Het gaat hier inmiddels weer prima. Hij gaat wel staan zodra ik 'm in bed leg, maar dan loop ik gauw weg. Hij kan nu zelf wel weer gaan liggen en doet dat dan meestal ook wel. Ik wilde liever niet de safe t sleep gebruiken omdat hij toch ook zelf moet leren om te gaan slapen. Maar ja, sommige kinderen hebben even wat meer hulp nodig, zoals mijn oudste bijvoorbeeld Bij hem heb ik de safe t sleep wel gebruikt, maar hij ging dus uit zichzelf niet meer slapen. Dan is het wel een uitkomst!
Boefjesmama, deze week is het ook verschrikkelijk warm 's avonds en daar hebben de kleintjes ook last van. HIer sliepen ze gisteravond pas om 22.00uur!! (normaal om 19.30uur). Ze wisten gewoon niet hoe ze moesten draaien. En het gaan staan: wij laten ze staan zolang ze niet huilen, als ze gaan huilen komen we weer binnen, troosten, terugleggen, even over de kop aaien en weer weggaan. En dat kan dan even duren totdat ze slapen. Maar toen het nog niet zo warm was, ging het allemaal veel makkelijker.
Mijn dochter zit helaas ook in die fase, ik word er echt gek van. Ze staat dan rechtop in haar bedje te huilen. Ik laat haar nooit huilen, dus ik loop nogal vaak de trap op en neer haha. Warme weer helpt ook niet mee denk ik, gister sliep ze pas om 21u ipv 19u. Hopelijk is deze fase snel over.
Het warme weer zal zeker meespelen. Ben ik met jullie eens. Gister sliep hij gewoon op zijn normale bedtijd, maar werd om 20.30 weer wakker en sliep om 23.15 pas weer. Om 3.00 weer wakker (hij had het te koud waarschijnlijk, koelt in huis godzijdank aardig af). En om 6.45 stond hij weer te stuiteren. Vanmorgen dus met steeds terugleggen geprobeerd en ondanks dat hij aardig kwaad was, heeft hij een uurtje geslapen. Zolang hij lol heeft maakt het me niks uit, maar hij is doorgaans gewoon doodmoe en gaat dan toch staan. Tja...ik ben bang dat we er gewoon doorheen moeten. Maar even spuien lucht al op
Bij mijn dochter heeft het een paar weken geduurd dat ze telkens ging staan/lopen aan de leuning/zitten in haar bedje. Nu doet ze het nog wel eens, of gaat gaat kruipen, maar als ik er dan naartoe ga en haar vertel dat ze moet slapen en haar weer goed leg, gaat ze meestal wel slapen. Ach, en als ze dan geslapen heeft en wakker is geworden, staat ze me vrolijk zwaaiend en brabbelend op te wachten. Zo leuk