Hai dames, Ik ben gewoon nieuwschierig, weet iemand wanneer je met een baby in zee mag zwemmen? Dus hoeveel weken moet de baby zijn?
Ik zou het niet doen voor 6 maanden eerlijk gezegd en dan ook maar eventjes. Dit in verband met de temperatuur.
Ik heb geen idee, maar de zee is altijd vrij koud, lijkt me niet prettig voor een baby.. Tenzij je naar een warm oord gaat waar de zon de hele dag schijnt
Had ik even bij moeten vermelden ik woon op curacao dus de zee is hier altijd lekker warm. Maar ik heb geen idee vanaf wanneer het mag kan ook niks vinden erover.
Oh dat is wel een verschil ja. Ik denk dat het dan gewoon kan. Gewoon niet te diep gaan en goed uitkijken, maar dat snap je zelf ook wel
In NL mag je in sommige zwembaden al met 4 maanden zwemmen met je kleine. Dit heeft wel te maken met de omgevingstemperatuur en de temp van het badwater. Die kleintjes hebben het heel snel koud en je moet zelf een beetje inschatten hoe je baby reageert. Mijn dochter was niet zo snel koud, maar op babyzwemmen zaten ook van die blauwbekkende kindjes. Mijn mening is dus, gewoon kijken hoe je kindje reageert op het water en de wind.
Mijn dochtertje is nu dik 4 maanden en ik zou het nu zeker met haar aandurven. Voor die tijd niet echt omdat ze zich inderdaad nog niet zo goed op temperatuur kunnen houden én omdat je met die volle zon zit.. Goed naar je kindje kijken en goed naar je gevoel luisteren.
Na de 8 weken of na de eerste inentingsprik is mij verteld. Dan mag je zwemmen. In de zee zou ik huiverig zijn, vooral omdat het veel viezer is dan zwembadwater. En een speciaal babyzwembad is toch veel veiliger / schoner lijkt mij.
Wij zijn op vakantie geweest toen ze bijna 5 maanden was. Waren hier in nl naar de zee geweest, ik lekker de zee in en de kleine in het watertje dat ontstond doordat het eb was. Dat water was heerlijk warm. De week ervoor naar een zwembad geweest en toen heeft ze zeker een half uur in het 'gewone' water gelegen en werd boos toen we eruit gingen. Ik denk dus dat het best kan. Goed op je ukkie letten en gelijk uit het water lekker afdrogen en met bescherming genieten van de zon.
Vooral ook kijken naar de omgevingstemperatuur. Maar denk vooral even vragen aan de moeders daar! Hier is het gewone zwembad vaak nog te koud, niet om het water, maar het bovenlijfje is toch echt boven water. In een suptropisch zwembad gaat het wel goed en kan hij het uren vol houden.