Waarom raar gedrag tegen elkaar...

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Piep2016, 24 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik snap het serieus niet en wie het me kan uitleggen mag dit gaan doen...

    Mijn partner en zijn ex :rolleyes: ik krijg er de kriebels van. Altijd vechten (mondeling) commentaar op elkaar, zeuren, zeveren en noem het maar op. Mijn partner heb ik er laatst al op aangesproken waarom en die zegt dan doodleuk omdat zij het doet. Ik heb aangeven dat hij zichzelf ook wel behoorlijk laat horen met tijden maar goed. Waar het me dan nog meer irriteert is waarom ben je als ex zo ‘jaloers’ op de nieuwe partner? Met echt alles wat er in ons huis gebeurd begint ze de oudste te bewerken. De oudste is al niet de makkelijkste in de omgang maar echt zodra hier iets gebeurd :eek:. Ik werd zwanger van onze nu jongste en daar kwam het ze mag hier niks, wij trekken de gezamenlijke kinderen (toen dan een) voor enz. Dan word het rustig. De kleinste werd geboren en daar begon het weer, ze mag niks, onze regels slaan nergens op, wij trekken de gezamenlijke kinderen voor enz. Maar het kan nog leuker. Inmiddels staat er een huwelijk gepland en ik had mijn partner er al voor gewaarschuwd, nu gaat het weer komen en inderdaad daar was ze weer...natuurlijk weer dezelfde dingen maar nu ging ze een stapje verder want nu werd op school verteld dat haar papa haar slaat, tegen haar schreeuwt en tot slot dat ze zich zorgen maakt om de situatie bij ons. Ze komt met woorden die niet passen bij een kind van negen. Woorden die overduidelijk van een volwassenen afkomen. Bij de eerste verandering heb ik al een psycholoog aangeraden voor het kind aangezien ik het een vorm van mishandeling vind als je een kind zo bewerkt. Moeder ging hier niet in mee. Inmiddels zijn er andere instantie bij betrokken en is er inderdaad een psycholoog bij gekomen. Ik vraag me echt serieus af waarom je als moeder/ex dit wilt voor je kind. Waarom wil je een partner die het (volgens mij) echt wel goed voorheeft met haar kinderen het zo zwaar maken en waarom wil je je kind daar bij betrekken? Wat ik me ook afvraag is het misschien tijd om nog verder te gaan en jeugdzorg erbij te betrekken om te kijken of de situatie bij moeder wel zo correct is? Mijn vriendinnen geven aan, laat het gaan zodra je getrouwd bent weet ze dat het zo gezegd afgelopen is en dan zal ze er wel mee ophouden om haar kind te bewerken, misschien is dit ook wel maar dan nog vind ik het zorgelijk hoe ze doet. Dus wie gaat me uitleggen waarom je als ex dit wilt voor je kind en wie kan me tips geven? Zelf praten met het kind en moeder heeft overigens geen zin (geprobeerd) ook hebben we het kind een mapje gegeven waar ze mag inschrijven hoe de dag is gegaan en dit bespreken we met haar, hier komt overigens echt weinig (ongeveer een keer in de week) slechte dingen in te staan.
     

Deel Deze Pagina