Ik ben nu 24 en over 3 maanden verwachten wij de 2de. Mijn zoontje werd geboren toen ik 22 was. Ik heb eigenlijk nooit het gevoel dat ik raar word aangekeken omdat ik een 'jonge' moeder ben. Op het kdv zal ik wel de jongste moeder zijn, maar voel me door anderen nooit zo behandeld. Ik zie er overigens wel ouder uit en mijn man is 10 jaar ouder dan ik, dat zal misschien wel verschil maken. Al merk ik wel dat veel mensen dachten dat dit mijn eerste kindje is.
Ik was op mijn 18e zwanger van de eerste , heb heel wat vooroordelen te verduren gehad. Tegenwoordig zien ze mijn zoon van 11 wel eens als mijn broertje aan ...kunnen we samen heerlijk om lachen.
Ik was 21... toen Mel geboren werd... Ik vind 20 tot 30 normaal... en daarna vond ik het al oud worden.... Nu zit ik al bijna bij de 30 en ach... nu vind ik 30 ook niet zo oud meer.
Weet je, mensen kunnen dat wel allemaal aannemen, zoals gezegd was ik 18 toen ik trouwde, maar ik zat dus nog wel gewoon op school!! Een klas hoger zat ook een meisje wat al getrouwd was, niet bijzonder raar dus, maar ik zat wel op een (wat strengere) Christelijke school, misschien dat dat meespeelt. En gewoon alles afgemaakt, toen mijn oudste werd geboren had ik dus ook gewoon een diploma en was ik dus 3 jaar getrouwd. Bovendien heb ik later nog een opleiding gedaan, die van medisch secretaresse. Het kan dus allemaal best, jong moeder zijn is niet per definitie geen diploma etc hebben, zoals veel mensen wel denken.
20 bij de eerste, nu 22 als de tweede geboren wordt. Bij mn zoontje was ik mijn bacheloropleding (heet bij jullie HBO geloof ik) aan het afronden. Kon volgens sommigen helemaal niet, studeren en zwanger zijn ging helemaal niet samen etc... Sommigen leven nu eenmaal met oogkleppen op en willen niet zien dat het ook anders kan dan zwanger zijn op je 30ste (waar overigens niets mis mee is).
Ik ben 19.en krijg nu mn 2e. Ik ben getrouwd.en hebben vroig jaar een huis gekocht. ik was 17 toen ik de.oudste kreeg. Maar hier heb ik niet echt lelijke opmerkingen gehad maar er zullen er vast wel wat hebben geroddeld haah. Kan me er niet zo druk om maken, ligt er misschien aan wat mensen zeggen. Jij bent heus geen minder goede moeder omdat je jong bent.. Al vind ik 26 een vrij normale leeftijd om kinderen te krijgen. Ik vind t echt leuk.om jonge mamas en papas te zien..
Laatst was Melody der juf zwanger... wordt dit jaar ook 28 Staan er een paar oudere moeders te kletsen en ik stond daar bij. Zo die juf is zwanger en hoe oud is ze eigenlijk... is nog maar zo'n jonkie.... dus ik er over heen.. Pardon!!?? Ik ben misschien maar een paar maand ouder dan die juf en mijn dochter zit voor het tweede jaar al bij haar in de klas.... Wooops.... stonden ze me aan te kijken
Vooroordelen... ja ik heb ze ook over 'oude' moeders van 35 plus hoor Tegenwoordig denkt men eerst carriere te moeten maken en een huwelijk met minstens 4 nullen, een duur huis met een hypotheek op 2 dikke salarissen en minimaal 2 nieuwe auto's voor de deur... En ja dan komt ook 'ineens' die kinderwens om de hoek zetten he want ja dat klokje tikt ongenadig verder.. En dan na lange tijd proberen erachter komen dat de vruchtbaarheid ook niet meer is wat het geweest is omdat de 35 inmiddels ruim gepasseerd is. En voordat het gezegd wordt : Nee, geen jaloezie .
ik heb het hier ook hoor ik ben 26 en heb 4 kinderen en ik ben er trots op. Ik heb nooit gedroomd van een carriere of wat dan ook het enigste doel wat ik in ogen had was kinderen krijgen en ja me wens is vervuld boeit me geen moer wat andere daar van vinden ik ben gelukkig en me kids ook dat is wat telt
Ik was 23 toen ik de eerste kreeg (maand later werd ik 24). Ik werd niet echt vreemd aangekeken, maar was ook getrouwd en woonde al een tijdje samen. Volgens mij willen mensen tegenwoordig eerst lang een feestend studenten leven hebben, dan nog een jaar reizen en daarna cariëre maken en daarna gaan ze pas over kinderen nadenken.
Ik ben 34 en heb pas de vierde gekregen, maar de eerste drie had ik vóór m`n 26e... Nr. 1 bij 22 jr, nr 2 bij 24 en nr 3 bij net 26 en nu dus nr. 4. Vind het heerlijk! Zelf had ik oudere ouders, vind het leuk dat mijn kinderen jonge ouders hebben, hoewel, als de jongste 12 is, ben ik46... ook niet echt jong meer natuurlijk...
Ik word deze zomer 30 en heb afgelopen december mijn jongste gekregen, de oudste is van 2008, toen was ik dus nog 24. Bij de 2e dachten velen ook dat dat wel mijn eerste zou zijn en vonden ze me toch wel jong bij de eerste. Ik snap dat ook niet, dat zijn toch juist hele mooie jaren om kinderen te krijgen? Ieder zijn ding, maar ik snap gewoon niet waarom er zo gewezen moet worden als je het anders doet dan de trend op dat moment zegt. En ja, ik zou wel schrikken als iemand van 26 zou vertellen dat het de 3e is, maar meer omdat je dat niet zo verwacht. Maar niet omdat ik het zoooooooo jong of raar vind en aan moetjes zou ik al helemaal niet denken.
Ik was net 6 weken bevallen van onze zoon toen ik 26 werd. Sommige mensen om mij heen deden net of ik een tienermoeder was.. Ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten.. Tuurlijk heb ik ook wel eens mn twijfels als ik hoor dat iemand 17 is en naar 2 maanden verkering zwanger blijkt te zijn, maar ga dan niet oordelend met mijn vingertje wijzen. Laat elkaar toch eens een beetje met rust..
Belachelijk! Niks van aantrekken! Ik was (ben) ook een jonge mama, was 22 (bijna 23) toen onze oudste is geboren! Ik vind het voor de kids geweldig! Mijn ouders waren al wat ouder toen ze trouwden en ik ben ook nog eens de jongste, dus tussen mijn moeder en mij zit een flink leeftijdsverschil. Dat wilde ik liever zelf niet voor mijn kinderen!
Lekker belangrijk. Was met mijn oudste 26 en met mijn jongste werd ik 36. Boeiend. Nu ik bijna 39 ben vind ik me zelf wel te oud woorden voor nog meer kinderen.
Eigenlijk nooit last van, ik kreeg mn derde toen ik nog 26 was. Maar ik ga ook eigenlijk vooral om met mensen die op deze leeftijd kinderen kregen.
Geen idee. Ben zelf een wat oudere moeder, (eerste kind op m'n 31e), maar ik zou het niet in m'n hoofd halen om dit soort dingen te denken, laat staan ze tegen iemand te zeggen. Maar: lekker belangrijk wat een ander vindt. Er zijn zat mensen die deze vooroordelen niet hebben en wie je ook bent en in welke situatie je ook zit: er is altijd wel weer iemand te vinden die daar dan weer een vooroordeel over heeft....
Ik snap hoe het voelt! Heel irritant! Ik ben 23 en verwacht over 6 weken ons 3 kindje. Nou, mensen vinden dat een rede bij mij om juist maar vanalles naar m'n hoofd te gooien. Ze bedenken zich niet dat ik misschien wel een doodnormaal gezin heb! Ik zou wel 3 kinderen van 3 mannen hebben en dan uiteraard door one-night stands en dus gewoon 3 x onverantwoordelijk gehandeld hebben. Ik zou wel bijna elke avond uit gaan en oppas regelen. Of ik zou gewoon asso zijn.. pff.. komt hard aan hoor! Wij zijn een doodnormaal gezin met een papa, een mama, 2 dochters en straks een zoon.
Ik had graag voor mijn 25e geweest maar helaas is het anders gelopen en ben ik uiteindelijk net voor mijn 31e van de eerste bevallen (en een tweede komt misschien wel nooit meer door omstandigheden).