Dreumes drinkt volgens mij erg veel (al voor het warme weer) hoeveel maximaal ?

Discussie in 'Voeding' gestart door kleintje88, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Het valt mij op dat ons meisje de laatste tijd steeds meer is gaan drinken...
    Eerst 2,5 tuitbekers ( +- 200 ml per stuk ) zijn het er nu steeds vaker 4, en met het warme weer soms nog meer, het maakt dan ook niet veel uit wat erin zit; diksap of water ze drinkt het gewoon op!
    Soms is het ook zo dat ze net een tuitbeker leeg heeft en dan de beker omhoog houd alsof ze wil zeggen; ik wil meer! Ze blijft dan soms ook huilen om meer drinken...

Daarnaast krijgt ze ook gewoon fruit (zit ook natuurlijk vocht in), pap (aangemaakt met 200 cc peutergroeimelk), yoghurt etc. allemaal dingen waar ook nog eens vocht in zit.....

Net ook; op het kdv had ze een tuitbeker yoghurt gehad, daarna een beker diksap en nu we net thuis zijn wijst ze naar haar beker en wil weer drinken (wederom bijna een tuitbeker leeg gedronken ) en dan hebben we het over een tijd van 1,5 uur dat dit is gebeurd!!

Is dat wel "normaal" en zou ik niet moeten minderen? En zo ja: hoe doe ik dat want ze lijkt wel gewoon dorst te hebben (anders zou ze water niet drinken lijkt me ? )
    En hoeveel mogen ze eigenlijk maximaal hebben ?

Ze eet verder nog wel goed! Dus daar is niks vreemds mee...

2. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hou me ten goede, want ik ben geen arts, maar volgens mij zou het zorgwekkend kunnen zijn als ze ook ineens veel meer plast. Dan zou het op diabetes kunnen wijzen. Als ze normaal blijft plassen, denk ik (maar zoals gezegd, ik ben geen arts) dat ze het vocht gewoon nodig heeft.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

tja ik zie het zo : hoe meer je drinkt hoe meer je moet plassen.
    mijn zoon dronk altijd al veel,

met 1 jaar dronk hij al ruim een liter op een dag

nu is hij 2 geweest en drinkt zo 2 liter weg op een dag, en met dit warme weer nog meer,

volgens de ha geen probleem vocht is heel belangrijk, en hij zei ook dat als hij niet wou eten... ik maar gewoon weer drinken aan moest bieden.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vind het wel veel idd.

Hier drinkt dochterlief net twee flessen van 180 cc per dag soms een kleine beker tussen door maar voor de rest drinkt ze bijna niks.

Dus in mijn ogen is het veel.

Ach ja niet elk kind is het zelfde maar als je twijvelt je kunt het altijd na vragen bij je ha en cb.

Suikerziekten zou ik niet meteen aandenken. Dan moet ze ook andere klachten erbij hebben buiten het drinken en plassen.

Maar wat een ander ook zegt ook ik ben geen medicus.

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaats naar 'voeding'

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook een meisje dat erg veel drinkt. Vooral de laatste paar dagen met vandaag toch wel als toppunt. Ik zal het plassen ook eens in de gaten houden.
    Ik heb me er eigenlijk geen zorgen over gemaakt. Ik heb zelf ook soms dagen dat ik veel meer dorst heb dan andere dagen. Maar na dit gelezen te hebben ga ik het toch eens in de gaten houden.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

alleen meer drinken en plassen is geen teken voor diabetes.

Hier ook een kindje wat altijd veel gedronken heeft. Tot 2 liter is het allemaal prima, daarboven wel in de gaten houden.
    Mijn zoontje is nu 2 jaar en 8 maanden en drinkt zeker 1,5 - 2 liter per dag. Nu met het warme weer wat meer. Niets aan de hand, gewoon een natnekje.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik hou persoonlijk altijd wel ongeveer 1 liter aan als richtlijn. Als het daar overheen gaat, dan mag het wel een keer klaar zijn. Ik doe ook altijd 3 bekers (van 150cc) diksap/sap/thee met honing op een dag, en voor de rest water. Vaak is het ook het zoete wat ze lekker vindt. Als ze dorst heeft, dan drinkt ze water ook heel goed.

9. kvinna

kvinna Niet meer actief

Pardon? Waar haal je die wijsheid vandaan? En mijn formulering was héél voorzichtig: "zou kunnen wijzen op".

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn dochter drinkt alleen water over de hele dag. Heel soms thee maar meestal wil ze water. Dus het is niet voor de zoetigheid ofzo.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En als je het uit een gewone beker geeft? Misschien drinkt ze dan minder? Verder kan ik je niet helpen, hier kindjes die eerder te weinig drinken dan teveel.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Pardon? Hoezo?

Die wijsheid haal ik van de artsen die mij dat verteld hebben... (naar aanleiding van het feit dat mijn zoontje dus een ongelofelijk natnek is...)

En ik gaf geen commentaar, alleen een constatering.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Onze ka zei dat een liter meer dan voldoende was, meer was zelfs niet goed omdat.... ben het echt vergeten. Nu met dit warme weer komen we zeker over de liter. Gewoon water, heel de dag water.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

omdat het een grote belasting is voor de nieren. Teveel drinken is niet goed. 1-1,5 liter voor een dreumes is prima.
    En water? Lekker!

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het is wel wat veel inderdaad... rond de liter zou genoeg moeten zijn, Ik heb ook zo'n ventje die gek is op drinken. Vanalles: melk, thee, (dik)sap, vruchtensap, yoghurt etc. Als ik er zelf geen rem op zet dan drinkt hij zo twee bekers achter elkaar.
    Op een gegeven moment poepte hij ook zo'n 5 keer per dag en adviseerde een bekende van ons ( een kinderarts) eens om minder te drinken te geven. Ik geef nu halve bekertjes van ca 100-150cc. wat echt al genoeg is voor zo'n kleintje! Nu nog drinkt hij denk ik zo'n liter per dag hoor, maar het was dus tegen de 2 liter wel....
    Heeft ze geen honger? Hier vindt mn zoontje drinken ook erg lekker en gaat soms te koste van het eten. Veel drinken vult ook behoorlijk natuurlijk.

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ons meisje krijgt gewoon genoeg te eten en is ook eem echte goede eter, heel goed zelfs. Dus ik denk niet dat het honger is..
    Zoetigheid is het ook niet want water drinkt ze ook gewoon zal het eens op het cb navragen

Deel Deze Pagina