hallo dames, even een vraagje waarom geven jullie rijstebloem en vanaf wanneer zijn jullie dit gaan geven? en in welke fles geven jullie het? in de fles van 19:00 of die van 23:00? en vanaf wanneer toen 4 flessen?
Wij zijn rijstebloem gaan geven toen onze dochter 4,5 maand was en ze het niet meer redde om van 19.00 tot 7 uur te slapen en het steeds vroeger werd smorgens/snachts . Met de rijstebloem in de laatste fles redde ze het weer om het klokje rond te slapen. Wij gaven indertijd meestal 4 flessen.
Hier begonnen met 4,5 maand. Zoonlief dronk zijn fles van 19.00 zo slecht omdat hij vaak weer en slaap viel. Daarom bambix toegevoegd. Zo heeft hij toch een verzadigd gevoel, ook al valt hij na 100/150cc in slaap. Hij houdt het goed vol nu! Geen geworstel meer met onder voetjes kriebelen/luier verschonen enz, heerlijk!!!! Hij valt lekker in slaap, we leggen hem terug en de volgende ochtend wordt hij weer kletsend wakker!
Wij zijn vlak voor de 4 maanden begonnen omdat ons ventje al aan de max zat qua flesvoeding. En hij op een gegeven moment honger begon te krijgen rond 3 -4 uur. Met een kleine of verdunde fles was hij absoluut niet tevreden (en we gebruikten al extra verzadigende voeding) Na de zoveelste nacht dat hij hongerig en klaarwakker was hebben we de avond erna een fles met rijstebloem gemaakt (naturel smaak) Hij drinkt nu zijn laatste fles wel niet helemaal meer leeg. Maar hij zat toch al op te veel in verhouding tot gewicht dus dat is geen ramp. Maar hij slaapt een heel stuk beter! Soms een nacht dat ik de speen een paar keer moet geven, maar dan slaapt ie ook wel weer gewoon verder tot 5.30 - 6.00 uur. Met uitschieters tot 7 uur!
Ik heb heel af en toe 's avonds een flesje met 1 schep rijstebloem gegeven, maar hier werd niet echt lekker gevonden. Daarnaast gaf ik rijstebloempapje als ze hier diarree hadden rond 6-7 maanden. Mijn moeder vertelde dat de gekookte rijst dan rustgevend werkt voor de maag. Aangezien ik toen nog geen rijst gaf, verving ik 1 fles door een papje rijstebloem.
hier met ca 5m begonnen, omdat meneer standaard tussen de 3 en 5 uur wakker werd en dan honger had. met RB sliep hij weer door! hij zat toen al op 4 flessen, en de RB gooiden we door de laatste fles voor het slapen (7 uur ongeveer)
Dat klopt! Ook rijstewater werkt stoppend. Wij geven dat de hond als hij diaree heeft. Niet dat het graag eet... maar das een ander verhaal
Ook Rijstebloem is bijvoeding, dus bedenk je dat als je pas met 6 maanden wil beginnen met bijvoeding, je ook geen rijstebloem zal moeten geven. Verder zie ik het nut e rook niet zo van in. Onze dochter sliep extreem slecht dus we kregen de tip om rijstebloem te geven overal, en hebben dit ook geprobeert (biobim) maar het gaf geen verschil. Dus wij zijn er meteen weer mee gestopt.
ook nooit gegeven, zoon sliep al gelijk goed...en ik was ook bang dat ie er juist onrustig van zou gaan slapen...dan maar gewoon weer een anchtvoeding wanneer ie dat vroeg..
die tip kregen wij ook maar was geen succes en de nachten werden nog erger.. Dus meteen weer gestopt..
Hier sinds vorige week (5,5 maanden) maar als ochtendflesje. Dus een papflesje voor de ochtend. Hij heeft vooral 's ochtends trek en voor 's avonds is het voor hem veel te vermoeiend. Hij vindt het lekker en went zo al aan dikkere voeding. Echte groente en fruithapjes gaan we pas mee beginnen met 6 maanden.
Bij m'n zoontje heb ik het nut er ook nooit echt van ingezien (voor hem dus), hij vond pap ook niet lekker. Nu bij m'n dochtertje ben ik met iets meer dan 4 maanden begonnen met rijstebloem, omdat ze best wel wat extra's mocht hebben (groeide niet echt goed). Ze vindt het ook wel lekker, en vanwege de verborgen reflux gebruiken we normaal nutriton in de fles, bij een papfles is dat dan niet nodig. Bij het CB raadden ze ons wel aan de pap niet 's avonds voor het slapen gaan te geven, omdat ze dan met een zware volle maag de nacht in gaan, en daardoor vaak juist weer niet heel goed slapen omdat de maag dan te hard moet werken. Wij geven dus 's ochtends de eerste fles een papfles, en die rond 12 uur.
Hier ook nooit gegeven, ze is niet te hongerig en ze slaapt genoeg om ons geen zombies te laten worden Meer redenen zijn er niet om het wel te geven toch?
Wel opletten, want rijstebloem reageert heel anders als nutriton. Nutriton blijft dik in de maag, waardoor het oprispen voorkomt. Rijstebloem wordt o.i.v. speekselenzymen al onderweg naar de maag vloeibaar (diezelfde enzymen zorgen er ook voor dat een restje pap of vla waar een lepel ingeweest is waar wat speeksel aan zit na een paar uurtjes koelkast ook helemaal vloeibaar wordt, en diezelfde enzymen zitten ook in moedermelk en zorgen ervoor dat rijstbloem daarin niet dik wordt). Daardoor kunnen kinderen rijstebloem makkelijker oprispen als nutriton.
Typisch dat je vraagt naar ervaringen van mensen met rijstebloem en dat er dan toch weer een aantal mensen reageren die het juist nooit hebben gegeven er er dus in feite niets uit eigen ervaring over kunnen melden . Valt me ook op dat dat vaak dezelfde mensen zijn in verschillende topics. maar goed, ik gaf het mijn zoontje omdat hij niet erg verzadigd leek na een flesje, maar hij vond pap uit een fles nooit lekker dus geen succes hier. Pap van een lepel vond hij wel lekker, maar daar hadden wij dan weer niet altijd tijd voor/zin in.
ik geef het 's ochtends. beetje melk indikken met rijstebloem en dan van een lepeltje laten likken. Ivm reflux beginnen we snel met bijvoeding en rijstebloem is stap 1. Ik merk dat het spugen weer meer is, dus misschien ga ik in elke fles wel een schepje doen. Ik geef het niet 's avonds, ik eet ook geen enorme hoeveelheden 's avonds. En met ontbijten kan ze wel wat gebruiken he!
Wij zijn de fles van 19.00/19.30 gaan indikken met rijstebloem toen onze zoon 4,5 maand was. We zijn toen de fles van 23.00 gaan overslaan. Op de fles met rijstebloem slaapt hij het klokje rond en hij lijkt het lekker te vinden, fles gaat in ieder geval schoon op! Voor de fles van 23.00 moesten we hem echt wakker maken en dat vonden we zielig, maar helemaal laten vallen zonder extra's leek ons ook geen goed idee, vandaar de rijstebloem.
Ik geef 1 schepje door de voeding (schepje van de nutriton) dus echt klein beetje maar. Mijn jongste drinkt zo ontzettend weinig dat ik hem met een beetje vanille rijstebloem toch zover krijg meer te gaan drinken. Met precies 4 mnd mee begonnen. Voor doorslapen heeft hij het niet nodig