Dekbedje

Discussie in 'Verzorging' gestart door cvm1985, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hallo, is er iemand die al voor de twee jaar een dekbed heeft gebruikt ipv deken!laken? Dochterlief is nu 18 maanden en blijft gewoon niet liggen onder haar deken en lakentje, het eerste wat ze doet is er bovenop gaan liggen en echt instoppen lukt niet want ze is sterker dan zo'n ledikantlaken haha. Zat erover te denken om een dekbedje te kopen aangezien die een stuk groter zijn en dus makkelijker om het matras kan slaan zodat ze die niet zo snel wegtrapt. Ze word nu namelijk elke nacht wakker ondanks de winterslaapzak. Zelf kan ik ook niet slapen zonder dekens dus dat zou best de oorzaak kunnen zijn...
    Aan de andere kant adviseren ze niet voor niets om tot twee jaar te wachn....

2. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    mijn kinderen hebben allemaal onder een dekbed geslapen van geboorte af aan.

Nooit problemen gehad en ik heb enorm draaierige kinderen in bed :D

Heb in het wiegje een kleine dekbed van 60x80 cm gebruikt.
    Daarna in het ledikant een dekbed, dacht dat die iets van 120x60 cm is (peuterdekbed)
    En vanaf zo´n 4 jaar een gewoon een persoonsdekbed.

Zal het dit keer weer zo doen, tegen alle adviezen in.

Waar ik wel op gelet heb is dat het dekbed niet met dons gevoerd is.
    Dus gewoon gewatteerd (of zoiets, weet ff zo snel de vulling niet).

3. Bika

Bika Niet meer actief

Ik stop de gewone babydeken altijd in een echt dekbedovertrekje. Werkt even goed als met een gewoon dekbed vind ik.

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik doe altijd een katoenen deken in de dekbedhoes. Dat kan je eerst eens proberen.

5. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hier ook een katoenen deken in een dekbedhoes. Doe ik sinds ze in haar ledikant ligt...

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter was twee jaar toen ze haar eerste dekbedje kreeg. Het was ook geen stilligger in bed, dus ze had een slaapzak + een dekbeddeken in een zelfgemaakte overtrek.
    Eerder zou ik zelf niet doen. Er wordt niet voor niets advies gegeven om ze niet eerder te gebruiken.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dochter slaapt vanaf 10mnd onder dekbed, maar qua instoppen kan je idd ook een deken in hoes doen. Of toedekken als ze slaapt.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Waarom onnodig risico nemen met een dekbed als je ook gewoon een deken in een hoes kan stoppen?

Deel Deze Pagina