ja joh sommige mensen zijn echt onbeschoft!!! dat ze het lef hebben om dat soort opmerkingen te maken of zulke vragen te stellen begrijp ik totaal niet! bij mij ook zo hoor..dan wel niet echtdat ze het zeiden maar ik ben ook vrij snel na e geboorte van onze zoon weer zwanger en mijn collegas (niet allemaal) feliciteerden me wel maar keken me echt aan van tsjonge...kon je niet wachten ofzo?! gatverdegatverdamme ik kon ze wel wurgen dan. maja ik ging dan overenthousiast reageren en heel stom pronken met mn buik die ik toen totaal nog niet had hahahhaaaah. ze ergerden zich enorm daaraan. heerlijk en alsof dat niet erg genoeg is heb je ook nog de vreemde mensen die je aanstaren!! als ik met mijn zoontje boodschappen haal en ze dan ook nog eens een dikke buik achter de wagen zien zijn die blikken onbetaalbaar! die hoeven echt niks meer te zeggen.
er zijn altijd mensen die zo vaag reageren op geweldig nieuws. ik probeer het gewoon naast mij neer te leggen en dan denk ik zelf aan mijn vriendin die zo ontzettend graag een tweede wil krijgen maar niet lukt en die vragen krijgt wanneer er nu eindelijk eens een tweede komt. Ik weet zeker dat zij liever de vraag krijgt, goh is het gepland? Daarna vind ik het niet meer erg dat zij mij vragen of onze tweede gepland is.
Ik heb niet alles terug gelezen maar ook hier veel van die geestdodende opmerkingen. Bij ons zit er straks 15 mnd tussen en wij zijn daar zoooooo blij mee. Ik heb inmiddels ook zo het lak gekregen aan mensen die het nodig vinden om hun mening erover te geven. Ik heb ook genoeg redenen om er niet veel tussen te hebben zitten maar die ga ik toch ook niet te pas en te onpas maar voorleggen aan mensen die wel dat verschil er tussen hebben zitten! GGRRRRRR
Over de vraag is het gepland: mijn zusje reageerde nav een vraag van een kennis over mijn eerste zwangerschap.... Ach het enige wat je kunt plannen is wanneer je de pil in de prullenbak gooit! Maar wat zijn er een ondoordachte reacties bij zeg. Gelukkig hebben wij ze bij deze tweede zwangerschap nog niet gehoord! Wel de vraag van onze HA (bij de eerste) inderdaad of het gepland was. Maar volgens mij stellen ze die vraag ook meer uit een achtergrond van voorlichting en mogelijk psychologische begeleiding.