Waarom pijnlijke borsten na eisprong?????

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melia, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melia

Melia Actief lid

20 jul 2012
    121
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ja, daar ga ik. Heb me voorgenomen me niets aan te trekken van de weer optredende kwaaltjes. Ik heb gisteren mijn eisprong gehad (ovutest) en vandaag voel ik mijn borsten weer gevoelig worden. Ik denk nu zeker dat het niets te maken zou hebben met of het eitje bevrucht is ja of nee want zo snel zou je niet kunnen merken. Maar mijn vraag is waarom zo snel achter een eisprong?? Wanneer we een maand overslaan en geen sex hebben gehad, dan heb ik die klachten niet. Ik begrijp er niets van! Ik laat me dit keer in elk geval niet gek maken door mijn eigen lichaam. Het kan trouwens ook niets met menstruatie klachten te maken hebben omdat mijn nod pas over 2 weken is!
    Wie weet hier antwoord op.
    Groeten,
    Melia

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik kan je niet helpen helaas, maar ,lees wel mee. Elke maand heb ik daar last van namelijk.

3. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Als je deze klachten alleen hebt als jullie sex hebben gehad, zou je bijna denken dat je man/vriend te hard knijpt;)

Maar even zonder dollen.... Zou dat niet gewoon toeval kunnen zijn? Ik heb ook maar soms last van mijn boobies direct na mijn eisprong. Ik denk dat het met je LH spiegel te maken heeft die ineens instort na je eisprong. Geen cyclus is gelijk, dus het is bijna logisch dat je daar de ene keer meer last van kan hebben dan de andere keer.

Dit is de enige oplossing die ik kan beredeneren.....

4. Shan89

Shan89 Actief lid

9 apr 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 5 maanden bezig en voor zover ik weet heb ik dit ook elke maand! Deze maand lukte het niet echt met ovulatietesten, maar sinds een paar dagen heb ik toch weer last dus weet bijna zeker dat mn ei is geweest! Zou ook echt niet weten waar dit door komt..

5. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    Deze maand voor het eerst ook last van, direct na de eisprong.. Maar leek mij ook al te vroeg om door een evt bevruchting te komen.. Ik lees nu op meer plekken dat veel dames dat elke maand na hun eisprong hebben, maar waarom..? Dat weet ik niet

6. Bueno

Bueno Actief lid

25 apr 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook bijna elke maand! Zit nu in ronde 6 en er is 1 ronde geweest dat ik dit niet had, maar normaal gesproken heb ik dit altijd..

Volgens mij komt dit omdat, als t eitje gesprongen is, te achtergebleven gele lichaam progesteron aanmaakt. Dit progesteron zorgt voor meerdere dingetjes om je lichaam klaar te maken voor een zwangerschap, maar volgens mij is t ook dit progesteron wat zorgt voor zere borsten en gevoelige tepels..

Als je ongesteld wordt daalt je progesteron weer en als t goed is gaat die pijn in je borsten dan ook snel weer weg (bij mij althans wel..). Maar ja, hier dus ook altijd 2 weken zere boobies, maar ik laat me er ook niet meer door gek maken. Ik weet ondertussen wel beter, dat t helaas niks zegt.. :(

7. Griekje

Griekje Actief lid

1 jul 2012
    284
    1
    0
    NULL
    NULL
    Melia, ik heb onlangs in het boek 'zwanger worden' van mariel croon gelezen dat het juist normaal is dat je borsten gedurende je cyclus veranderen. De eerste 2 weken zijn ze kleiner en voelen ze niet pijnlijk of gespannen en de laatste 2 weken (na je eisprong dus) worden ze bij veel vrouwen iets groter en kunnen ze ook pijnlijk of gespannen aanvoelen.
    Niet iedereen zal dit hebben maar het komt dus wel veel voor. Ik zelf heb het ook elke maand. Als je zwanger bent kan dit overigens ook een symptoom zijn dus dat is dan wel weer verwarrend maar het kan dus wel ook een voorbode zijn van een naderende mensturatie.
    Ik hoop het natuurlijk niet voor je dat laatste!

8. Melia

Melia Actief lid

20 jul 2012
    121
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nou, misschien is het normaal dat de boobies na eisprong veranderen, maar omdat wij naar symptomen zoeken kan het zijn dat wij dat als eerste opmerken. Ach, ik zie wel...zal me niet al teveel mee bezig houden.

9. Griekje

Griekje Actief lid

1 jul 2012
    284
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja heel herkenbaar hoor! Ik zie ook elk pijntje, krampje, gevoel etc. als mogelijk symptoom, vind de wachtweken na de eisprong soms echt wel slopend hoor dus ik snap zeker dat je er zo mee bezig bent. Maar goed, pijnlijke borsten horen er vaak ook wel gewoon bij in je cyclus dus het hoeft niet altijd zwanger te betekenen, maar kan natuurlijk wel! Sommigen hebben het nooit en hebben het juist als ze zwanger zijn dus zo zie je maar weer, vrouwenlichaam is iets raars :p

Deel Deze Pagina