waarom scoren de max way, de max fix en axkid kidzofix zo slecht in test anwb?

Discussion in 'Verzorging' started by cizmo, Dec 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    ANWB - Kinderzitjes 9 tot 25 kg van ca. 1 tot 7 jaar

ANWB - Kinderzitjes tot 18 kg tot ca. 4 jaar

In deze tests scoren de max fix max way en de axkid erg slecht. Ik snap dat vergeleken wordt met voorwaarts gerichte stoelen en die wil ik niet. Maar dan nog vind ik het naar dat ze slecht scoren. Ik zou ze nu niet meer met een vertrouwd gevoel kopen.

Nu weet ik het helemaal niet meer met betrekking tot het kopen van de volgende autostoel. Ik wil er het liefst een tot 25 kilo, maar nog liever een die echt veilig is. Alleen achterwaarts vervoeren vind ik niet genoeg m.b.t. de veiligheid.

Ik twijfelde na zoeken tussen de max way en de Maxicosi mobi. Maar nu lijkt de max way niet veilig genoeg...

2. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Omdat ze vinden dat er een relatief groot risico is op onjuist gebruik. Verder vinden ze hem te klein voor tot 25 kilo en vinden ze de stoel wat hard en onhandig qua beenruimte. De goede scores qua voorwaartse botsing worden dus voor hun genivelleerd door het gebruiksgemak.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ik heb moeite om die testen nog serieus te nemen.

Want er worden ook stoeltjes afgekraakt die kwa veiligheid goed zijn, alleen misschien wat onhandig vastklikken. Of omdat de stof uit een vieze fabriek kwam.

At the end gaat het om veiligheid.

En ik baal ook dat er bijna niks meer in staat zonder zo'n isobase geval. Mijn auto heeft wel isofix, maar de achterbank is te klein voor zo'n hele installatie.

4. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    P.s. Max way is toch goed beoordeeld of zie ik dat nu verkeerd?

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Voor achterwaartse stoelen moet je kijken naar de zweedse plus test ( deze is ook veel zwaarder!) niet naar die van de ANWB die is bagger. In het topic achterwaarts vervoeren kunnen ze je er meer over vertellen :)

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Nou ik vind 2 sterren van de 5 niet goed hoor....

7. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ja das met alle onzinonderwerpen meegeteld. Veiligheid heeft 4 sterren. + is 4 sterren, stukje naar beneden scrollen zie je het.

8. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Oké! Veiligheid is het belangrijkste vind ik!

9. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Das mijn mening ook :D

10. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

May 14, 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    De ANWB test test inderdaad op veel verschillende punten en vind de installatie van een achterwaartse stoel lastig dus min punten. Ook klagen hun over beenruimte kind wat in praktijk helemaal geen probleem is door flexibele zit kinderen en vaak nog aardig wat beenruimte te kunnen creëeren met de stoel. De ANWB meet bijvoorbeeld niet de krachten die vrij komen op het nekje, hoofd, rug en ingewanden van het kind in een botsing, in een voorwaartse stoel zou het kind hierbij ernstig of zelfs dodelijk letsel hebben, maar daar meet de ANWB niet op.
    De strengste test ter wereld, Zweedse plustest heeft zowel de Max-way als axkid minikid plus getest tot 25kg. Je kan met een gerust hard zeggen dat dit dus de veiligste stoelen zijn. (Minikid is zelfde bouw als kidzofix, maar alleen voor achterwaarts gebruik, combinatiestoelen kunnen nooit plusgetest worden door hun voorwaartse mogelijkheid.)

11. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Ach de ANWB zit appels met peren te vergelijken. Jammer dat mensen door zo'n test toch weer kiezen voor een voorwaarts gericht stoeltje, want die komen tenslotte als beste uit de test...

12. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Ben ik het helemaal mee eens!
    Ik ga gewoon voor achterwaarts vervoeren. Ik heb gelukkig uitgezocht hoe het allemaal zit en niet vertrouwd op de verkooppraatjes in de gemiddelde babywinkel.

een vriendin wil haar kindje van gecorrigeerd 9 maanden nu al vervoeren in een voorwaatse stoel omdat dat zo gezellig is en het volgens de voorschriften mag vanaf 9 kilo. Jammer hè, dat veel mensen niet willen luisteren.?

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Zooo jammer inderdaad cizmo. Word ook wel eens gek van al het commentaar, heb maar geleerd dit te negeren en wat een ander met zijn/haar kind doet moeten ze zelf weten. Probeer vrienden wel uit te leggen waarom IK voor achterwaarts vervoeren heb gekozen.

14. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    en voor wat betreft de giftige stoffen waar de ANWB het over heeft bij de Axkid stoelen: Dat gaat om het label bij de benen, enkel in dat plastic deel zijn die stoffen te hoog gemeten. Alle nieuwe stoelen hebben een nieuw label.

Share This Page