Sommige dingen die ik hier lees vind ik echt te erg. Respecteer de keuze van de ouders. Tegenwoordig meent iedereen met de bek vooraan te moeten staan, iedereen meent 'recht' te hebben om het toch te weten. En o wee als je een andere mening hebt dan een ander. Bah. En als je het geslacht wel vertelt dan ben je in veel gevallen nog niet klaar, dan begint het gezeur over de naam Oh, en breek me de bek niet open over mensen die beweren dat ze 'weten' wat het is. Want ze hebben er nog nooooit naast gezeten. Tsja, altijd 50% kans dat je het goed hebt he? Zelf vraag ik altijd of mensen willen weten wat ze krijgen. Soms niet. Prima toch? Spannend tot aan de geboorte, voor iedereen een verrassing dus, zeg ik dan. Als ze het wel weten maar niet vertellen zeg ik dat ik rustig afwacht en dan begin ik er ook niet weer over. En als ze het wel vertellen dan feliciteer ik ze natuurlijk uitgebreid met de kleine knul of kleine meid Hier wil ik het geslacht zelf niet weten maar mocht ik toch te nieuwsgierig worden of het per ongeluk op de echo zien dan houden we het lekker voor ons.
Hier weten we het nu weer niet, en inderdaad, je wordt soms gewoon voor leugenaar uitgemaakt zo'n beetje. Want ja, wie wil het tegenwoordig nou niet weten.... Euhm wij! Je verbaast je erover hoe asociaal sommige mensen kunnen zijn. Bij de eerste ook al een paar keer meegemaakt, en nu dus weer.
Ik snap dat het irritant is, en erg stom dat mensen er zo over door gaan. Maar het is toch ook een stukje medeleven en nieuwschierigheid? Mijn zus wilden het ook niet vertellen. En dat vond ik best irritant ja haha. Ook al ging ik er daarna niet over door vragen. Ik denk dat je familie (zeker je ouders ofzo) zich min of meer buitengesloten voelen op zo'n moment. Als je het zelf niet wil weten snap ik dat helemaal. Maar als je het zelf wel wil weten maar geheim houd voor de rest snap ik dat niet helemaal. Je wilt toch een kind voor jezelf? Toch niet om de buitenwereld te 'verrassen'? Ik heb het bij onze zoon meteen bekend gemaakt na de 20 weken echo. En weet zeker dat ik dat deze keer weer ga doen. Ik KAN zulke leuke dingen helemaal niet voor me houden haha, dus kan me er ook niet zoveel bij voorstellen.
Ik heb eerlijk gezegd ook nooit begrepen waarom iedereen dat geheim wil houden. Ik lig er ook helemaal niet van wakker of iemand een meisje of een jongen krijgt, wat maakt het uit? Enige dat in mijn ogen telt is dat er een babytje komt, dat op zich is al "wow" genoeg. Ik zal zelf dan ook nooit verder vragen als iemand het geheim wil houden, en van ons zelf mag iedereen weten dat er weer een jongetje op komst is. Of ze dat nú weten of bij de geboorte.. maakt in mijn ogen echt niks uit
Oh, als ik al 2 jongens zou hebben zou ik zoiets zeggen als: Ja, ons elftal is nog lang niet compleet. Laat ze maar lekker denken Hier hebben we bij de eerste niets verteld. Nou, dat hebben we geweten. Dat de rest het niet mocht weten, werd niet op prijs gesteld en idd op vervelende manieren toch geprobeerd te achterhalen. Nu bij de 2e hebben we het geslacht wel bekend gemaakt. En wat denk je? Nu willen ze allemaal de naam al weten. Het is toch nooit goed :x
Heerlijk om het gewoon te vertellen, vreselijk om het zolang geheim te moeten houden. In onze vriendengroep heeft een stel het ook geprobeerd maar of mensen nou gissen of niet, verspreken doe je je 100x dus eigenlijk was het allang duidelijk. Ieder natuurlijk voor zich maar ik zou m'n mond dus ook niet kunnen houden en idd, wij houden het nu 10 dagen geheim om het met m'n verjaardag te vertellen en nu gaan mensen al proberen om je te laten verspreken. Laat staan maanden lang..
Hier ook. Wij hebben ook twee zoontjes en nu is er dus een meisje onderweg. Ik heb expres het geslacht geheim gehouden op facebook. Anders krijg je weer van die opmerkingen.
De vraag is gewoon een interesse vraag, net zoals "hoe gaat het met je?". Ik krijg hier nou net veel verbaasde reacties als ik wel verteld wat het geslacht van de baby is. Dan vragen ze of ik het weet en als ik dan antwoord "oh en je vertelt het ook?!" Het boeit mensen die iets verder van je af staat toch niet wat het wordt.
Ik heb tegen moeder gezegd:Zou je er nou echt op deze manier achter willen komen? Doordat ik me verspreek?.....En zo bij meer mensen gedaan..heel effectief
Ja dus dat! Ik kan er wel om lachen hoor wat die schoonzus betreft en dan tegen iedereen zeggen van ja die naam heb ik altijd mooi gevonden grrrrr dan denk ik stommert had dan gewoon je mond gehouden en wat me zus betreft joh die is zo nuchter als ik weet niet wat tuurlijk deed t pijn maar zo zie je maar hoe gauw mensen neigen naar vooroordelen enz. Ik snap dat niet.
Ik snap het ook niet zo nee. Maargoed ieder voor zich natuurlijk. Overigens betekend dat niet dat mensen maar respectloos moeten gaan doen, omdat ze het niet willen vertellen. Wij willen het nu weer niet weten. Vond het bij mijn zoontje heel leuk om zelf te kijken wat hij was haha. En nu doen we dat weer zo, heb er nu al zin in haha
Wat de 1 opvat als een respectloze reactie kan voor degene die de reactie geeft wel heel anders opgevat worden. Ik begrijp ook nooit zo goed waarom mensen het niet vertellen als ze het weten. Als je het toch "lekker voor jezelf" wil houden, zeg dan dat het kind er niet goed voor lag en je het gewoon niet weet. Anders kan je dit soort reacties verwachten Om eerlijk te zijn, vind ik dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Mensen tonen op die manier nou eenmaal interesse (op de echt respectloze na dan).
Ik herken het ook! Bij de 1e 2 zwangerschappen hebben wij het wel aan iedereen verteld wat het geslacht was (2x jongen). Nu ben ik zwanger van de 3e en iedereen denkt dat we nu een meisje krijgen, mijn man en ik weten wat het is, maar houden het nu voor de buitenwereld geheim. Ik heb de gordijnen en de deur op de babykamer dicht en als we bezoek krijgen gaat de deur op slot. Ze proberen het ook via onze zoon van 5,5 jaar te vragen, maar wij hebben hem zo "ingeprogrammeerd" dat hij het zelf niet eens weet. Dan hebben we het over een jongen en dan weer over een meisje, maar veelal over baby! Natuurlijk ons ook vragen stellen, naam met welke letter het begint, hoeveel lettergrepen en hoeveel letters etc. In de winkels kijk ik goed om mij heen of ik geen bekenden zie, laatst kwam ik mijn zusje in de winkel tegen, ik stond bij de babyspullen en ze hielden me goed in de gaten naar welke spullen en kleuren ik keek tssss... Over 12 weken krijgen ze het te horen en echt niet eerder!
ik word er ook al een beetje simpel van hier wil iedereen het weten terwijl we het bij de vorige niet hebben gezegd en nu ook duidelijk zeggen dat we het niet aan andere vertellen. en toch blijven ze het proberen mooiste van alles is onze kleine laat het iedere keer niet zien dus wij weten ook niks. ik zeg maar elke keer dat ik hoop dat het gelukkig word en het voor ons geen ruk uitmaakt. hier word het ook met een hoop trucjes geprobeerd
Helemaal mee eens Bij ons mocht iedereen het dan ook gewoon weten, ik kan dat helemaal niet geheim houden! Ik vind het ook veel te leuk om onze kamer/kleertjes enzo te laten zien enzo. Bij mensen die verder van je af staan zal ik niet gaan vissen ofzo. Maar bij naaste familie ga je toch speculeren idd. Niet waar ze bij zijn, dat dan weer niet. Maar wel met andere familieleden. Maar ja, ik snap niet dat je er verbaasd over bent dat mensen gaan speculeren. Het is ook idd een vorm van betrokkenheid en nieuwsgierigheid. Je lokt het ook gewoon een beetje uit vind ik eigenlijk. Als je bijvoorbeeld de hele dag met een ingepakt cadeautje loopt en je zegt dat jullie wel weten wat er in zit, maar verder niemand het mag weten, dan gaan mensen toch ook raden? Dus met zoiets bijzonders als een baby al helemaal!
Ik snap wel wat je bedoelt hoor maar wij wilden het deze keer met een bepaalde reden weten. We hebben de opa's en oma gevraagd of zij het wilden weten en dat wilden ze niet. Daarom vertellen we het dus ook niet tegen de rest anders had iedereen net wat mij betreft gerust mogen weten Van de andere kant vind ik het ook wel een beetje apart dat je erom moet gaan liegen dat je het niet weet, terwijl je het wel weet, omdat andere mensen de keuze van de ouders niet kunnen respecteren. Ik snap dat het meeleven en nieuwschierigheid is, dat heb ik zelf ook hoor maar als mensen zeggen dat ze het liever niet zeggen oid, wie ben ik dan om het wel perse te willen weten.
In eerste instantie hebben we tegen iedereen gezegd dat we hrt wel wilde weten maar later voelde het niet meer goed. Wij willen het weten maar ik wil niet dat de buitenwereld het weet. Als iemand het gaat vragen of we het weten zeg ik gewoon dat we het toch noet wilde weten omdat we dan toch noet onze mond zouden kunnen houden... kan me niet zoveel schelen wat ze ervan vinden...als ze gaan vissen zal ik ook gelijk heeeel duidelijk zijn
Jeetje wat een opdringerige mensen in jullie buurt zeg! Wij willen het wel graag weten en graag vertellen! Wil niet stiekem shoppen, alles verstoppen etc. Maar als ik het niet zou willen weten/zeggen denk ik dat ik tegen iedereen wat anders zou zeggen ene tante zoontje, andere tante (die elkaar zeker spreken) meisje haha benieuwd hoe snel de tamtam gaat en weer terug komt.
Ik twijfel heeel erg. Vorige 2 zwangerschappen wist iedereen het en dan gaan ze idd gewoon verder vissen over de naam. Zelf wel weten en niet vertellen zou ik niet kunnen. Op zich lijkt het mij ook wel heel bijzonder om het een keer niet te weten. Maar pfff... dan krijg je een gezeur zeg! Helemaal met mijn moeder. Volgens mij gaat die dagelijks bellen om te vissen.
ik vind het super irritant ze. Ze horen gewoon je keuze te respecteren. Als je het niet wilt vertellen, prima en wil je het wel vertellen prima. En dat er hier gezegd wordt "je lokt het eigenlijk ook uit" dat vind ik helemaal een stomme redenering. Want je lokt het niet uit. Je wilt zoiets mooi's bijv. alleen met jezelf en je partner delen. En dat andere mensen daar maling aan hebben en irritant gaan lopen doen, dat noem ik pas zielig! Vooral de mensen die het al zo vaak hebben gevraagd bahhhh.