Als we weg zijn, dagje uit, op visite etc. of als we zelf iets eten wat erg pittig is, geven we Jille als avondeten een potje olvarit. Verder eten we altijd samen aan tafel en Jille met de pot mee. Maar hij wil opeens geen potjes meer eten. Hij wil liever zelf gekookt en samen eten. Wij vinden dit natuurlijk super, alleen maar goed. Maar als je een keer weg gaat is zo'n potje wel erg handig. Wat zal ik doen? Zelf gemaakt eten meenemen? Dat is weer lastig, want je moet het koel houden... Iemand een idee?
Hier een ventje van bijna 1 jaar. Eet wel potjes van 6 maanden als het gepureerd is maar geen potjes van 8 maanden als er stukjes in zitten. Als ik zelf kook eet hij wel stukjes. Verder eet hij veel en veel liever zelf gekookt eten, potjes vind hij niet zo lekker en er zit ook te weinig in, hij heeft er niet genoeg aan. En hij zit qua gewicht maar net op de ondergrens. Verder is het geen moeilijke eter en lust hij bijna alles als het maar zelfgekookt is.
Kick heeft ook altijd een hekel aan potjes gehad... hij eet ze gewoon niet. Ik neem dus zelfgemaakte potjes mee en hij at al snel met de pot mee. Hoe meer kruiden hoe beter! Ik kan het hem niet kwalijk nemen.. getver, wat zijn die potjes smerig zeg!
Ons jochie wilde de potjes ook niet meer. In het begin ging het nog wel, maar na zijn verjaardag zeker niet meer. Qua pittigheid eet ons jochie gewoon mee. Hij at met 14 maanden dezelfde pittige chilli-con-carne. En echt met smaak! Als we weg gingen, dan aten we wel eens 's middags warm, vaak is er wel een boterham te krijgen waar je heen gaat. Of bij kenissen/familie namen we een paar aardappels en wortels mee, en kookten die daar. Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
En als je nu een paar zelfgemaakte maaltijden invriest (ik heb zelf plastic nuby bakjes die afsluitbaar zijn)? Je kunt ze dan smorgens uit de vriezer halen en tegen de tijd dat je ze wil gebruiken en opwarmen zijn ze ontdooit. Zo bederft t echt niet!
En anders een dagje geen groenten en gewoon een boterhammetje geven als je ergens heen gaat waar je kleine niet kan eten. Een dagje zonder groenten is heus niet zo erg hoor
Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad een dagje zonder groente zal niet zo erg zijn. Goed idee van die boterham. Ook dat 's middags warm eten is handig, alleen vraag ik me af of hij dat accepteert, omdat hij het niet gewend is Hier kan ik wel wat mee, bedankt! Jille eet ook al spaghetti en lasagne met veel knoflook en italiaanse kruiden, hij vind het heerlijk. Ik zal chili eens gaan proberen, toch wat pittiger maar wie weet vind hij dat ook lekker. (en inderdaad, die potjes zijn echt niet lekker)
Manon, wij aten thuis ook altijd 's avonds warm. Alleen bij mijn ouders thuis dus in de middag. We hebben het met zo'n 14-15 eens geprobeerd. En dan 's avonds gewoon brood mee. En we hebben er verder niks aan gemerkt qua honger of slecht slapen..
Toevallig gister op visite geweest. We waren pas om 17:50 uur thuis en we moesten nog koken. Normaal eet hij om 17:30 uur, langer wachten trekt hij niet. Dus Jille brood laten eten. Nou meneer vond het heerlijk en heeft lekker geslapen en normale tijd wakker vanochtend. Dus zo af en toe is het niet erg.