Waarom Rapley?

Discussie in 'Voeding' gestart door sunnybaby, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Daar staat toch gewoon dat een kind na 180 dagen mag beginnen met bijvoeding?

2. Emme

Emme Niet meer actief

#62 Emme, 21 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 dec 2009
    Verder naar onderen staat dit, vandaar mijn vraag:
    6–8 months: Start with thick porridge, well mashed foods.
    9-11 months: Finely chopped or mashed foods, and foods that baby can pick up

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, is ook al een vrij oude tekst, het onderzoek van Rapley is pas een jaar of 4 geleden gepubliceerd.

4. Emme

Emme Niet meer actief

En dit artikel is uit augustus 2008. Maar goed, ik hou erover op, was alleen erg benieuwd! Rapley lijkt me interessant, ik zie de voordelen wel, maar onze kinderarts is geen voorstander en gaf me dit stukje over de aanbevelingen van de WHO. Mijn zoontje is bijna zes maanden, dus we zijn ons nu aan het oriënteren op de bijvoeding, vandaar :). Als iemand weet hoe het zit, dan hoor ik het graag!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Inderdaad; de WHO stelt dat een baby 6 maanden uitsluitend borstvoeding zou moeten krijgen en na die tijd pas bijvoeding.
    De WHO raadt de Rapley-methode niet af, zij stelt dat er begonnen mag worden met fijne stukken op de leeftijd van 9 maanden.
    Ik weet niet of zij wel en/of goed op de hoogte is van baby-led-weaning.

6. Emme

Emme Niet meer actief

Dat kan natuurlijk. Begrijp ik het zo goed?

Bij de BLW krijgen kinderen bij de introductie van bijvoeding uitsluitend vast voedsel, dus geen pap en puree maar stronkjes broccoli, stukken banaan enz. Het kindje krijgt daarbij voeding aangeboden die het zelf mag pakken en waarvan het de bedoeling is dat het het uiteindelijk opeet/proeft. Het bepaalt dus zelf wat en hoeveel er wordt gegeten.

Als dat klopt, dan is dat toch niet in overeenstemming met het advies van de WHO? Daar beginnen ze toch met papjes en gepureerd voedsel en gaan ze pas op latere leeftijd over op zelfstandiger eten?

Pfff, lastig dit, het zal er wel weer op neerkomen dat je zelf moet bepalen wat jij het beste voor je kindje vindt ;).

Deel Deze Pagina