Waarom schrijven mensen me in plaats van mijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 28 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Nee, nee, ik zag de grap van jouw opmerking wel in. En ik realiseerde me dat ik inderdaad nogal belachelijk bezig was. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. En soms moet iemand anders jou die kennis geven. :D

2. tuc

tuc Niet meer actief

Het was iig niet persoonlijk naar jou bedoeld maar algemeen over het laatste gedeelte van het topic;)

3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Is het echt zo simpel? :roflmao: Dan snap ik niet waarom ik er zo’n moeite mee heb en de uitleg nooit snap :o:.

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee, zo simpel is het niet. Het is namelijk ook ‘beide mannen’, ‘beide personen’.

De regel is dat ‘beiden’ wordt gebruikt als het naar concrete personen verwijst en er geen zelfstandig naamwoord achter staat.

Dus: ‘De mannen lopen beiden over straat’ (er staat geen zelfstandig naamwoord achter ‘beiden’)

Maar: ‘Beide mannen lopen over straat’ (er staat een zelfstandig naamwoord achter ‘beide’)

5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

@Bestek, nu weet ik weer waarom ik het nooit kan onthouden. :rolleyes: Het zit er gewoon echt niet in, en ik moet er dan zó over nadenken dat ik er niks meer van snap en het gewoon “overdenk”. En dan gok ik dus maar gewoon haha.

Whysteria vindt dit leuk.
  6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Onthouden: ‘beiden’ is allèèn bij mensen, en alléén als je de mensen al genoemd hebt in de zin. Als je de mensen nog moet benoemen gebruik je ‘beide’.

Als je het over voorwerpen hebt is het altijd ‘beide’

NiVa0230, MyMiracle en Flamingooo vinden dit leuk.
  7. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.383
    2.986
    113
    Waarom gebruiken mensen enten als ze inenten bedoelen?

Enten doe je met bomen en planten.
    Inenten = vaccineren.

Deel Deze Pagina