Hier over met net 2 jaar vanwege klimmen en uit het ledikant vallen .ze ligt nu in een 1 persoonsbed. Geen probleem
Maud heeft met 22 maanden een nieuwe kamer gekregen, inclusief nieuw 1-persoonsbed. Hierdoor kwam haar oude kamer vrij voor de nieuwe baby. Dit ging vanaf het begin goed. Ze is zelden uit bed gevallen en ook nooit problemen gehad met in slaap komen (in ledikant ook niet trouwens). Marit heeft met Sinterklaas een nieuwe kamer gekregen. Ze was toen 2,5. We waren eigenlijk van plan om haar voor haar 3e verjaardag een groot bed en nieuwe kast te geven, maar schoonzusje had wel interesse in de babymeubels, dus hebben we de nieuwe kamer iets naar voren geschoven Kind was en is dolgelukkig met haar grote bed. Nu nog, ruim 7 maanden later inmiddels, heeft ze het nog regelmatig erover dat ze een nieuw groot bed gekregen heeft en een nieuwe kast Ook bij haar heeft het geen enkel moment tot problemen geleid met inslapen. Ze is er wel ietsje vaker uitgevallen dan haar zus, maar da's omdat ze zo'n enorme draaikont is... Als haar dekbed net even verkeerd op bed ligt en ze gaat draaien, wil ze ooit wel met dekbed en al uit bed glijden @Moniponi: hier klimt de jongste ook niet uit bed als ze wakker is. Ze roept gewoon naar mama en wacht braaf tot ik haar kamer opkom (ze klimt daarna wel zelf uit bed en ze kan ook zelf haar deur open maken, dus daar ligt het in elk geval nie aan). Heeft de oudste ook heel lang zo gedaan trouwens. Denk dat ze al zeker 3,5 was voor ze de eerste keer zelf uit bed stapte en naar ons toekwam.
Dochter wou nooit in ledikantje slapen, altijd huilen. Sliep in de co sleeper naast mijn bed ( Open zijkant ) toen ze 1,5 was hebben wij haar een peuterbedje gegeven omdat ik hoogzwanger was van dr broertje en samen slapen met zn 4en zag ik niet zitten. Peuterbed omdat ik dan bij haar op bed kon zitten tijdens het naar bed brengen, en omdat het voor haar niet dat opgesloten gevoel van een ledikantje gaf.
Onze zoon gaat met zijn derde verjaardag over. Een paar maanden daarna hebben we het ledikant weer nodig voor 'de volgende'. Dus voor hemzelf is het niet 'nodig' maar we vinden het onzin om een tweede ledikant bij te kopen, terwijl hij best in een 1persoonsbed kan. (Wij slaan het peuterbed over. Daar zie ik het nut niet van in, zijn kamer is groot genoeg voor een gewoon bed.) De afgelopen weken heeft onze zoon in het vakantiehuisje ook gewoon in een 1persoonsbed gelegen. Wel met hekje. Dat ging prima, dus er is geen reden om het niet te doen en wel een reden (2e op komst) om het wel te doen. Overigens zijn de spijlen al lang uit zijn ledikant. (Ruim voor zijn 2e verjaardag) Dat i.v.m. gevaar van eruit klimmen. Als we de spijlen niet uit zijn ledikant hadden kunnen halen, was hij al wel eerder over gegaan naar een gewoon bed.
Mijn dochter sliep vanaf 15 mnd in een peuterbed en mijn zoon nog in een ledikant. Het ligt ook aan je kind. Maar met 3 zou ik het wel doen, is toch veel te groot voor een ledikant?
Wij zijn deze week over gegaan op een meegroeibedje. K. (2jr&2mnd) vind het geweldig. Hij is helemaal trots op zijn 'grote' bed! Wij hebben voor een meegroeibedje gekozen, niet zozeer voor K. zijn kamertje want die is groot zat Daar kan makkelijk een 1pers. bed instaan. Maar voor een eventueel tweede kindje, want dat kamertje is een heel stuk kleiner en kan net een 1 pers. bedje in staan. En zo is er de eerste tijd toch wat meer speelruimte
Ons zoontje is met 22 maanden van het ledikantje naar een 1 persoons bed verhuist. Eerste nacht gaf het wat problemen, daarna niet meer. Hij is er nooit uitgevallen. Wel heeeeeel vaak is hij bij ons 's nachts gezellig op visite geweest... :x Dochtertje (2 jaar, 6 mnd) heeft afgelopen nacht voor het laatst in haar ledikantje geslapen en gaat vannacht voor het eerst in een 1 persoons bed slapen. Ze lag verder nog prima in haar ledikantje. En het was ook wel lekker rustig, omdat ze er niet uit kon komen..., maar ik zelf heb erg last van rug/schouders, dus ik kon haar bijna niet meer uit het bedje tillen. Dus vandaar...