waarom reageren mensen bijna altijd zo vreemd?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lisszy, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik snapte wat je bedoelde. Ik bedoel dat ik het raar vind dat er verloskundigen zijn die daarnaar vragen (hoor daar van verschillende meiden verhalen over). Wij hebben dan wel bewust gekozen voor dit kindje, maar zelfs als het geen bewuste keuze was geweest, was ze meer dan welkom. Dan gaat het toch niemand wat aan dat het eigenlijk de bedoeling nog niet is? Zou het dan ook echt tegen niemand zeggen, zelfs niet tegen de verloskundige. Vind het zo'n onfatsoenlijke vraag!

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Vind het ook een onfatsoendelijke vraag van een vk.
    Onze gyn heeft wel gevraagd hoe het kindje verwekt was natuurlijk of mmm.

3. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam

hmmm... misschien wel, maar dat kan ze dan wel iets netter verwoorden. ging namelijk zo;
    Heeft u foliumzuur geslik?
    Ja
    Ook al voor de zwangerschap?
    Ja
    Oh, was het dan gepland?

Nou..... :x
    En ze vond ons maar jong (27 en 30), leuk zo'n vk in Amsterdam Zuid...

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Nou ja, zeg! Ik had meteen een andere vk gezocht denk ik :$

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Liz, jou verhaal is zo herkenbaar!

Ook hier ben ik geheel onverwachts zwanger van spruit nummer 2. Dinand is nu 9,5 maand. We krijgen hele leuke reacties, maar ook reacties waarvan je zoiets heb: kan je dat misschien ook nog anders zeggen!? Zo kregen wij als negatieve reacties te horen: Kennen jullie geen anti conceptie? of, wat zijn jullie voor een tokkies!!?

Vooral die laatste opmerking schoot even het verkeerde keelgat in.

Zat er toevallig gister nog over na te denken als je zou zeggen dat deze zwangerschap gewoon gepland was geweest. Ik denk dat de reacties dan een stuk positiever waren geweest. Ach, het gaat nu het ene oor in en het andere weer uit. We zijn blij met deze ongeplande zwangerschap! Wat de rest daar van denk zal ons letterlijk en figuurlijk een worst wezen:p.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oh die laatste uitspraak belliebel!!
    Dan moest ik me echt inhouden!

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij krijgen nu een derde kindje, tussen de oudste en de middelste zit 14,5 maand, en nu zijn we zwanger geworden van de derde rond de 2de verjaardag van de middelste.
    Kreeg ik de vraag of we geen konijnen waren en of we geen andere hobby's hadden!

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik sta er ook van te kijken waar sommige mensen de brutaliteit vandaan halen.

Mijn man en ik zijn dit jaar 16 jaar samen. Ik ben nu zwanger van ons derde kindje. Toen we nog geen kindjes hadden werd er continue gevraagd wanneer we eens gingen beginnen, toen ik zwanger was vroegen ze of het wel gepland was omdat we zolang gewacht hadden. Als je kindje één hebt wordt er steeds gevraagd wanneer kindje twee komt en als je dan ook nog een jongen en een meisje hebt is een derde kindje helemaal taboe. Ik snoer ze nu de mond door te zeggen dat we misschien ook nog wel een vierde willen en dan zijn ze direct stil.

Wat me tegenwoordig wel opvalt is dat mensen het niet onder stoelen of banken steken dat een kindje niet 'gepland' of een 'gelukje' is. Dat hoeft toch niet iedereen te weten, hoe is dat later voor het kindje als dat een keer ter sprake komt?

Maar om een lang verhaal kort te maken, bij mij gaat het het ene oor in en het andere oor uit en ik denk er het mijne van. Ik vind het maar domme mensen die op deze manier oordelen.

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Helemaal met jullie eens, is echt asociaal tegenwoordig wat iederen zeg!!
    Hier bij de eerste was ik nog jong kreeg ik opmerking van Nou dat is toch niet meer in de mode tegenwoordig zo jong kinderen???
    En bij de derde was het echt bespottelijk!
    Van waarom nog een derde kind?
    Of de vraag dan wat heb je dan al?? Antw: Een jongen en meisje paar keer de reactie gehad van nou jah zeg waar begin je nog aan???
    Nou pardon waar moet ik het kind laten ben al zwanger hoor??

Geniet lekker van je zwangerschap en laat iedereen maar lekker praten gelukkig zijn er altijd nog mensen die het wel weten te waarderen!!;)

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zulk soort opmerkingen als vervelend ervaar!! :)

@Belliebel
    Tokkies? :$ Waren het zelf tokkies? spoor je niet hoor, als je zoiets durft uit te kramen! Ongelooflijk!

@Fienne
    Nou, ook behoorlijk brutaal hoor! Wat zei je? "Klopt, wij doen het de HELE dag door!" ;)

Over een derde kindje gesproken, veel mensen zeggen nu ook wel: "Nou, dan zijn jullie er in ieder geval in één keer van af!"
    Hoezo? Misschien zal ik nog wel 4 kinderen willen?! Waarom mag je maar voor twee kindjes gaan?
    Want als je maar voor 1 kindje gaat, is het vaak ook niet goed. Want dan begint men na een jaar of 2/3 toch af te vragen wanneer de tweede nou eindelijk eens een keer komt! Een collega van mij heeft al vaak te horen gekregen dat het zielig is voor haar zoontje dat hij enigst kind is! Terwijl zij ook met veel pijn en moeite zwanger is geraakt en vervolgens een hele zware zwangerschap en bevalling heeft gehad. Zo pijnlijk zulke opmerkingen van mensen die niet verder denken...

De vk, zulke rare vragen hebben wij niet gehad!
    Tuurlijk wou ze graag weten op welke manier ik nu zwanger ben geworden aangezien mijn dochter via IUI is verwekt maar ze was echt heel erg blij voor ons. En onze financiële situatie? Dat gaat echt niemand wat aan, al helemaal geen vk!
    Dus echt standaard zijn die vragen niet, vind ik!

Weetje wat het ook is, meeste mensen hebben graag overal een mening over en het liefst negatief (met uitzonderingen daar gelaten natuurlijk!). En tuurlijk is het het beste om je er niet druk over te maken, maar dat is soms best moeilijk met al die hormonen in je lijf! :D

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oja, nu we toch bezig zijn!

Dat mensen niet zo enthousiast reageren omdat we wederom een meisje verwachten! Een jongen was toch veel leuker geweest, we hebben immers al een meisje!
    Nou, daar ben ik ook heel snel klaar mee, met dat soort mensen! Nee, wij zijn intens blij met nog een meisje! En als we ooit nog een kindje mogen krijgen en het is weer een meisje, zullen we net zo blij zijn als bij onze eerste dochter!

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lisszy helaas zijn mensen altijd zo vreemd.
    Zo kreeg ik ook laatst van de vrouw van mijn neef te horen.
    Jullie hadden moeten denken, als het niet op de natuurlijke manier kan dan was het jullie niet gegund.
    Jullie hadden gewoon geen recht op een kind.

Ze had geluk dat ik toen al 18 weken zwanger was anders had ik haar over de tafel heen getrokken!!

Of, Ooooooooh jullie krijgen een jongen, ja zeker heel belangrijk voor je man aangezien hij Turks is.

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    :$ :$ :$ :$ :$
    Ik neem aan dat je als je straks bevallen bent, haar alsnog hardhandig over de tafel heen trekt?! ;) :D

14. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Wat grappig! Ook wij hebben er jaren over gedaan en ben nu ons jochie 9 maanden is, net zwanger van nr. 2. Iedereen was de vorige keer heel blij voor ons, maar ik ben bang dat men nu inderdaad stom gaat reageren. Terwijl je niet wat de toekomst brengt. Voor hetzelfde geld had het weer zo lang geduurd!

15. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Oooh, herkenbaar! In mijn babyboek (ik ben het 3e meisje) heeft mijn moeder geschreven: "en dan vragen mensen of ik niet liever een jongetje had gekregen. Nou, zeker niet!" Zo lief...

16. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Vind ik ook wel een goeie. Of zeggen: we willen een 11-tal, dus dan moet je de vaart er wel inhouden! Hahaha, ben benieuwd wat voor reactie je dan krijgt! :D

17. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ow zo herkenbaar...
    onze dochter was 9 maanden toen ik weer zwanger raakte en ja het was gepland...
    ik kreeg heel vaak dezelfde soort reacties van was het gepland of jullie lusten er wel pap van of pfft weet je wel waar je aan begint?? ik werd er gek van!!
    op een gegeven moment heb ik het van me afgezet en af en toe gaf ik een rare opmerking terug ;)
    ik zou zeggen geniet er lekker van en laat de rest maar denken en zeggen wat ze willen....

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Reken maar!!!!!!!!:x:D

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.152
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze kleine man is exact 38 weken na onze trouwdag geboren. Nou, dan kun je wel raden hoe mensen tijdens de zwangerschap reageerden als wij de uitgerekende datum vertelden. Nu is het misschien in zo'n situatie ook wel voor de hand liggend om er dan maar vanuit te gaan dat het in één keer raak was. Maar nee: wij hebben een half jaar voor ons huwelijk een miskraam meegemaakt. We hebben ruim een jaar moeten wachten op de eerste zwangerschap en toen nog een half jaar op de zwangerschap van ons zoontje. Ik bleef het pijnlijk vinden als mensen bijdehante opmerkingen maakten over hoe "snel" wij waren en hoe vruchtbaar. We hebben namelijk in de 1,5 jaar voor ik in verwachting raakte van mijn zoontje best wel wat pijn en verdriet te verduren gehad. Daar werd gewoon aan voorbij gegaan.

Er werd dan wel eens gezegd "dat kunnen die mensen toch niet weten". En dat klopt. Maar mijn standpunt is: als je iets niet kunt weten, houd je mond er dan over!

20. misa

misa Niet meer actief

Ja, jammer dat er zo gereageed wordt. Ik vind het juist erg mooi als de kindjes wat dichter op elkaar zitten qua leeftijd.
    Ik zou er ook van balen als dat soort opmerkingen geplaatst worden en misschien wel bot terug reageren. Laat mensen maar eens merken dat hun reactie ongewenst is.
    Maar wat anderen ook vinden: gefeliciteerd en geniet ervan!!

Deel Deze Pagina