Spuiten ter ovulatie-inductie, wie ook?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Milla, Jul 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben deze cyclus begonnen met Puregon 50IE in combinatie met Pregnyl.
    Wie spuit er ook (Puregon, Gonal of Metformine) op basis van ovulatie-inductie of IUI (dus niet voor IVF- ICSI) en heeft zin om hier over mee te kletsen?

2. Milla

Milla Niet meer actief

Niemand?

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hoi Milla,

Je kent me al via het pco topic.
    Ik spuit sinds 2 rondes gonal f ten bate van ovulatie inductie.

Ik spuit de laagste hoeveelheid nl 37,5 IE en heb hiermee al heel snel een goed ei, waardoor ik al op dag 11 pregnyl mag spuiten en cycli van 25 dagen heb.

Het bevalt dus goed, maar een zwangerschap is er helaas nog niet...

Jij heel veel succes met spuiten!

Groetjes Elke

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,215
    433
    83
    Female
    home sweet home
    Ik spuit 75IE gonal-f in combinatie met pregnyl ivm IUI

gr vruchtje

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik heb dat net achter de rug, maar dat weet je al.
    Wij hadden geen IUI ofzo verder nodig. De zwemmers waren perfect...en zie hier het resultaat na 2 spuit rondes!

Succes Milla, je weet me tevinden!

6. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

Nov 28, 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik spuit puregon en pregnyl voor IUI.
    Heb afgelopen zaterdag de 2e IUI gehad, en ben nu dus even 'spuitvrij'.

Nu er dan toch een topic voor is: hebben jullie ook last van bijwerkingen (vermoeidheid, prikkelbaar)?

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik had alleen last van de pregnyl .Kreeg allemaal kwaaltjes en voelde me niet echt leker.

8. Milla

Milla Niet meer actief

@ Elke, wat fijn dat jij op dag 11 al een ei hebt! Heb je nooit overstimulatie gehad? Voel jij met Gonal F jou ei ook groeien, en vanaf welke dag?

@ Poohbear, leuk jou ook weer hier tegen te komen, hoe gaat het met je voel je al iets?

@ Nijntje van de Puregon merk ik niks van Pregnyl weet ik nog niet, van welk middel had jij die bijwerkingen?

Wat is eigenlijk het verschil tussen Gonal en Puregon, weet iemand dat?

9. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel succes meiden ;)

volgens mij zijn puregon en gonalf hetzelfde
    alleen een ander merknaam

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hoi milla. ja puregon en gonal zijn hetzelfde!
    Het gata goed met me hoor.Wat moe en veel honger, verder eigenlijk niets.
    Dinsdag eerst controle bij de gyn! Hij zal echt blij zijn!

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hoi Milla,

Gonal en Puregon zijn hetzelfde produkt alleen van verschillende fabrikanten.

Heb zelf geen overstimulatie gehad. Mijn lijf reageert gewoon heel goed op de spuiten> nu nog het gewenste resultaat zien te bereiken!

Ik voel mijn ei niet groeien. Dit had ik met clomid wel omdat mn ei toen ook veel verder doorgroeide tot zo'n 30 mm. Door de pregnyl springen de eitjes nu met zo'n 20-22 mm. Dus voel ik ze ook niet meer...

Veel succes!

12. Milla

Milla Niet meer actief

Ik heb ooit ergens gelezen dat ze verschillend zijn omdat Puregon puur uit FSH zou bestaan en er aan Gonal ook LH zou zijn toegevoegd. Vandaar mijn vraag, zal het binnenkort nog eens na kijken, maar ga er nu vanuit dat ze het zelfde zijn.

@ Poohbear, spannend hoor dinsdag al je eerste controle! Ik weet niet of je een echo krijgt, maar verwacht daar in ieder geval niet te veel van, want met 5 weken is er vaak nog heel weinig te zien, dan kan het ook neit tegenvalllen ;) Wel super hoor dat je zo snel terecht kunt en fijn dat de gyn zo meeleeft! Kun je het zelf al een beetje bevatten, ik ben zo blij voor jou!

@ Caruli, bedankt voor je antwoord, ik zie dat jij over een maand opnieuw met IVF begint? Hopelijk deze keer geen Clomid en geen overstimulatie! Weet je al hoe ze het gaan aanpakken, het is je zo gegund dat het lukt! Ik ga je zeker volgen, succes alvast!

@ Elke ik voel zelf mijn ei wel altijd groeien, maar heb nog niets gevoeld, ben benieuwd. Ik heb maandag mijn eerste fm, ik hoop dat er dan iets te zien zal zijn. Jij hebt nog 6 dagen tot je NOD, spannend zeg!

13. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    milla: ik moet een stuk minder gaan spuiten, en dan maar hopen dat het wel aanslaat, want als je te veel hebt doen ze geen punctie maar bij te weinig ook niet.
    dus we zullen het zien ;)
    tegen de tijd dat ik start open ik een nieuw topic :D

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ja, dat had de assistente me ook verteld. dat er misschien nog niet veel te zien zou zijn! Dat is wel een voordeel dat i kzo streng onder controle bij hem stond ivm ovulatie inductie, je kan al eerder terecht!

15. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,383
    0
    0
    Hengelo
    Hey meiden,

Ook ik spuit op basis van OV indicatie. Ik ga morgen beginnen aan de derde ronde puregon. En dan woensdag de eerst FM.
    De eerste ronde had ik overstimulatie en bij de tweede ronde bleek ik zwanger, alleen is dat helaas een miskraam geworden.

16. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Guusje, Nog gefeliciteerd met je trouwdag!
    Hoeveel spoot jij de eerste ronde dan en hoeveel follikels had jij, hoe veel ben jij daarna gaan spuiten?
    Jammer van je miskraam!

17. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,383
    0
    0
    Hengelo
    Hey milla,

De eerste ronde ben ik begonnen met 50IE, maar ze hebben toen veel te snel opgehoogd naar 75IE en vervolgens 100IE.
    Ik had toen een stuk of 6 grote follikels.

De tweede ronde hebben ze het toen wat rustiger opgehoogd en toen spoot ik om en om 75 en 100.
    Daar kwam toen 1 heel mooie follikel uit. Maar ik heb toen bijna 30 dagen gespoten.

Ik ben dus benieuw wat ze deze ronde gaan proberen.

18. Milla

Milla Niet meer actief

@ Guusje hoe snel zijn ze die eerste keer van 50 naar 100IE gegaan?
    6 grote follikels is inderdaad wel erg veel! :confused:
    Ben benieuwd hoe het nu met je zal gaan, hopelijk ben je snel weer zwanger!
    Vanwaar ovulatieinductie als ik vragen mag, heb je ook PCOS?

19. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,383
    0
    0
    Hengelo
    @ Milla Ik heb idd ook PCOS. Bij mij zijn ze op CD 8 van 50 naar 75 gegaan en op CD 13 van 75 naar 100.
    Ik zie dat het jou eerste ronde puregon is, heb je hiervoor andere medicijnen gebruikt?

20. Milla

Milla Niet meer actief

Ja ik heb hiervoor Clomid gebruikt, 3 rondes intotaal waarbij ik enorme last van mijn ogen kreeg, zo erg dat ik er mee naar een oogarts ben gegaan omdat ik op sommige momenten zelfs bijna niet meer zag, voor mij daarom geen Clomid meer en nu Puregon en jij, heb jij hiervoor nog Clomid geslikt?

Share This Page