Hallo allemaal, Ik heb een vraagje: Wie van jullie heeft op zich altijd een regelmatige cyclus gehad, en dan ineens een uitschieter dr tussen? Ik zie dit vaak op t forum na een miskraam, maar ik ben niet zwanger geweest dus ik weet niet waar dit aan kan liggen. Ben nu 6 maanden van de pil af dus ik weet dat het allemaal nog wat ontregeld kan zijn.. Maar normaal zat ik tussen de 35 en 45 dagen in. Inmiddels zit ik al op dag 53. Heb op dag 50 voor het laatst een test gedaan, die was negatief. De huisarts zei (toen ik daar toevallig voor iets anders naartoe moest heb ik er even iets over gevraagd) dat de meeste vrouwen onregelmatig zijn, maar dat ze na een jaar pas verder gaan kijken. Het maakt me wel heel onzeker allemaal, lees hier ook vanalles over pcos en dan begin ik me toch zorgen te maken.. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?? en waar lag het uiteindelijk aan?? En is er iets wat je er tegen kunt doen? (lees veel over Etos zwanger worden, ben aant twijfelen om die te gaan kopen).
Ik heb een cyclus tussen de 26 en 33 dagen, dus ja het kan. Ik ben nu 13 maanden bezig en ondertussen in de mmm beland al is deze maand nog steeds op de "gewone" manier. En nu zit ik in feite nog regelmatig er zijn dames hier die echt super lange cyclussen hebben.
Summer1987, Zoals je in mijn handtekening kan zien is mijn cyclus goed geweest en vervolgens ontzettend gestegen. Ook ik ben na een jaar pas doorverwezen naar de gynaecoloog en deze heeft PCOS geconstateerd.. Ik heb van de huisarts Etos pillen als advies gekregen, maar voelde mij toen erg down, erg moe, geen zin om dingen te doen, dol in mijn hoofd. Eenmaal bij de gynaecoloog werd meteen gezegd per direct te stoppen met deze tabletten, want die veroorzaakte dit alles... De tip was Gravitamon, ijzer tablet en tarwekiemolie in de ochtend te pakken en in de avond nog een foliumzuur tabletje van de AH (of andere huismerken) en wat denk je voel me kip lekker!! Overal word gezegd dat je 400 foliumzuur moest hebben, maar mijn gynaecoloog zei dat ik best 800 mag hebben, je mag alleen niet boven de 1000 per dag uit komen... Ik zou mij als ik jou was nog niet te veel zorgen maken dat je PCOS hebt hoor, het kan altijd dat je er een uitschieter tussen hebt zitten...
Ik gebruik al jaren geen pil (5jaar) en altijd rond de 28 dagen. Nu zitten we in de 2e ronde en had ik gister op mijn nod een redelijke streep op mijn ovutest en vruchtbaar slijm. Vandaag nog een zwtest gedaan en die was negatief. Lijkt er dus op dat voor het eerst in 5 jaar mijn cyclus langer gaat zijn dan 30 dagen. Erg frustrerend dit! Waar het aan ligt bij mij kan ik je nog niet zeggen.
Hoi meis Ik heb precies het zelfde dilemma! Zit nu op dag 33 vorige maand was het 45. Terwijl ik vanaf het moment dat ik gestopt was met de pil regelmatig was..... X
Bedankt voor jullie reacties meiden! Fijn dat jullie me een beetje gerust hebben kunnen stellen.. Zal dus maar gewoon af moeten wachten wanneer mn menstruatie weer komt.. En die etospillen ga ik dus niet meer halen nu ik dit gelezen heb Infantem amor!! Flieentje, hoe lang was je cyclus daarvoor dan?
Is dat gewoon bedoeld als extra vitamine voor als je zwanger wil worden? Of heeft dat ook invloed op je cyclus? Ik heb namelijk wel sinds ik gestopt ben al Vitaal Zwanger van Kruidvat..daar zit ook foliumzuur en vanalles in. Haha je hebt me geen schrik aangejaagd hoor.. Had veel verhalen over die etospillen gelezen maar durfde er niet aan te beginnen omdat ik het gevoel had dat er meer in zit dan goed is, anders kan het alles ook niet in die mate beinvloeden lijkt me..
Hihi nee klopt, zit ook niet veel meer in Eigenlijk zijn die vitamines goed waar jij je goed bij voelt...
He Summer, heb ff je topic opgezocht om mee te kunnen lezen ik zat tussen de 25 en 29 dagen...nu na de vmk lijkt mn cyclus in de war. vorige ronde cyclys van 34...ik was blij dat mn cyclus weer opgepakt leek na de vmk...maar zit inmiddels op cd 37 en nog steeds geen ongi!! maakt me ook zo onzeker. ik moest van de gyn contact opnemen als mn cyclus niet goed op gang kwam...maar ik wacht het nog even af. ik heb ook teveel over pco gelezendaarmee maak ik mezelf helemaal gek. liefs
Heey Liefde, Ja vervelend is dat he.. Hopen dat het niet een hele lange cyclus gaat worden! Er staat genoeg nuttige info op dit forum maar soms ook idd teveel.. Kijk het nog even aan zou ik zeggen en dan kan je altijd nog bellen..