leuke ideeen voor op de bbq (voor een dreumes)?

Discussie in 'Voeding' gestart door adi, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Wat eet jullie dreumes van de bbq? En welke saus daarbij?

Wij gaan vandaag bij familie op de bbq die zelf geen kinderen hebben, dus ze zullen denk ik weinig rekening houden met kleine kindjes.

Hier krijgen ze thuis groentespiesjes en een beetje goed gebakken kip. En salade.
    Wat geven jullie nog meer van de bbq?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maiskolf!

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben gisteravond gebarbecuet en ze eet eigenlijk alles mee.
    Ze heeft wat salade gegeten, stukjes stokbrood, stukjes kip, garnalen, stukje rundvlees, ananas, groentespiesjes met paprika, tomaat en courgette, en maiskolf idd. Heerlijk. Ze lust alles en ze krijgt eigenlijk nergens saus bij.

4. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    knakworstjes met groente op stokje, frikandelletjes op stokje met groente/fruit
    hamburgertje
    patatjes die we er bij bakken
    en vaak vraag ik de kids wat ze zelf willen.. kunnen ze in de kast en op de tafels aanwijzen.. en vaak komen ze dan om fruit of stokbroodjes :D

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik zou als saus zelf ook zo min mogelijk geven, misschien op zijn minst een beetje appelmoes of tomatenketchup. Lijkt me altijd beter dan mayo en alle andere bbq sauzen. Verder denk ik dat eigenlijk het merendeel wel het zelfde is wat ze bij een gewone maaltijd ook wel eens zullen krijgen. Het is niet zo dat je met een bbq ineens hele aparte gekke dingen eet. Alleen goed op letten qua gaarheid/ verbranden uiteraard! ;)

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontje is nog geen dreumes, maar heeft ookal 2x met ons mee gebbq-ed. Wij zijn vegetariers dus bij ons liggen er zowiezo wat andere dingen op : schijfjes courgette, aubergine, paprika, grote champignons, aardappel
    Hij heeft het allemaal smakelijk mee op zitten peuzelen!

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    hmm ik heb eigenlijk niet echt nagedacht over wat mijn zoon zou mogen, hij eet gewoon alles mee, zolang het maar gaar is. Ook sausjes, zo vaak bbq-en we immers niet, hij is gek op satésaus.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier vandaag gebbq. en hij heeft gewoon van alles mee gegeten. verschillende soorten vlees, groenten en raukost. Hij vond het helemaal geweldig.

9. tulip

tulip Niet meer actief

meisje eet ook veel met ons mee, maar geen speklappen enz. hoor. Ik maak meestal kinderspiesjes omdat ze dat heel leuk eten vind. De grote mensen hebben immers ook een stokje. Ik doe daar bv een cocktailworstje, stukje frikandel en een gehaktballetje ofzo.

Als saus krijgt ze ketchup en appelmoes.

10. adi

adi Niet meer actief

Bedankt voor de tips meiden. Helaas zat ik vandaag bij de HAP ipv op de bbq. Aldin heeft keelontsteking, oorontsteking en doorkomende kies. Het leek ook even op dat ie roodvonk had, maar dat is het gelukkig niet.

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    He bah wat naar. Heel veel beterschap voor Aldin.

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    He jeetje, beterschap!

13. tulip

tulip Niet meer actief

ach arme aldin!!! Hopelijk knapt hij snel op. Dan heb je iig leuke tips voor de volgende keer;)

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ach gossie, arm ventje. Hopelijk knapt hij snel weer op om bijv. van een bbq te genieten.

En om op je vraag terug te komen. Ik heb nog nooit gebbq'd met Noor, maar als we dat zouden doen zou ik gewoon aanbieden wat er op ligt. Een worstje, frikandelletje, of hamburgertje.

Grote kans dat ze toch alleen maar een half frikandelletje eet en voor de rest stokbrood of zo.;)

Deel Deze Pagina