Waarom probeert iedereen me bang te maken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door JMay, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    #61 JMay, 8 okt 2014
    Laatst bewerkt: 8 okt 2014
    Haha en ik begrijp niet waarom mensen zo gruwelen van een thuis bevalling.

Hier stond er wel telkens een heel team naast me bed volgens mij ook stage lopers enz.
    Voordat ik bevallen was hadden wij al problemen met dit ziekenhuis.
    Met 38w werd ik opgenomen 1 dagje vanwege een ineens veel te hoge bloeddruk.
    Mijn man kwam me de volgende ochtend om 9u ophalen.. Savonds moesten we naar onze eigen vk en wat blijkt...

Een of andere verpleegkundige had met de gyn. Gepraat want die vond mijn man er agressief uit zien :( Waarom ? Omdat hij waarschijnlijk tattoos heeft en een kaal hoofd ?
    Na deze veroordeling voelde we ons nog minder op ons gemak.
    De vk heeft aangegeven dat we een klacht wilde in dienen over de gang van zaken maar een dag voor dat ik de afspraak had staan voor de klacht was ik al bevallen en boeide het me niet meer zo.

Tijdens de bevalling waren ze poes lief vooral tegen mijn man ..omdat er natuurlijk in de computer stond dar wij niet gediend waren van zulke vooroordelen achter onze rug om.
    We hebben ze er nooit meer over gehoord.. Maar door zulke dingen beval ik daar liever niet ... We voelde ons een soort van 'minder' vooral mijn man voelde zich hier heel.rot onder..hij heeft misschien tattoos en een kale kop maar is de allerliefste man en vader van de wereld en zal geen vlieg kwaad doen onze eigen vk weet dat gelukkig.

Mijn vriendin is met 29w bevallen van een klein meisje..volgens dit zkh groeide de beeb goed niks aan dw hand..er werd niks gedaan met haar hoge bloeddruk enz.
    Ze is toen naar het AMC gegaan en daar kwam uit dat ze ze vergiftiging had en de kleine 4-5 weken achter liep op de.groei. het AMC heeft toen ook gebeld met dit ziekenhuis..hoe konden jullie dit over het hoofd zien?
    Ze had een placenta infarct een dag later en de beeb had het niet overleefd.. Ze woog uit eindelijk ook maar 600 gram.
    Ik stond erop dat ze naar het AMC ging want vertrouwde ze hier voor geen meter en nog tot de dag van vandaag ben ik en ook mijn vriendin heel blij dat ze geluisterd heeft

Dat zijn twee dingen waardoor ik me daar niet op me gemak voel..en zo heb ik ee nog wel meer..gelukkig weet de vk hoe we ons er bij voelen en zij hoopt voor ons ook op een thuis bevalling.

En ee zijn natuurlijk niet voor niets 3 gyns. Ontslagen in een korte tijd...brrr ben blij dat ik een van hen niet had bij me bevalling.

Denk dat de keuze moeilijker zou zijn met een fijn ziekenhuis met kraamsuites dan had ik dat nog overwogen denk ik dan zou mijn man ook kunnen blijven na de bevalling toch ? Met kraamsuites..
    Nu moest hij 2u naar de bevalling naar huis :(

2. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    Ik vind het ook erg vervelend, wanneer ik zeg thuis te bevallen hoor ik meteen. "grapje zeker!?" , "dat is toch veel te gevaarlijk dadelijk gaat je kind dood" , "je weet maar nooit wat er gebeurt".... Etc uitleggen dat t allemaal wel meevalt en de verloskundige je echt wel goed in de gaten houdt. En dan nog met opgeheven wenkbrauwen kijken :/ ik word zelfs bijna nerveus voor t thuisbevallen met al die enge verhalen wie er wel niet bijna dood ging etc

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik ben zelf 2x bevallen. Eerste keer in het ziekenhuis:
    Inleiden – Induction | New Zealand: here we are!
    Inleiden, 2 – Induction, 2 | New Zealand: here we are!
    Miriam, 07-10-10 | New Zealand: here we are!

Tweede keer thuis:
    Rohan, 31-03-2013 | New Zealand: here we are!

Ik kan eerlijk zeggen dat thuisbevallen voor mij VEEL fijner is dan een ziekenhuisbevalling. Lekker rondlopen, mijn eigen ding doen, schelden en schreeuwen zonder dat ik me hoef te generen. Het is dat wij 2 kinderen genoeg vinden, maar anders zou ik bij een 3e zo weer thuis blijven. Mijn VK was bijzonder capabel, hield me goed in de gaten, en zou zeker weten een ambulance hebben gebeld zodra ze zou denken dat het de verkeerde kant uitging. Topmens is ze :)

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Haha ja idd!

In het ziekenhuis vond ik de ruggenprik wel weer fijn hoor wat dat betreft vind ik t wel weer heel spannend.
    Bij J. Kreeg ik na 13u een ruggenprik omdat er geen ontsluiting kwam, toen ging ik binnen een uur van 1 naar 10.
    Het persen en de ontsluitings weeën heb ik dus niet gevoeld en die schijnen juist hetergste te wezen hhaha

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Hier 2x lekker thuis bevallen.
    De 2de keer hadden we het ziekenhuis denk ik niet eens gered als ik dat gewild had.
    Ik voelde me veilig in mn eigen bed en ik was blij dat ik niet met mn baby over straat hoefde net na de bevalling.
    Wel ben ik altijd realistisch geweest. Als de vk vind dat we naar het ziekenhuis moeten dan is dat zo.

Laat je goed informeren door je vk en volg je gevoel.

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja idd dat houden wij ook zeker in ons achterhoofd.

De vk had van het ziekenhuis niet de volledige versie van de papieren gekregen van de vorige bevalling daar zou in hebben gestaan wat er uit de kweek kwam van me gebroken vliezen toen. Als ze die kweek al gedaan hebben want ik kan me er niets van herinneren dat ze dat gedaan hebben.
    Als die kweek goed was dan zou ik thuis mogen bevallen maar daar is ze dus nog even achteraan waarom t ziekenhuis niet de volledige info heeft gestuurd

Dat is nog even afwachten over 2 weken hebben we weer een controle hoop dat ze het dan heeft

7. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik wilde een thuisbevalling graag proberen maar vond de pijn te heftig en voelde me juist niet veilig en op mijn gemak thuis. Ik zag het opeens helemaal niet meer voor me dat ik er in mijn eigen huis een babytje uit kon persen. Ik raakte in paniek en huilde van oopluchting eenmaal aangekomen in het ziekenhuis, ook al had ik me totaal niet ingelezen en riep ik gewoon ruggenprik uit wanhoop. En ja inderdaad, had ik thuis gebleven dan zou ik toch echt met de ambulance naar het ziekenhuis gemoeten hebben ivm sterrenkijker en lage harttonen.. Niets zo onvoorspelbaar als een bevalling he.

Deel Deze Pagina