Mijn zoontje van bijna 11 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by KanjerB, Jan 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Hoi,

Ik heb een zoontje van bijna 11 maanden. Hij heeft een hersenbloeding gehad en hierdoor heeft hij een achterlopende ontwikkeling. Hij eet nog geen brood/koekjes/soepstengels/toetjes of yoghurt. Hij krijgt 2 flessen op een dag van 180/6 nutrilon pepti met 8 scheppen nutriton erin. (heeft een hele erge vorm van reflux waarbij hij steeds verkleurd door het omhoog komen van zijn voeding. Ligt ook aan een bewakingsmonitor s'nachts) en voor het slapen gaan krijgt hij een papfles van 180/8scheppen bambix melkpap. Over de dag krijgt hij verder een potje groente en fruit.
    Hij is 15 kilo (omdat hij zijn energie niet goed kan verbruiken en misschien ook door een ander reden, dit moet nog onderzocht worden) Maar nu vraag ik mij af of dit eigenlijk wel genoeg is voor hem. (hij huilt niet echt als hij honger heeft) Heeft hij met die voedingsschema wel een verzadigd gevoel.

Hij wordt meestal rond 10 uur wakker krijgt dan zijn eerste fles
    rond 14:00 uur zijn tweede fles rond 17:00 uur een potje fruit rond 19:00 uur een potje groente en om 20:00 uur soms 20:30 zijn papfles. (hij slaapt zo rond 22:30-23:00 uur.

Hij krijgt niet elke dag sap omdat ook dat ingedikt moet worden tot een soort pap met 8 scheppen nutriton. Maar als ik merk dat hij dorst heeft krijgt hij wel een verdikte sap fles. Mijn gevoel zegt dat dit niet de juist schema is. En het zit mij ook helemaal niet lekker. Vooral omdat hij niet op de ''normale'' manier vocht binnen krijgt. Zou je mij aub hier meer advies over willen geven en evt tips.

Alvast heel erg bedankt,

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je schema ziet er zeker wel uit als een schema dat past bij je kindje hoor. Ik ben het met je eens dat wat extra vocht wel goed is. Wanneer een fruithapje goed gaat, kun je in overleg met het consultatie bureau kijken of je daar iets extra van mag geven, een fruithapje bevat ook veel vocht.

Groeten Eveline

Share This Page