nieuwe meubels

Discussie in 'De lounge' gestart door rijswijkse, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik heb mijn man eindelijk zover om nieuwe meubels te kopen na 2 jaar zeuren:D
    We hebben de meubels nu 5 jaar en ben er dus helemaal op uitgekeken.
    man-wat wil je voor je verjaardag? nieuwe meubels (ik ben zondag jarig)

Na hoeveel jaar kopen jullie nieuwe meubels?
    Hoeveel besteden jullie eraan?
    Ik wil een nieuwe tv meubel,tafel.
    Misschien een nieuwe eettafel heb nu een mooie bartafel ben er wel tevreden over maar niet handig met een kleine denk ik.
    Oja en een bank maar die krijg ik nog niet,moet ik nog een jaartje voor zeuren:)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uhm.... wij doen denk ik al 11 jaar met dezelfde meubels. Het enige wat is vervangen, zijn twee fauteiltjes toen we 5 jaar geleden zijn verhuisd. Daarvoor in de plaats hebben we twee jaar terug een andere stoel teruggekocht.
    Moet er wel bij zeggen dat we 11 jaar geleden dus volledig nieuw zijn begonnen... hebben toen zo'n 10.000 gulden uitgegeven voor een nieuw ingerichte woon/eetkamer.

Ja hoe lang doe je ermee.... dat ligt ook helemaal aan je budget en wat je ermee doet.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hebben onze salontafel en tv-meubel na 4 jaar vervangen en onze bank na 6 jaar. Nu wil ik graag nog een nieuwe eettafel met stoelen en een mooie buffetkast.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze (leenbakker) meubels staan er nu 7 jaar. Ze zijn een verhuizing meegegaan vorig jaar. En hoewel de tafels er lang niet perfect meer uitzien, wachten we nog even tot de meiden groter zijn voor we voor wat nieuws gaan.

De bank is wel vervangen - dit was een lichte kleur stof en die zag er na 6 jaar écht niet meer uit. Dus die is niet meeverhuisd. In plaats daarvan hebben we een goedkope set ( 450 euro voor 2 + 3 zits) gekocht bij seats en sofa's. Ik verwacht er niet te veel van en voorlopig bevalt die nog prima en ziet hij er nog goed uit.

En ja, ik zie wel andere meubels die ik prachtig vind, maar ach, ik geef m'n geld dan weer liever uit aan een vakantie (meer) :)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ongeveer elke 5 jaar denk ik. Dat houdt het ook leuk.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wij hebben onze meubels 2de hands over genomen (goedkope spullen van echt een flut kwaliteit maar toen voldoende) en nu na 6 jaar hebben we pas een nieuwe eet tafel moeten! kopen (tafel niet echt, maar wilde ik graag een kleinere) Maar stoelen wel...die hebben we nog 1 waar je op kan zitten zonder om te vallen of er door te zakken hahahaha.

En de salon tafel heeft bijna een andere kleur zo beschadigd is die (fineer is er af gesleten) maar die kunnen we het niet over eens worden wat we daar willen........ TV kast is nog goed, dressoir ook met de bijbehorende spiegel. (wil ik wel nieuwe dressoir en tvkast hoor...maar dat laat het budget niet toe)

De bank hebben we helaas na 1 jaar al moeten vervangen, we waren er doorheen gezakt....(ikke niet, maar mijn papa en mijn man samen...whahaha) Dus die hebben we toen een dure gekocht, en die doet het nog steeds...is alleen wit!! en van stof, dus heel vies....hihihihi

Het ligt aan je budget denk ik....anders hadden wij niet alles 2de hands gekocht toen...en zo ineens alles kunnen vervangen toen we gingen verhuizen naar ons koophuis....

7. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Wij hebben het ook bij leenbakker gekocht,we hebben heel het huis toen verbouwd alles nieuw tot de elektra aan toe 3 lagen.
    Niks mis mee hoor leenbakker ziet er nog prima uit geen beschadigingen enz(marktplaats of weggooien?
    Maar wil nu iets meer besteden denk aan 400 tvmeubel en 400 tafel.
    Ik heb wel een mooie eet/bar tafel dus die hoeft niet echt.

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    We hebben na 2 jaar alles wederom nieuw gekocht toen we gingen verhuizen. En nu hoop ik toch wel dat we het een paar jaar leuk blijven vinden :)

9. Only me

Only me Niet meer actief

Wij wachten ook met nieuwe meubels tot onze kleine meid zo rond de 2 jaar is. Wij hebben deze meubels gekregen van een oom die ging samenwonen en alles nieuw ging kopen, dus wij kregen zijn hele inventaris! Bed en banken nieuw gekocht...
    Leen Bakker heeft inderdaad prachtige meubels!

Wij moeten wel binnenkort een nieuw TV meubel kopen, want de nieuwe TV past er niet op haha. Die is een beetje groot.

10. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik heb ook een grote tv 110cm maar d8 om hem op te hangen en dan de ps en wii in het tv meubel te plaatsen.
    Heb ook leuke kubussen gezien om dan op te hangen op een paar plekken op de muur.
    Heb er helemaal zin in:D
    Lekker fris en als ik genoeg verjaardags geld heb koop ik ook een bank zit ik me nu te bedenken;)

11. Bri

Bri Niet meer actief

In principe vervang ik nooit alles in één keer, dus ik kan het niet in het algemeen zeggen.
    We hebben een paar kasten staan die we al in het vorige huis hadden, dus een jaar of 10.
    De bank hebben we 4 jaar geleden gekocht en die gaat ook nog wel een paar jaar mee. Was een duur ding.
    De eettafel en stoelen hebben we al meer dan 10 jaar, al zijn de stoelen wel een keer opnieuw bekleed door m'n schoonmama. Tafel is massief kersen, dus als je daar goed voor zorgt kan hij enorm lang mee.

Het hangt ook helemaal van de kwaliteit (en dus prijs) van de spullen af. Wij kopen de meeste dingen wat duurder en degelijker, met bijvoorbeeld een trendhopper-tafeltje erbij dat dan weer sneller vervangen kan worden.
    Ook hebben we meubels (en een woonkamer) waarmee je de opstelling makkelijk kunt veranderen. Dus als we de kamer zat zijn, zetten we het heel anders neer, is net alsof je weer in een nieuwe kamer zit.

Deel Deze Pagina