ongeveer 3. Maar mijn moeder heeft tot 5 in het ledikant geslapen en ik tot 3,5 of zo. Mijn opa heeft het ledikant gemaakt en eigenlijk bleef je erin liggen tot de volgende erin moest.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier een peuterbed toen ze gingen klimmen. De oudste is overigens gelijk naar een groot bed gegaan. Het kamertje van de jongste is kleiner- dus vandaar eerst de keuze voor een peuterbedje.

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier omdat ons zoontje er zelf om vroeg en in zijn ledikant slecht sliep. Hij slaapt nu vaster en is overdag beter uitgerust. Als hij het nog prima had gevonden, had ik hem liver langer in het ledikant gehouden.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier bijna 2 en ook nog in een ledikantje. Babyzusje slaapt in de wieg. Met 2,5 willen we haar gewoon in een groot 1 persoons bed. De serie Flex world van Beter bed lijkt ons ideaal.
    Daar kan je nog een hekje op zetten.
    Ik vind het zonde om 4x ander beddengoed te kopen.
    Wieg - ledikant - peuterbed - gewoon bed.....

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij zijn bij Thirza met 20 maanden overgestapt op een peuterbedje, omdat ze steeds tussen de spijlen hing met d'r beentjes en omdat ze een rothekel had aan d'r ledikant, (opgesloten zitten).
    Verder was ze 's nachts nog erg vaak wakker (oorklachten) en konden we op deze manier haar gaan troosten op d'r kamertje, in plaats van haar bij ons te nemen, omdat we nu naast haar bedje konden zitten en naar haar overleunen. Ging met het ledikantje niet ;)
    Gekozen voor een peuterbedje omdat een normaal bed niet op d'r kamertje paste.

12. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Onze dochter gaat naar een twee meter bed met uitvalbeveiliging, maar dat is omdat ik zwanger ben en ik haar nu ruim voor de bevalling naar een grotere kamer ga verplaatsen. De baby gaat eerst in de wieg/co-sleeper, maar ik wil niet dat ze zich verdrongen voelt.

Ze krijgt dan ook nieuwe meubels. Als ik niet zwanger was, zou ze langer in haar ledikant blijven. Ze verheugt zich wel op het grote bed. Ik hoop stiekem ook dat ze nu echt door gaat slapen.

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.263
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    Beiden bij 2, 5 jr overgegaan van ledikant naar 1 persoons bed. De oudste moest vanwege de komst vd jongste. Nu de jongste vanwege de komst van een nichtje die het ledikant van ons krijgt. En ja ze waren beiden wel toe aan n groot bed. Overgang verliep probleemloos :)

15. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij zijn van ledikant over gestapt naar groot bed (1 persoons). Het ledikantje waar ze in lag kon de zijkant van af en dat hebben we gedaan toen ze twee werd ongeveer. En nu ze 3.5 is hebben we haar kamertje opgeknapt en het grote bed er ingezet. En ze vind dit prachtig dol enthousiast elke avond weer.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    Hoeft ook niet...
    Hier een peuterbed met beddengoed gewoon bed. Past prima. Het 1 persoonsdekbed is alleen wat verder ingestopt aan het voeteneind. Hangt hier niet op de grond maar is terug gestopt tussen de lattenbodem. Zit dus extra vast.
    Gebruik ook hoeslakens van een 1 persoonsbed. Blijft keurig strak liggen.

17. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Zoontje slaapt hier vanaf z'n 2e in een peuterbedje. Hij sliep toen nog steeds niet door en ik hoopte dat de overstap beterschap zou brengen. De overstap is heel vlot gegaan, doorslapen nog niet dadelijk, maar hij was superfier op zijn grote jongensbed.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    Hier is ze met 20 maanden over gegaan van ledikant naar peuterbed ondag ze zich voorover uit het ledikant liet vallen. Vol op haar hoofd.
    Dus over naar groter bedje voordat ze dr tanden uit dr bekkie zou vallen. Niet direkt een groot bed omdat haar kamertje niet super groot is. Hier kan ze nog een paar jaar in blijven. Daarna kan haar bedje naar de volgende en krijgt zij ws een hoogslaper. Daar is ze nu te klein voor. Overgang ging meteen goed. Heb ledikant meteen weg gehaald. Paar dagen heeft ze dr kamer overhoop gehaald en gespeeld en daarna was het klaar.

19. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ben bang dat wij voor onze middelste ook over moeten. Hij heeft laatst zijn ledikant aan diggelen gesprongen. Hij is zo wild en enthousiast dat hij te groot wordt voor een ledikant. Durf het alleen niet omdat ik bang ben dat hij slechter gaat slapen ( slaapt namelijk perfect in zijn ledikant, nu camping bed). Overdag heeft hij echt zijn slaap nodig en ben zo bang dat hij niet slaapt in een peuter bed

Hij is ruim 2,5 trouwens

20. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meisje lag gewoon niet goed meer in het ledikant, en ze wilde er ook niet meer in, altijd gedoe. Ligt sinds 2j1m in peuterbed.

Ander voordeel vind ik dat je er veel makkelijker bij kunt om even te knuffelen, op de rand zitten of erbij liggen. En natuurlijk dat ze er zelf in- en uit kan, ook weer een mooie stap naar groot worden :) Ze komt er trouwens niet zelf uit als ze wakker wordt :(

Deel Deze Pagina