Hallo, Mick heeft sinds eergisterochtend hoge koorts, dwz boven de 39.5. Met paracetamol zakt het wel iets na enkele uren, maar het blijft boven de 38.6. Na een uur stijgt het dan weer tot boven de 39.5. Net mocht hij weer een paracetamol en had hij 40.3!. Ik de huisarts bellen dat ik me zorgen maakte omdat het dus al 3 dagen zo hoog is. Hij eet al 3 dagen niets en hij drinkt slecht. De assistente zei dat het allemaal niets was om me zorgen over te maken De huisarts zou terugbellen, maar heeft dit niet gedaan en de praktijk is nu gesloten Hij huilt de hele dag al continu en hij is gloeiend heet. Ikzelf zit met een postpartumdepressie. Ik trek het echt niet meer. Gelukkig komt mijn man over 2 uurtjes thuis. Maar elke minuut lijkt wel een uur. Wat moet ik doen? Ik ben zo bang weer voor het RS virus of een beginnende longontsteking ofzo. Dat RS heeft hij al eens gehad en hij heeft sinds september vorig jaar ook longproblemen waarvoor hij dagelijks veel medicijnen krijgt via een vernevelaar. Ik zit met de handen in het haar. Groetjes, Emma
Kun je de huisartsenpost niet bellen? Zou toch een poging wagen als ik jou was. Wie weet kun je even langskomen of weten ze je wat beter gerust te stellen dan die mutserige assistent. Beterschap en hopelijk is je man snel thuis!
Ìk zou naar de huisartsenpost gaan, hebben jullie die? Voor na huisartstijden zeg maar...... Het is wel hoog die koorts en een paracetamol de boel niet verlaagd.... Zeker als hij zoals ik lees al eerder ziek is geweest met RS en longen zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Beter onnodig gaan, dan thuis blijven en achteraf........toch?
Waarom bel je niet de spoedpost meid hier ook 3 dagen hoge koorts gehad en de dag daarna allemaal uitslag! bleek dat hij de 5e ziekte had, daar hoort ook hoge koorts bij. Maar ik zou gewoon gaan bellen en ik wil je heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel
Ik zou de huisartsenpost bellen! Kan er niemand naar je toekomen,je moeder of een vriendin bijv.dan ben je in ieder geval niet alleen...hoe is het nu met je kindje? Sterkte!
Gewoon contact opnemen met de huisartsenpost en goed duidelijk maken dat je de koorts niet naar beneden krijgt. Wij hebben dit ook met Kylian gehad, hij heeft 2 dagen 39,5 koorts gehad en zelfs met paracetamol kreeg ik het niet naar beneden. De huisarts zei zelfs dat ik dat niet moest geven omdat koorts ook een functie had en dat ik aan de bel moest trekken als hij lusteloos en apatisch werd. Nou we hebben toen een kl*te nacht gehad met een kind dat om de 40 minuten gillend wakker werd. De volgende ochtend gooide die zijn ochtendfles eruit (hij was toen 4 maanden) en was echt niet het ventje dat wij kenden. Ondertussen was de koorts gestegen naar 41.2. Bij de huisartsenpost mochten we toen met spoed langskomen en voordat we het wisten zaten we met de kleine in het ziekenhuis met (na wat later bleek) een urineweginfectie. Dus als jij het niet vertrouwd en je arts doet niets, gewoon de huisartsenpost bellen Groetjes Anita
Heb je al gebeld met de huisartsenpost? En als je het niet trekt moet je echt bij vriendinnen of familie de hulptroepen inschakelen. Want als je kind ziek is en jij een pd dan kun je dit echt niet alleen aan. Zorg ook goed voor jezelf.
Als Mick al longproblemen heeft en vooral als JIJ het niet vertrouwt, zou ik meteen langs de eerste hulp van het z'huis rijden. Dan moeten ze m wel onderzoeken. Sterkte!
Dank jullie wel voor de lieve berichtjes. Ik trok/trek het echt niet meer. Mijn man had vanaf zijn werk de huisartsenpost gebeld en die heeft onze huisarts kunnen bereiken. Die zei dat we de kinderarts moesten bellen, dus ik heb toen de kinderarts van het ziekenhuis gebeld. Om 19.30 uur konden we op de spoedeisende hulp terecht. We moesten nog 5 kwartier wachten voor we werden geholpen. Uiteindelijk zijn we niks verder gekomen. Ze denken aan een virus en ze zeiden dat hij een week lang hoge koorts mag hebben, zelfs boven de 40 (!). Daarna moeten we weer bellen. Eigenlijk hoopte ik een beetje dat hij werd opgenomen. Zo zou hij in goede handen zijn en konden wij even op krachten komen. Ik zit er echt volledig doorheen. Morgen ben ik weer alleen met hem. Wat dan? Ik hoop dat het snel beter gaat en dat hij morgen weer een beetje de oude Mick is. Da's het enige dat ik kan. Hopen. Gr. Emma
nou meid kan je niet eisen dat ze hem opnemen want een week zoveel hoge koorts lijkt me echt niet gezond hoor, enja een virus is dan mischien niet te bestrijden met medicatie maar hou dan toch maar goed in't oog dat hij drinkt en genoeg vocht binnen krijgt en anders hop terug naar spoed zou ik zeggen want dan gaat ie toch aan baxters moeten gaan. mischien kan je iemand bellen voor morgen om je wat terzijde te staan? je mama of vriendin?
ja, inderdaad, je hebt echt steun nodig. Mensen die je wat uit handen kunnen nemen en bij wie je je op je gemak voelt. Beetje bijslapen en kunnen praten/klagen/huilen/afleiding zoeken. Hoop dat je familie of vrienden in de buurt hebt. Vraag echt om hulp, het zal niet makkelijk zijn als je je zo somber voelt, maar je hoeft je niet groot te houden. Je krijgt veel voor je kiezen... sterkte! Amber
He bah meid wat naar... ik sluit me aan bij mijn voorgangers, probeer iemand te vinden die er voor je is, dan kun jij even huilen/eten/praten/slapen. Het is dat ik morgen moet werken en niet weet waar je woont, anders was ik zelf naar je toegekomen. Heel veel sterkte/succes.
he get meis, moeilijk allemaal Kan me zo goed voorstellen dat je er door heen zit. Wat de andere meiden ook al zeiden, probeer afleiding te zoeken met familie of vriendin. Anders komtje maar lekker hier op het forum van je afpraten meis! heel veel sterkte