Hallo Mijn nichtje is iets te zwaar volgens het cb. Ze adviseren om rijstebloem in de fles te doen. Nou vraag ik me af : wat is de werking van rijstebloem? een vol gevoel geven zodat ze wat laat staan? Maar wat als ze dezelfde hoeveelheid blijft drinken? Alvast bedankt!
geeft inderdaad een voller gevoel, ze moeten wat harder werken om het uit de fles te krijgen en zijn daardoor soms eerder verzadigd en geloof dat er er niet zoveel calorien in zit moet wel zeggen dat het bij sommige kindje helemaal niet werkt en de melk er net zo hard uit krijgen als zonder nutrix
nou ik weet het niet hoor maar je kindje is nog geen 2 mnd snap niet ondanks dat ik voor bijvoeding e.d. ben dat ze tegen jou durven te zeggen dat je kindje nu met nog geen 2 mnd al te zwaar zou zijn? geef die kleine gewoon de flessen zoals ze die normaliter krijgt tenzij ze ruim over de liter zit dan zou je beter over kunnen gaan opvoeding voor hongerige babys maar jee zeg nu met 2 mnd adviseren om rijstebloem te gaan gebruiken omdat je kleine te zwaar zou zijn? overal en waar je komt adviseren ze wat anders maar ik zou bijna zeggen dat ik het haast niet kan geloven dat ze jou dit geadviseerd hebben, zou nog wat anders zijn als je kleine 4 mnd ofzo zou zijn geweest en dat ze het dan adviseren onder het mom van dat ze dan minder flessen zou krijgen maar nu met nog geen 2 mnd nee daar heb ik persoonlijk echt geen woorden voor.
sorry, zie nu staan dat je het over je nichtje heb ipv over je dochtertje dus weet niet hoe oud je nichtje is?
Wat bedoel je met "iets te zwaar"? Ik vind het nogal wat van een CB om dat van zo'n ukkie te zeggen... Als ze gewoon haar eigen lijntje volgt in de curve zou ik me er niet druk over maken... Het kan ook zijn dat ze net even een groeispurtje gehad heeft en dat ze de volgende keer minder hard gegroeid is. Als ze het goed doet zonder de rijstebloem zou ik het zo laten en het even aankijken...
dan kan ik me er inderdaad wel iets bij voorstellen want als je je kleine rijstebloem gaat geven zijn ze daar meer verzadigd door dan de fles zonder rijstebloem en dat dan onder het mom dat er langere tijd tussen de flessen komt te zitten waardoor de kleine dus minder flessen zal gaan drinken en dus ook minder zal gaan aanzetten uitgaande van het feit dat ze dus echt ruim over die lijn van het cb zou komen.
ok dus als ik het goed begrijp vult rijstebloem dus meer en wil ze wat minder drinken. Ben benieuwd of het werkt! heele rg bedankt voor jullie snelle antwoorden.